Kvalme og arbejde - hvad gjorde I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.054 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. september 2010

Chewy

Hej med jer,

Jeg håber, I kan opmuntre mig lidt!

Nu har jeg så lige forsøgt at få noget mad ned til frokost på arbejde, hvilket resulterer i, at mine kolleger spørger mig om jeg er OK, fordi jeg ikke spiser ret meget. Er kun 7+1 i dag, og det er alt for tidligt at sige noget på job, men jeg kan bare mærke, at folk går og bekymrer sig/snakker om mig, fordi de er bange for at jeg er ked af det. Jeg prøver virkelig at opretholde mit gode humør, men det er bare så svært, når man er ved at gå til af kvalme og nedsat appetit.

Hvad gjorde I? Har et kontorjob, så man er sammen med sine kolleger hele tiden + vi har et rigtig godt forhold til hinanden kollegerne imellem, og derfor er det så svært at skjule.

Skal til scanning igen den 17 og hvis alt er vel der, så fortæller vi familen det. Men hva' lige med arbejde....??

Knus fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

Ni-ko-li-ne

Chewy skriver:

Hej med jer,

Jeg håber, I kan opmuntre mig lidt!

Nu har jeg så lige forsøgt at få noget mad ned til frokost på arbejde, hvilket resulterer i, at mine kolleger spørger mig om jeg er OK, fordi jeg ikke spiser ret meget. Er kun 7+1 i dag, og det er alt for tidligt at sige noget på job, men jeg kan bare mærke, at folk går og bekymrer sig/snakker om mig, fordi de er bange for at jeg er ked af det. Jeg prøver virkelig at opretholde mit gode humør, men det er bare så svært, når man er ved at gå til af kvalme og nedsat appetit.

Hvad gjorde I? Har et kontorjob, så man er sammen med sine kolleger hele tiden + vi har et rigtig godt forhold til hinanden kollegerne imellem, og derfor er det så svært at skjule.

Skal til scanning igen den 17 og hvis alt er vel der, så fortæller vi familen det. Men hva' lige med arbejde....??

Knus fra mig

puh, jeg led selv under en skør kvalme i lang tid..

hvis du stadig har kvalme når i har været til scanning, så ville jeg fortælle nyheden på arbejdet til den tid... det er lettest for dig når du nu skal gå og have det skidt.... og så er du fri for at de går og begynder at gætte sig frem selv

Anmeld

6. september 2010

AnneBJ

Jeg ville også fortælle det efter næste scanning. har selv den ondeste kvalme, og har haft siden uge 4. Er 11+4 nu, og er heldigvis på skolebænken, så jeg kan lidt bedre tillade mig en friddag hist og pist.. Prøv at spørge din læge om du kan få akupunktur.. det kan godt hjælpe

Anmeld

6. september 2010

Chewy

Tak for jeres svar.

Jeg må holde ud 2 uger endnu. Heldigvis er det ikke konstant, jeg har kvalme, jeg har bare INGEN appetit, og når man ikke får nok at spise, så bliver man skidt, og det forstærker bare ubehagen. Kan mærke, det letter lidt om eftermiddagen og aftenen, og så gælder det bare om at få spist, så meget som jeg kan, så jeg har lidt at stå imod med til næste dag

Sjovt, for bare 2 uger siden sagde jeg til min kæreste "åh, kunne jeg da bare have lidt kvalme så man havde et lille bevis på, at man er gravid".... JEG TAGER DET TILBAGE!!!!!  Puha, da da da!!

Nå, jeg venter de to uger, og er alt vel der og jeg stadig er skidt-mads, så må jeg fortælle det. Lige nu går de jo og spekulerer og konkludere, og det dur bare ikke.

Igen - 1000 tak for jeres svar

Anmeld

6. september 2010

Muffinmus

Hmm, jamen jegf gider ikke alt der der hemmeligheds kræmmeri hvad det angår.

Har 2 aborter bag mig og det var sådan set rart nok de vidste jeg var gravid selv om det gik galt..for så var forståelsen også det større.....

Så her gik jeg ikke og gemte en dyt, fortalte det stolt fra dag 1..næsten, ej, fra 5+ tror jeg det var.

Men fortalte dem det og sagde at hvis jeg pludselig rendte  afsted så var det altså derfor og at det IKKE kunne vente:-)

Og godt, for havde et par gange jeg måtte skynde mig ud, og SKAL have afløser inden jeg kan forlade min pind, så der var run på hver gang:-)

Anmeld

6. september 2010

Chewy

Nu har jeg bestilt sådan et seaband armbånd. Kan se der er en del gravide, der har haft glæde af det, så det må prøves. Hvis 124 kr. kan afhjælpe mig kvalme, så er det jo bare fantastisk

Anmeld

6. september 2010

Chewy

MariaE skriver:

Hmm, jamen jegf gider ikke alt der der hemmeligheds kræmmeri hvad det angår.

Har 2 aborter bag mig og det var sådan set rart nok de vidste jeg var gravid selv om det gik galt..for så var forståelsen også det større.....

Så her gik jeg ikke og gemte en dyt, fortalte det stolt fra dag 1..næsten, ej, fra 5+ tror jeg det var.

Men fortalte dem det og sagde at hvis jeg pludselig rendte  afsted så var det altså derfor og at det IKKE kunne vente:-)

Og godt, for havde et par gange jeg måtte skynde mig ud, og SKAL have afløser inden jeg kan forlade min pind, så der var run på hver gang:-)

Jeg forstår udemærket din pointe, og kan sagtens give dig ret. I mit tilfælde har jeg lovet kæresten, at vi tidligst d. 22 sep til min fødselsdag fortæller familien det, så derfor holder jeg på det. Han har det bare bedst med det, og så sagde min gynækolog også i fredags, at vi skulle vente til efter den 17. sep hvor vi skal til scanning.

Men dejligt du bare fortalte om det, det synes jeg er sejt

Anmeld

6. september 2010

Isabella_mor

jeg blev sygemeldt til sidst fordi at jeg ikke kunne lave særlig meget og jeg havde opkastfornemmelse hele tiden plus at jeg var enormt træt og udmattet pga jeg stort set kun levede af yoghurt..

Anmeld

6. september 2010

Chewy

isabellamor skriver:

jeg blev sygemeldt til sidst fordi at jeg ikke kunne lave særlig meget og jeg havde opkastfornemmelse hele tiden plus at jeg var enormt træt og udmattet pga jeg stort set kun levede af yoghurt..

yirk, det lyder ikke rart Hvor langt henne var du så, da du blev sygemeldt?

Anmeld

7. september 2010

Isabella_mor

Chewy skriver:

yirk, det lyder ikke rart Hvor langt henne var du så, da du blev sygemeldt?

det startede omkring uge 7 tror jeg.. og blev ved i ca 2 mdrs tid..  men oplever stadig at blive køresygog skidt tilpas.. men det er slet ikke i lige så gøj en grad som det varlige i starten... 

det værste var at jeg fik symptomer der mindede om virus på balance nerven.. hvor jeg kunne være svimmel og hvor det sortnede for øjnene.. jeg væltede rundt nede i brugsen osv.. rigtig forfærdeligt.. 

og hvis man har det sådan så kan man sgu ikke arbejde.. plus at jeg fik lægen til at bekræfte at det nok var bedst at jeg ikke tog på arbejde til jeg havde fået det bedre... jeg fik jo ekstrem dårlig samvittighed over at skulle ringe ned på arbejdet næsten ved hver vagt og sige at jeg ikke kunne komme... så det var også for at slippe for det.. da det kunne stresse mig ret meget.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.