Hej alle skønne dejlige baby.dk kvinder!
Den korte: Alt er pragtfuldt!!
Den lange: De fandt ingen alvorlige fejl, eller andre problemer med den lille Bimmer. Derimod mente de at han var rigtig fin, og de så ikke pt nogen forhindring for at han ikke skulle kunne blive i maven til termin, og have en fin størrelse!
Derefter: UNDSKYLD jeg ikke var inde og skrive det i går. Jeg var bare helt færdig efter scanningen. Der skete det at Mikkel kørte på job kl. 5.30 for at nå noget inden scanningen. Han hentede så mig kl. 10 da vi (okay jeg) bedst kunne lide at vi skulle følges, især kunne jeg ikke rigtig overskue at skulle køre hjem selv i min egen bil hvis noget var helt galt. Så Mikkel kørte en kæmpe omvej hjem forbi og hentede mig og så mod Århus (han jobber i Odder, vi bor i Horsens). Vi kørte derop af og fik skrevet en masse spørgsmål ned. 13-14 stykker tror jeg! Vi kom derop og ventede heldigvis i max 10 min før det var vores tur. Vi stillede så alle spørgsmålene som scanningsdamen Helle svarede på. Hun var ret overasket og jeg tror ikke at de normalt sådan får spørgsmål, men vi skulle da have nogle svar på alt det vi har gået og funderet over. Så gik hun igang med at scanne. Der var en i oplæring med, så hun (lød det da som om) gennemgik det hele meget grundigt og langsomt mens hun med en masse latinske gloser forklarede "lærlingen" hvad det var man kunne se. Heldigvis lå Bimmeren så fint og var meget artig mens hun kiggede på hjertet så det hele var ret hurtigt ovre, og hun kunne konstatere at der ikke var nogen fejl som hun kunne se det, og alt så rigtig rigtig fint ud, helt efter bogen. Da Bimmeren havde været så artig var det hele overstået ret hurtigt, så hun tilbød at kigge nogle flere ting igennem end det hun egentlig havde hovedfokus på nemlig hjertet. Hun kiggede på navlestrengen, og den ene arterie der er, havde allerede givet sig lidt/var vokset så der var et større flow. Vi havde stillet en del spm ang. kromosonfejl der kan være tilknyttet, og det kunne man bl.a. se på at hænder og fødder er helt forkert sat på. Derfor kiggede hun ekstra på hænderne og fødderne, og det hele så perfekt ud, og det var sjovt at se den åbne og lukke hænderne og klø sig under hagen osv. Hun prøvede også at vise os hovedet i 3D scanning, men der var ikke helt nok fostervand lige ved ansigtet som den lå, til at det ikke blev lidt most i det + det bare er lidt tidligt for 3D scanning nu.
Nå, men det hele var ovre og hun konstaterede at alt tegnede til at det skulle blive en problemfri graviditet med en fuldbårent barn til termin.
Pyhh... jeg blev bare alligevel så lettet over at nu var det hele ovre at jeg pev lidt og skulle virkelig tage mig sammen for ikke at tude sådan for alvor. Men først der gik det vist sådan for alvor op for mig hvor bekymret jeg alligevel har været, og det var bare sådan en lettelse at alt var fint. Pyhh....
Mikkel skulle have været tilbage på arbejde, men var også helt smadret, så han blev enig med sig selv om at arbejde hjemme fra resten af dagen. Så vi tog ind til Ilva og fik frokost, og var oppe og kigge på alle deres nye fine babyudstyrsting bagefter (så bla. et fiiiint puslebord) og så kørte vi mod Horsens. På vej hjem i bilen blev jeg bare suuuper træt. Jeg var helt udkørt og sad og nikkede i bilen. Så da vi kom hjem der kl. 14 gik jeg bare direkte op i seng, og blev først vækket kl. 19 af Kirstine (som Mikkel havde hentet i skole) fordi der var aftensmad (som Mikkel også havde lavet) Så fik vi mad og puttet Kirstine og så en film og det var bare SÅ dejligt ikke at skulle tænke på om der var noget galt med Bimmeren eller noget af alt det andet baby-halløj, og derfor kom jeg slet ikke ind og fik opdateret!! Jeg beklager!! Jeg ved at jeg selv havde været nervøs på jeres vegne hvis det havde været omvendt! Men det var bare så lækkert med en "baby i tankerne"-fri aften i går!
Her til formiddag hvor jeg var til forlæsning på Uni, møder jeg så "Sofia" herindefra som bekymret spørger mig hvordan det gik, og jeg fik SÅ dårlig samvittighed. Så her er en laaaaang update til jer der orker at læse! Og undskyld igen!!!
Knus og kram og overskud og tak

Ditte