Jern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. september 2010

S.Maria

Fra hvilken uge begyndte i at tage jern? Og hvor mange mg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Lotte14

Fra hvilken uge begyndte i at tage jern? Og hvor mange mg?

Jeg begyndte først i uge 20, og jeg tager 100mg hver anden dag.

//Charlotte 20+6

Anmeld

7. september 2010

S.Maria

Okay, jeg var nemlig ved lægen igår og han sagde at jeg godt kunne begynde at tage dem nu. Har bare hørt fra uge 10, så ville bare høre om der var andre der også var blevet anbefalet at starte tidligere?

Anmeld

7. september 2010

isimaven

hej jeg fik også anbefalet 40 mg jern fra uge 10

Anmeld

7. september 2010

oo

jep, som isimaven skriver, så anbefales det nu at tage jern fra 10. graviditetsuge

Anmeld

7. september 2010

Lotte14

Okay, jeg var nemlig ved lægen igår og han sagde at jeg godt kunne begynde at tage dem nu. Har bare hørt fra uge 10, så ville bare høre om der var andre der også var blevet anbefalet at starte tidligere?

Det er også rigtigt at det anbefales fra 10. uge, men min jordemoder sagde til mig at der ikke skete noget ved at jeg først begyndte der.

Anmeld

7. september 2010

Chewy

Jeg fik af vide af min gynækolog til sidste scanning, at jeg skulle starte med jern og der var jeg 7 uger henne.

Anmeld

7. september 2010

Maja88

jeg har taget jern siden uge 9- da jeg troede jeg var en uge længere henne, men skal lige høre.

Jeg tager gravijern, men tager også gravitamin. det har jeg så hørt man ikke må??? er dette korrekt?

Anmeld

7. september 2010

DK

Hej

Jeg begyndte også at tage jern fra uge 10, men fik bare så hård mave at det var helt ubeskriveligt. Jeg spurgte jdm og hun sagde at jern er til moderen for ikke at få "tyndt" blod, men at det ikke er direkte til barnet. Derfor var det okay at jeg fx kun tog dem hver anden dag eller hvordan det nu lige pasede mig og min hårde mave. Hvis jeg begynder at få svimmelanfald så skulle jeg begynde at spise flere jernpiller! Men derfor tager jeg med god samvittighed kun jernpiller ca. hver 3. dag. Det skal dog så siges at der jo i forvejen er jern i gravitamin, og de ekstra jernpiller jeg spiser bare er for at komme op på den fulde høje dosis af og til!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.