uldundertøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. september 2010

nuggie

jeg vil bare lige høre om nogen af jer har skiftet til uldundertøj? min datter på knap 3 mdr. er bare så snottet hele tiden ( 3 uger uden stop) så jeg overvejre lidt at give hende uldundertøj på, men jeg er lidt bange for at det stadig kan blive for varmt.  jeg kan ikke huske hvor varmt det lige må være før de ikke må have uld på?? og det kan jo godt blive varmere enc det er nu, og hun skal jo helst ikke koge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi har brugt uldundertøj on/off de sidste 4 måneder, og han ha aldrig været for varm. Og gør det bestemt nu, hver dag, så det kan du roligt gøre, m.mindre du har et "varmt" barn.

Anmeld

7. september 2010

Mumto3

Det er jo det fantastisk ved uld når man har det på inderst (som undertøj!) at det virker varmende når det er koldt og kølende når det er varmt. Så du kan roligt bruge.

Du skal bare huske at hvis du starter på det, så skal du (ihvertfald for denne vinter) fortsætte med det. Børnene har meget svært ved at omstille sig fra at have uld på den ene dag til så kun at have bomuld på den anden dag. (siges det. Jeg ved ikke lige hvorfra 'man' ved det).

Personligt er jeg helt vild med bodyer i uld/silke de er super bløde. De er dyre så vi har ikke så mange af dem, men det gør ikke noget, for de skal ikke vaskes, bare luftes. Også når der er tisse i dem!)

Anmeld

7. september 2010

millesofie

nuggie skriver:

jeg vil bare lige høre om nogen af jer har skiftet til uldundertøj? min datter på knap 3 mdr. er bare så snottet hele tiden ( 3 uger uden stop) så jeg overvejre lidt at give hende uldundertøj på, men jeg er lidt bange for at det stadig kan blive for varmt.  jeg kan ikke huske hvor varmt det lige må være før de ikke må have uld på?? og det kan jo godt blive varmere enc det er nu, og hun skal jo helst ikke koge

jeg bruger uldundertøj on/off hele året, det kommer lidt an på vejret.. er det meget fugtigt eller køligt eller som du fortæller er hun snottet ja så får hun uldundertøj på

Anmeld

7. september 2010

mullesmith2

Nogen der ved hvor man køber det billigste uldundertøj?? skal have tvillinger så det må gerne være lidt økonomisk hehe

Anmeld

7. september 2010

MariaJ

Du skal bare huske at hvis du starter på det, så skal du (ihvertfald for denne vinter) fortsætte med det. Børnene har meget svært ved at omstille sig fra at have uld på den ene dag til så kun at have bomuld på den anden dag. (siges det. Jeg ved ikke lige hvorfra 'man' ved det).

Hmmm...den er jeg ikke sikker på, at jeg køber . Jeg tror ikke der er noget de skal omstille sig til, bare at uld er mere behageligt for dem end bomuld, fordi det ikke bliver fugtigt.

Anmeld

7. september 2010

Mumto3

MariaJ skriver:

Hmmm...den er jeg ikke sikker på, at jeg køber . Jeg tror ikke der er noget de skal omstille sig til, bare at uld er mere behageligt for dem end bomuld, fordi det ikke bliver fugtigt.

nej, som sagt så ved jeg heller ikke lige hvor 'man' ved det fra!

Anmeld

7. september 2010

MariaJ

Mumto3 skriver:

nej, som sagt så ved jeg heller ikke lige hvor 'man' ved det fra!

Jeg ville i hvert fald ikke lade det afholde mig fra at bruge uld engang imellem, hvis man ikke har uldbodyer nok til at gennemføre det dagligt. Jeg tror stadig baby har glæde af det de dage den har uld på .

Anmeld

26. september 2010

lillemunk

mullesmith2 skriver:

Nogen der ved hvor man køber det billigste uldundertøj?? skal have tvillinger så det må gerne være lidt økonomisk hehe

Tøj og sko har dem til ca 80 kr stk...
De er lige så fine og gode som dem du giver 129 for
Ellers er der jo genbrug der har jeg fundet en del uld undertøj til mine tvillinger der for du dem kastet i nakken.

Anmeld

26. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi har altid fået at vide at når man først er begyndt skal man forstætte til foråret.

Herhjemme skifter vi når vi når 5 grader og kører med dem helt til forår og han begynder at få varmeknopper. Det råd vi fik. Vi har en dreng der så og sige aldrig er syg - han har 'kun' været forkølet 6 gange i sit 2 årige liv - intet andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.