Væske til baby, når man giver grød/mos/MME ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.861 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. september 2010

Snuffler25

Hej piger,

Jeg er begyndt at give Nicolaj (4,5 mdr gammel) grød 2 gange dagligt og også 2 flasker MME dagligt.. - Jeg ammer stadig lidt i løbet af dagen og om natten.. - men jeg ved jo, at man skal sørge for baby får væske når man giver grød ? - men Nicolaj virker ikke rigtig interesseret i at drikke vand..... det lykkedes mig at få lidt i ham, som han drikker af en lille sutteflaske.. men jeg synes det er svært. Ved det er vigtigt de får væske - især i forhold til afføringen!

Hvordan giver i jeres små væske ? - er det for tidligt med en tudkop?

Hvad for noget væske giver i?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

serinasmor

Snuffler25 skriver:

Hej piger,

Jeg er begyndt at give Nicolaj (4,5 mdr gammel) grød 2 gange dagligt og også 2 flasker MME dagligt.. - Jeg ammer stadig lidt i løbet af dagen og om natten.. - men jeg ved jo, at man skal sørge for baby får væske når man giver grød ? - men Nicolaj virker ikke rigtig interesseret i at drikke vand..... det lykkedes mig at få lidt i ham, som han drikker af en lille sutteflaske.. men jeg synes det er svært. Ved det er vigtigt de får væske - især i forhold til afføringen!

På forhånd tak

vi startede med tudkop med vand i da serina som 4mdr gammel begyndte at få mos ... den var og er dag stadig for svær for hende at få noget ud af ( der er en slags modstand i så man skal virkelig suge til) så vi gik over til at bruge helt alm glas ugen efter og gør det stadig ... nu er der tit sødmælk i glasset men indtil hun måtte få det var det vand .. og det syntes hun var super spændende og sjovt

Anmeld

7. september 2010

Mor til L&S

Snuffler25 skriver:

Hej piger,

På forhånd tak

Masser af vand - både til grød og mos men også i løbet af dagen imellem amninger, grød, leg....

Liva drikker af kop med drikketud eller et lille snaps glas og er 5 mdr.

Anmeld

7. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej søde!

Laura drikker af en kop og har gjort det siden hun var 4 mdr gammel... hun elsker det! Vil langt hellere drikke af kop end af flaske selvom hun også gerne tager flasken...

Så prøv med en tudekop evt uden låg (det har fungeret fint her fra starten) og så put en smule vand i... De synes tit det er sjovt når de får lov at prøve noget nyt

Laura er ikke ret god til tudekoppen.. tror det går for langsomt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.