tandbørstning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

491 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. september 2010

serinasmor

Vi er begyndt herhjemme at børste Serinas tænder inden hun får sin godnatflaske, da hun har det med at falde i søvn af den og så nænner vi ikke at vække hende for at børste tænder.... men jeg tænker nu om der er nogen der ved om det er oki at gøre det i den rækkefølge når bare man gør det... og så senere når hun ikke længere får flaske begynde at børste tænder som det sidste inden godnat ?? Jeg tænker her især på at det ville være enormt synd for hende hvis hun fik huller i tænderne og skulle have lavet dem mens hun er så lille (det ved jeg i øvrigt slet ikke om man gør med mælketænder)... jeg har selv rigtigt stærke tænder der kan holde til lidt af hvert mens kæresten bare skal tænke på at drikke en sodavand så er der nærmest hul... så det er jo heller ikke til at sige hvis tandsæt hun er så heldig at arve ...

men men men i dejlige orakler

borer tandlægen i huller på mælketænder??

og er det ligemeget hvilken rækkefølge man har når bare man husker at børste tænder 1-2 gange om dagen??

hilsen serinasmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Pige2009

Jeg droppede med vilje aftenamningen, så snart Laura fik tænder, da mælk indeholder meget sukker uanset om det er MM eller MME, og når bebs så får mad inden sengetid, så er der jo god tid for bakterier til at sætte sig, så jeg ville børste efter flasken

Min lillebror fik boret i sine mælketænder...

Anmeld

7. september 2010

Pige2009

Det er vel også mere synd, hvis hun skal have boret, end hvis I vækker hende for at børste hendes tænder

Anmeld

7. september 2010

serinasmor

Baagøe skriver:

Det er vel også mere synd, hvis hun skal have boret, end hvis I vækker hende for at børste hendes tænder

MEGET ... jeg er bare først kommet til at tænke over det her til aften ... og så kunne jeg slet ikke bestemme mig til hvad der var rigtigt og hvad der var forkert at gøre....

Anmeld

7. september 2010

Pige2009

serinasmor skriver:

MEGET ... jeg er bare først kommet til at tænke over det her til aften ... og så kunne jeg slet ikke bestemme mig til hvad der var rigtigt og hvad der var forkert at gøre....

Det bestemmer I jo selv, jeg kan bare fortælle, hvad jeg har gjort og hvorfor

Anmeld

7. september 2010

Bondepigen

Jeg mener at have hørt en tandlæge sige, at den vigtigste tandbørstning er den om morgenen, da man bliver tør i munden, når man sover... Dermed ikke sagt at det ikke er vigtigt at børste om aftenen, men man behøver måske ikke tage det så tungt om dert bliver før eller efter amning/natflaske....

Anmeld

8. september 2010

serinasmor

nu har jeg så endelig fundet det link vi fik af tandplejen til en film om tandbørstning

http://www.aalborgkommune.dk/Borger/sundhed-og-forebyggelse/Tandpleje/Sider/Fif-til-at-boerste-taender.aspx

og her nævner de intet om hvilket tidspunkt på dagen der er bedst for barnet tænder ...

er nu blevet endnu mere forvirret end jeg var til at starte med ... hvad gør i andre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.