Fortæl mig at det er en skrøne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. september 2010

Mira0911

Jeg var på arbejde idag... Vi sad og snakkede om marsvin...

Ja jeg er virkelig blevet glad for Oscar på MEGET kort tid... Så laver ikke andet end af kævle om ham dagen lang næsten...

Nå men der er en som siger at hvis man giver marsvin en sukkerknald, så dør de?!?!

Og de kan åbenbart blive født med sukkersyge?!?!

Jeg sagde direkte at det tror jeg dælmer ikke på...

Fortæl mig lige at det er EN skrøne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Mimic

marsvin er meget overfølsomme for sukker, og kan sagtens blive født med sukkersyge (har en der har det) ved ikke loge med det med at give dem en sukkerknald, men tror der kan være noget om det...

Linda der har et lille stueopdræt af marsvin, har pt 6 stk

Anmeld

7. september 2010

Mira0911

Linda skriver:

marsvin er meget overfølsomme for sukker, og kan sagtens blive født med sukkersyge (har en der har det) ved ikke loge med det med at give dem en sukkerknald, men tror der kan være noget om det...

Linda der har et lille stueopdræt af marsvin, har pt 6 stk

Okey så...

Ja jeg er blevet spurgt mange gange om jeg ikke også lige skal have et hun marsvin....

Anmeld

7. september 2010

Sommerfuglelarven

Om de lige kan dø af at få sukker, det kan jeg ikke svare på. Men marsvin er generelt et ret skrøbeligt dyr, f.eks. kan de ikke selv danne C-vitamin, og derfor er det vigtigt at de får det i deres vand og igennem deres foder, både som tilskud men også i grøntsager. Ellers bliver deres pels og hud ødelagt, og de kan ende med at blive rigtig syge og dø af det.

Anmeld

7. september 2010

Mira0911

Sommerfuglelarven skriver:

Om de lige kan dø af at få sukker, det kan jeg ikke svare på. Men marsvin er generelt et ret skrøbeligt dyr, f.eks. kan de ikke selv danne C-vitamin, og derfor er det vigtigt at de får det i deres vand og igennem deres foder, både som tilskud men også i grøntsager. Ellers bliver deres pels og hud ødelagt, og de kan ende med at blive rigtig syge og dø af det.

Vi fik afvide i Bonnie, hvis marsvinet skulle have c-vitamin i vandet, skulle den i princippet drikke hele flasken med vand og det kan den jo ikke...

Så vi blev anbefalet noget C-vitamin i pulverform til at drysse over foderet... Troede ikke det fandtes i pulverform...

Anmeld

7. september 2010

Sommerfuglelarven

MoarJ skriver:

Vi fik afvide i Bonnie, hvis marsvinet skulle have c-vitamin i vandet, skulle den i princippet drikke hele flasken med vand og det kan den jo ikke...

Så vi blev anbefalet noget C-vitamin i pulverform til at drysse over foderet... Troede ikke det fandtes i pulverform...

Mine marsvin har altid fået det i både vand og foder, både flydende og i pulver - men vil klart anbefale pulveret, der er større chance for at de får det hele så.

Anmeld

7. september 2010

Mimic

MoarJ skriver:

pulveret er også langt det bedste, et godt råd er at give det hver anden dag og de øvrige dage giver du en god skive RØD peber eller en tot persille...begge dele indeholder en masse c vitamin...

har pt 3 unger til salg hvis det skulle have interesse

Anmeld

7. september 2010

Mira0911

Linda skriver:

pulveret er også langt det bedste, et godt råd er at give det hver anden dag og de øvrige dage giver du en god skive RØD peber eller en tot persille...begge dele indeholder en masse c vitamin...

Troede ikke de måtte få rød peber... Så lærte jeg også noget idag... :)

Jeg tror lige vi springer over denne omgang... Vi fik ham i Lørdags...

Anmeld

7. september 2010

Mira0911

Sommerfuglelarven skriver:

Mine marsvin har altid fået det i både vand og foder, både flydende og i pulver - men vil klart anbefale pulveret, der er større chance for at de får det hele så.

Lige præcis... :)

Anmeld

7. september 2010

Mimic

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.