Eliza/lykke skriver:
Elizabeth bliver 4 mrd på lørdag... hvor vildt. Nu kan jeg godt mærke at det går stærkt.
Men, hun virker stadig som en på 3 mrd., hun griner ikke med lyd på, hun er mega træt og umedgørlig efter kl. 16.30 - selvom hun lige har sovet.......
Hun spiser stort set en hel portion grød til formiddag/frokost og vand i en tudekop. Det går rigtig godt. Hun har ikke svært ved at komme af med prut.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvornår jeres babyer grinte med lyd, og hvornår de finder os andre morsomme - og endelig er det kun os, som har en utilfreds baby omkring vores egen spisetid????
Hej fra Lone
Hhmm, min Anthon er også lidt over 4 måneder. Han griner hvert fald med lyd på - klukler højt og får deciderede grineflip det er SÅ sjovt når det sker. Det har han gjort nogle uger nu. Han er meget opmærksom på sine omgivelser og på andre mennesker og griner meget af adre mennesker. Taler jeg fx i telefon ligger han ofte og griner het vildt af mig. jeg ser åbenbart meget morsom ud
Hvordan humøret er om aftenen afhænger meget af hvordan han har sovet i løbet af dagen. Hvis han har sovet godt, så er han i super humør om aftenen og der er ingen uro. Hvis han har sovet skidt i løbet af dagen kan han være ret urolig og meget utilfreds - ikke så mærkeligt. Den største udfordring med Anthon er hans søvn og det svinger het utroligt med den. Virkelig fra den ene esktrem til den anden. Men der er dage og nætter hvor jeg simpelthen ikke får lukket et øje fordi han er urolig og kun powernapper. Og så er der nætter hvor han sover igennem og dage hvor hans lure er 3 timer....
Vi har også taget hul på grøden og det kører altså ikke HELT på skinner. Lidt ligesom søvnen, nogle dage spiser han veltilpas en hel portion og andre dage bliver han ked af det og vi må stoppe nærmest inden vi får begyndt. Overvejer faktisk om jeg skal holde et par ugers pause og så begynde igen, han er jo ikke så gammel hvad grødspisning angår... Det går fint med at drikke af kop, altså almindelig kop uden tud, det synes han af en eller anden årsag er mægtig sjovt...
Det er jo meget forskelligt hvornår det enkelte barn kan og har lyst til de forskellige ting. Du skal ikke bekymre dig, din pige skal nok komme efter det altsammen
Anmeld