Ja som overskriften lyder, så er jeg møg hammerende træt af 6 års alderen. For jeg håber ved guds skyld, at det har noget med alderen at gøre og at det ikke er noget der fortsætter i al uendelighed. Det drejer sig om min ellers meget kærlige, omsorgsfulde, sjove og søde pige. Jeg kan ikke finde hende
Hun snakker decideret flabet og provokerende til mig. Jeg bliver paf hver gang hun snerre af mig og hendes udtryk i ansigtet skræmmer mig. Det kan være det mindst der udløser et ubehøvlet svar og jeg kan mærke at jeg ikke længere kan holde mig inden for pædagogisk håndtering af hendes udbrud. Jeg magter simpel hen ikke, at ALT skal debateres
Hun siger ofte at hun er træt af, at jeg er den voksne, hvilket jeg da sagtens kan sætte mig ind og og har da også hørt fra mine veninder at deres børn har sagt selv samme ord. Men ihhhh jeg magter simpel hen ikke mere skænderier. Jeg er jo alene med min datter, så jeg har desværre ikke nogen der lige kan tage over, når mit temperament løber af med mig. Så jeg er begyndt at sige til hende, at det er bedst vi går i hvert vores rum, for ellers bliver jeg mere vred end jeg har lyst til. Det er som om hun acceptere dette, men døren får da lige en tur på vejen.... Ark!! Er det "bare" 6 års alderen eller skal jeg være bekymret for min lille pige 
Anmeld