Hvad ville I gøre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. september 2010

Betteisen

Hejsa!

Har lige behov for hjælp til, at tage en beslutning her.

Sagen er den, at vi skal til navngivningsfest her på lørdag. Vi skal køre i godt 3 timer med en pige på knapt 2 år og en på knap 3 mdr.

Egentlig kunne vi godt køre fredag eftermiddag ved 16.30- 17 tiden efter manden er kommet hjem fra arbejde, men det kommer så til, at forstyrre den store piges søvn og vi bliver nødt til, at gøre pitstop og få aftensmad (eller tage noget med til turen). Vi bliver desuden nødt til, at holde pauser grundet den bette.

Alternativt kan vi køre lørdag morgen (festen starter kl. 12), men så skal vi meget tidligt afsted, grundet pauser mm.

Vi kan overnatte dernede, men det er der flere med små børn der skal og jeg overvejer kraftigt at køre derned og hjem samme dag.

Spørgsmålet er så om vi skal låne/leje en boxette eller et lift net til den bette, for at undgå at holde for mange pauser både ned og hjem...... Jeg tænker, at det måske ikke gør så meget at hun ligger der og sover frem for, at sidde i en autostol.

Hvad ville I gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Frk. Himmelblå

Halløj

Halløj

Jeg ville køre ud og hjem samme dag. Og så køre tidligt og holde pauser.

Autostolen bør du ikke droppe. Pga. sikkerheden.

Alternativt ville jeg sende en dejlig gave og et sødt kort - og så i øvrigt blive hjemme. Det er jo en hård belastning for sådan en lille ny familie med den slags udflugter. Synes man er fritaget fra alt,man har svært ved at overskue, når man har en nyfødt! Samtidig skal man selvfølgelig passe på, at man ikke isolerer sig.

Men helt ærligt, hvis det er, hvad du har mest lyst til, så hold dog en rolig hyggeweekend hjemme med din familie - og blæs på køretur og navngivningsfest! 

Håber, du finder en løsning, du har det godt med.

Anmeld

7. september 2010

Tullemor

Boxette eller lift net er ikke længere lovligt så vidt jeg ved, og synes desuden også de er alt for farlige. Det kan godt være at i kører forsigtigt og efter forholdende og alt det der, men desværre er i jo nok ikke de eneste bilister på vejen.

Autostolen er et must, men det klarer den lille nok også.

Anmeld

7. september 2010

Pige2009

Betteisen skriver:

Hejsa!

Har lige behov for hjælp til, at tage en beslutning her.

Sagen er den, at vi skal til navngivningsfest her på lørdag. Vi skal køre i godt 3 timer med en pige på knapt 2 år og en på knap 3 mdr.

Egentlig kunne vi godt køre fredag eftermiddag ved 16.30- 17 tiden efter manden er kommet hjem fra arbejde, men det kommer så til, at forstyrre den store piges søvn og vi bliver nødt til, at gøre pitstop og få aftensmad (eller tage noget med til turen). Vi bliver desuden nødt til, at holde pauser grundet den bette.

Alternativt kan vi køre lørdag morgen (festen starter kl. 12), men så skal vi meget tidligt afsted, grundet pauser mm.

Vi kan overnatte dernede, men det er der flere med små børn der skal og jeg overvejer kraftigt at køre derned og hjem samme dag.

Spørgsmålet er så om vi skal låne/leje en boxette eller et lift net til den bette, for at undgå at holde for mange pauser både ned og hjem...... Jeg tænker, at det måske ikke gør så meget at hun ligger der og sover frem for, at sidde i en autostol.

Hvad ville I gøre??

Jeg ville klart leje denne her, hvor baby ligget fastspændt i selve kassen:
http://www.babysam.dk/romer-baby-safe-sleeper.aspx

Liftnettet er stadig lovligt i DK, men langtfra sikkert, da baby bliver kastet rundt dernede, såfremt der sker noget. Se bare i dette link:
http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s

K.h. Linda

Anmeld

7. september 2010

Pige2009

Tullemor skriver:

Boxette eller lift net er ikke længere lovligt så vidt jeg ved, og synes desuden også de er alt for farlige. Det kan godt være at i kører forsigtigt og efter forholdende og alt det der, men desværre er i jo nok ikke de eneste bilister på vejen.

Autostolen er et must, men det klarer den lille nok også.

Liftnet ER til stor undren for mange lovligt

Anmeld

7. september 2010

klmf

Baagøe skriver:

Jeg ville klart leje denne her, hvor baby ligget fastspændt i selve kassen:
http://www.babysam.dk/romer-baby-safe-sleeper.aspx

Liftnettet er stadig lovligt i DK, men langtfra sikkert, da baby bliver kastet rundt dernede, såfremt der sker noget. Se bare i dette link:
http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s

K.h. Linda

Aaaaaaaaj hvor klamt! Så lige min lille bettefis for mig det var da vildt...

Anmeld

7. september 2010

Pige2009

lotchen skriver:

Aaaaaaaaj hvor klamt! Så lige min lille bettefis for mig det var da vildt...

Lige præcis!

Anmeld

7. september 2010

Sommerfuglelarven

Fravælg ALDRIG autostolen, da det er den der er mest sikker, det er virkelig skræmmende at se crashtests på liftnet/boxette!

Men som en anden foreslog, så lej/lån/køb den smarte nye Römer hvor babyen kan ligge helt ned i, og så kør samme dag eller se om I kan overnatte hos nogle andre i nærheden af festen.

Anmeld

7. september 2010

Betteisen

Hej igen...

Ja jeg ved godt det med liftnettet IKKE var en god idé pga sikkerheden.... vil lige høre i nærmeste Babysam om man kan leje babysleeperen. Syntes nemlig den boxette de havde var meget lille og meget hård i bunden. Den kunne også kun bruges fra 0-3 mdr... og min pige er stor

Men tak for svar alle sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.