Overstimulering?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.049 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. september 2010

MM1987

Nå, nu tog jeg så min sidste dosis hormoner i denne (forhåbentlig sidste) omgang - og hold da op det presser på indvendigt nu. 

Min mave er virkelig oppustet, men skulle næsten tror jeg allerede var gravid, men det er vidst nærmere ønsketækning. 

Jeg har haft nogen lidt ubehagelig jag her til aften, og kan ikke tåle at side med kroppen ind over maven, da det så presser alt for meget på rugemaskinen. 

Jeg tror slet ikke jeg er overstimuleret, men kom bare til tænke på det. Hvordan føles det, altså hvad skal man være opmærksom på? Er det noget med at det først viser sig efter ægløsning?

Hilsen Mia Maia, som føler der snart kommer æg op igennem halsen, er simpelthen droppet til renden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

lotte32

Uha, det ved jeg desværre ikke da vi ikke er kommet igang med IVF endnu, men vi var på skole igår og der fik vi af vide at det var meget normalt at man føler sig meget oppustet, både fordi æggestokkene bliver meget større i omkreds og dermed fylder mere, men også fordi mange kan få forstoppelse og dermed også føle sig meget oppustet, men jeg syns da du skal ringe til klinikken hvis du er i tvivl 

held og lykke med det og håber da det lykkes i denne omgang

Knus Lotte

Anmeld

8. september 2010

otlitrom

Jeg ved intet om overstimmulering, men jeg er ret bange for det selv... Jeg spørger på klinikken i næste uge, når jeg skal starte op på Gonal-f...

Håber dine æg er super-duper gode (selvfølgelig er de det) og at du lige om snart er fuldt til randen med baby!

KNUS

Anmeld

8. september 2010

Agnete

Mia Maia skriver:

Nå, nu tog jeg så min sidste dosis hormoner i denne (forhåbentlig sidste) omgang - og hold da op det presser på indvendigt nu. 

Min mave er virkelig oppustet, men skulle næsten tror jeg allerede var gravid, men det er vidst nærmere ønsketækning. 

Jeg har haft nogen lidt ubehagelig jag her til aften, og kan ikke tåle at side med kroppen ind over maven, da det så presser alt for meget på rugemaskinen. 

Jeg tror slet ikke jeg er overstimuleret, men kom bare til tænke på det. Hvordan føles det, altså hvad skal man være opmærksom på? Er det noget med at det først viser sig efter ægløsning?

Hilsen Mia Maia, som føler der snart kommer æg op igennem halsen, er simpelthen droppet til renden...

Har du ikke fået nogen info om overstimulering fra klinikken? Ellers kan du google OHSS  Er du det mindste i tvivl, kan du bare ringe til klinikken.

Meget kort:

Følgende symptomer kan være tegn på begyndende overstimulation af æggestokkene:

Udspilet mave

Underlivssmerter

Alment ubehag med feber, kvalme eller opkastning

Vejrtrækningsbesvær (stakåndethed / bliver nemmere forpustet)

Vandladningsbesvær

Anmeld

8. september 2010

MM1987

Jeg svarer lige samlet

Jeg er ikke bange for at jeg er overstimuleret, men kom bare til at tænke på at jeg ikke rigtig vidste hvad var okay, og hvad man skulle være opmærksom på. 

Jeg har i dag mistet min farmor, og er rigtig ked af det - håber ikke det kommer til at have nogen indvirkning, synes jeg lige jeg havde overskud på humør-kontoen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.