Hvordan kommer jeg videre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. september 2010

Anonym trådstarter

Jeg er gået helt i stå.

I januar mistede jeg mit job og har gået hjemme siden. Jeg føler at jeg går mere og mere i stå og får ikke rigtig gjort lavet noget ud over det sædvanlige med mad oprydning og tøjvask. Jeg udskyder alt hvad jeg kan komme afsted med og har tit en masse planer, men der sker ikke en skid.
For et par uger siden søgte jeg et job gennem et vikarbureau, var til samtale og de mente at jeg ville få jobbet. I sidste uge var jeg så til samtale i firmaet, og dagen efter fik jeg en mail at det desværre ikke blev mig, men at jeg havde været kvalificeret og gjort et godt indtryk. Efter det er jeg røget helt i kælderen.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme videre, jeg vil gerne tage mine 6 ugers fritvalgs kursus men ved ikke hvad det skal være. Jeg er uddannet kontorassistent og har løbende taget efteruddannelse bl.a. en del akademimerkonom fag i økonomi og ressourcestyring. Jeg synes jeg søger en masse job men der er ikke andet end afslag.

Vores økonomi kan godt klare det p.t. men hvor længe. Jeg har overvejet at tage et job i butik, men så er jeg bange for at jeg aldrig kommer tilbage til kontor og det er det jeg gerne vil.

Er der en med clarivoante evner eller noget der kan hjælpe mig med hvor dan jeg kommer videre eller en der har et råd.

Jeg har en masse ting jeg gerne vil have gjort. Jeg har et par scrapbøger jeg købte da jeg var på barsel men min søn er nu 5 år og jeg er ikke kommet igang med den til ham, og har kun lavet en lille smule i den til min datter.

Haven er ved at gro til i ukrudt, men jeg gidder ikke selv om jeg ellers altid godt har kunnet lide at gå i haven.

Jeg er slem til at blive hængende hele dagen hvis jeg får sat mig i sofaen med computeren.

Jeg er temmelig overvægtig og har nu alt tid i verden til at få gjort noget ved det, men får ikke dyrket nogen form for motion, og spiser forkert i dagtimerne når jeg er alene hjemme.

Jeg kunne godt bruge en veninde at tale med, men det har jeg heller ikke. Synes bare at det hele er skod lige nu og har lyst til at grave mig ned i et hul.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

henh01

går selv hjemme pga graviditets gener og vejer også selv for meget. Havde en periode hvor jeg var meget træt og ugidelig og kunne dårligt overskue at hente og bringe min datter i skolen. Jeg solgte min bil - for at få mere økonomisk overskud og for at tvinge mig selv til motion og det har virket. Jeg er tvunget til at cykle min datter i skole om morgenen og til at hente hende om eftermiddagen. Derudover har jeg faste opgaver i hjemme såsom støvsugning, opvask, ryste dyner og gøre rent som skal ordnes alle dage. På den måde holder det mig i gang. Jeg forsøger at gå tidligt i seng så jeg er frisk om morgenen så jeg undgår at ligge mig på sofaen (for så ville jeg ikke få udrettet noget)

En god idé er at svømme et par gange om ugen eller meld dig ind i dit lokale fitness center og træn om formiddagen - der er alligevel ikke noget i flimmeren der er hver at se.

Anmeld

6. september 2010

Silas&Mille

Først vil jeg lige give dig et stort !!!

Så vil jeg sige at den følelse du går med faktisk ikke er helt unormal. Som jeg læser det føler du ikke at du har noget at stå op til andet end at gøre barn klar til eventuelle institutioner. Når de så er afleveret, keder du dig bare.

At gå ledig tager mere på energien end at være i arbejde. Sådan har jeg i hvert fald haft det de perioder jeg har været uden arbejde. Jeg er typen der ikke en gang kan holde ferie i 14 dage uden at begynde at kede mig

Jeg synes måske godt du kunne prøve at tage job i en butik, eventuelt hvis du kan finde et vikariat for 2-3 måneder så kan du samtidig søge kontor jobs og håbe at du finder noget. Mange siger det og jeg har selv oplevet det: det er nemmere at få et job hvis man allerede har et. Og det behøver umiddelbart ikke være inden for samme branche.

Hvis du har lyst er du velkommen til at sende en PB

Anmeld

6. september 2010

Michael healer

Anonym skriver:

Jeg er gået helt i stå.

I januar mistede jeg mit job og har gået hjemme siden. Jeg føler at jeg går mere og mere i stå og får ikke rigtig gjort lavet noget ud over det sædvanlige med mad oprydning og tøjvask. Jeg udskyder alt hvad jeg kan komme afsted med og har tit en masse planer, men der sker ikke en skid.
For et par uger siden søgte jeg et job gennem et vikarbureau, var til samtale og de mente at jeg ville få jobbet. I sidste uge var jeg så til samtale i firmaet, og dagen efter fik jeg en mail at det desværre ikke blev mig, men at jeg havde været kvalificeret og gjort et godt indtryk. Efter det er jeg røget helt i kælderen.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme videre, jeg vil gerne tage mine 6 ugers fritvalgs kursus men ved ikke hvad det skal være. Jeg er uddannet kontorassistent og har løbende taget efteruddannelse bl.a. en del akademimerkonom fag i økonomi og ressourcestyring. Jeg synes jeg søger en masse job men der er ikke andet end afslag.

Vores økonomi kan godt klare det p.t. men hvor længe. Jeg har overvejet at tage et job i butik, men så er jeg bange for at jeg aldrig kommer tilbage til kontor og det er det jeg gerne vil.

Er der en med clarivoante evner eller noget der kan hjælpe mig med hvor dan jeg kommer videre eller en der har et råd.

Jeg har en masse ting jeg gerne vil have gjort. Jeg har et par scrapbøger jeg købte da jeg var på barsel men min søn er nu 5 år og jeg er ikke kommet igang med den til ham, og har kun lavet en lille smule i den til min datter.

Haven er ved at gro til i ukrudt, men jeg gidder ikke selv om jeg ellers altid godt har kunnet lide at gå i haven.

Jeg er slem til at blive hængende hele dagen hvis jeg får sat mig i sofaen med computeren.

Jeg er temmelig overvægtig og har nu alt tid i verden til at få gjort noget ved det, men får ikke dyrket nogen form for motion, og spiser forkert i dagtimerne når jeg er alene hjemme.

Jeg kunne godt bruge en veninde at tale med, men det har jeg heller ikke. Synes bare at det hele er skod lige nu og har lyst til at grave mig ned i et hul.

Hej

Jeg ved ikke om du kan bruge det jeg skriver til noget, men jeg tager chancen alligevel.

Jeg syntes da du skal se positivt på, at du bliver indkaldt til samtaler, og at de påpeger at du var kvalificeret og gjort et godt indtryk. Det lyder da så dejligt, så det jo kun lige det sidste der mangler til at du for det.

Samtidig syntes jeg da du sagtens kan gå over og stå i en butik, for ved at du for et job i en butik, vil du få mere ro på økonomien, og når økonomien er stabil vil du have mere overskud til at lede efter lige netop dit drømmejob, jeg syntes også tit man høre, at dem der har job i forvejen, har det nemmere med at finde et andet job, så det kan jo også være til din fordel, at du lige tager en omvej til at komme tilbage i det job du allerhelst vil have.

Så alt i alt syntes jeg da det lyder som om der er store chancer for at du snart finder et nyt job, hvis du er lidt åben for noget andet, end det du plejer at arbejde med.

Hvis det viser sig, at du bliver så glad for at stå i butik, at du ikke ønsker at komme tilbage, så det jo også helt fint, for du skal da lave det du syntes om, og ikke bare det samme som du hele tiden har lavet, hvis du gerne vil prøve noget andet, hvilket jeg syntes det ligger lidt i baghovedet at du faktisk gerne lige vil snuse til noget andet, ved ikke om det forholder sig sådan ?

Nå men det var sådan lige hvad jeg havde, håber du kunne bruge det til noget

mvh Michael

Anmeld

6. september 2010

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, der var meget jeg kunne bruge.

Jeg er nok rigtig god til at slå mig selv i hovedet med om jeg nu er god nok. Blev opsagt fra mit job p.g.a. nedskæringer.

Jeg har sat nogle ting ind i min kalender som jeg gerne vil have gjort her i løbet af ugen. Ting som ikke hører til den almindelige daglige husførelse.

Jeg skal til at spise morgenmad med min søn da jeg så vil spise sundere en hvis jeg spiser senere alene. Jeg skal igang med at drikke vand igen. Da jeg gik på arbejde drak jeg ca. 2 l vand på mit arbejde, og nu drikker jeg stort set ikke vand i løbet af dagen. Jeg har sat mig for at jeg til at starte med skal drikke ½ l vand formiddag og ½ l vand eftermiddag. Jeg skal have gang i wiien og lave nogle mave og rygøvelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.