Hvad er det højeste man kan få i SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.123 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. september 2010

Ann.

+ Su-lån som forsørger?

Kan simpelthen ikke finde ud af de regler 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

Ida.

mener jeg får 9000 kr udbetalt - og det inkl alt, hvad der er at få af lån...

Anmeld

6. september 2010

NatasjaL

idamaria83 skriver:

jep det er næsten lige som kh.

Anmeld

6. september 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
idamaria83 skriver:

det er det samme her..

Anmeld

6. september 2010

Ina33

Jeg er enlig forsørger og får dobbelt SU, som er ca. 11.000 pr mdr. der udover får jeg næsten dobbelt studielån som er ca. 3800 pr. mdr..

Du skal ikke betale skat af studielånet, så der får du jo det hele udbetalt.

Men hvad man får udbetalt er jo meget individuelt.

Anmeld

6. september 2010

Ann.

Okay tak

Det var da skrækkelig lidt man får synes jeg - det er vist godt manden har en god løn

Anmeld

7. september 2010

Tro på dig selv.

Man kan kun få 5384 kr for skat selv man er forsøger, men skal være enlig for, at få dobbelt su. Men man søge om et sulån til forsøgere, og og det ikke pr barn. Så der alm sulån

Så alt 4173 kr i sulån og su, hvis ikke du lever som enlig, så ja det kræver, at man er villigt til, at leve for mindre, for det er ikke meget vi kan f, når vi samlevende eller gift, det ville være dejligt, hvis det lavede om på det, men ja alle kan ikke få, og de enlige skal jo tjene for 2, så det klart de kan få mere end når 2 der lever sammen.

Anmeld

7. september 2010

Sofia

Min kæreste og jeg er begge på SU, så vi skal klare os for 2 x 4900 udbetalt hvilket er den almindelige SU, og efter min barsel får jeg så ca. 1200 udbetalt i forsørger tillæg.. Så det er ikke meget, men det skal nok kunne gå! 

derudover får man jo ekstra klip når man har barn, jeg får 12 ekstra klip og min kæreste 6.. vi tager dem som miks klip, så vi får dobbelt i henholdsvis 12 og 6 måneder!

Anmeld

7. september 2010

Vingummien

TrineLærke skriver:

Okay tak

Det var da skrækkelig lidt man får synes jeg - det er vist godt manden har en god løn

Det er faktisk meget man får, men ja i forhold til en rigtig løn er det ikke meget.

Anmeld

7. september 2010

Sofia

Tulipan skriver:

Det er faktisk meget man får, men ja i forhold til en rigtig løn er det ikke meget.

Jeg synes også det er rigtig meget man får. Det er helt fantastisk at vi i Danmark ligefrem får penge oveni en gratis uddannelse. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.