? om smørcreme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

717 visninger
2 svar
0 synes godt om
8. september 2010

Mette+Mathias

Der er altså noget jeg ikke forstår (der kan skrives bøger om det jeg ikke forstår, men der er lige noget specifikt *gg*)

Første gang jeg lavede en kage (lagkage) brugte jeg smørcreme, fordi det skal man jo, men føj, det var klamt.

Siden da har jeg lavet 2-3 kager mere, og jeg har IKKE brugt smørcreme eller lignende, - og fyldet i kagerne har været frugt og chokolade (blandet med flødeskum), og jeg har aldrig haft problemer med at det er trængt ud gennem mmf'en? Så hvorfor egentlig bruge smørcremen, som jo både feder (ekstra), koster penge og er en ekstra arbejdsgang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Dot D

Mette+Mathias skriver:

Der er altså noget jeg ikke forstår (der kan skrives bøger om det jeg ikke forstår, men der er lige noget specifikt *gg*)

Første gang jeg lavede en kage (lagkage) brugte jeg smørcreme, fordi det skal man jo, men føj, det var klamt.

Siden da har jeg lavet 2-3 kager mere, og jeg har IKKE brugt smørcreme eller lignende, - og fyldet i kagerne har været frugt og chokolade (blandet med flødeskum), og jeg har aldrig haft problemer med at det er trængt ud gennem mmf'en? Så hvorfor egentlig bruge smørcremen, som jo både feder (ekstra), koster penge og er en ekstra arbejdsgang?

Det er ligeså meget for at få en helt glat bund at lægge fondant/mmf på, og jeg tror måske lidt du har været heldig, at det ikke er kommet igennem. Du kan jo lave nogle lækre smørcremer, der ikke smager af smør, feks chokoladesmørcremen, lakridssmøscreme, vanillie ------- og så videre

Anmeld

8. september 2010

Pige2009

Mette+Mathias skriver:

Som Dot skriver er det også for at få MMF'en glat. Jeg bruger Ultimate Chocolate Frosting fra kagehæftet og den er MUMS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.