Lidt forskelligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

565 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. september 2010

Eliza/lykke

Elizabeth bliver 4 mrd på lørdag... hvor vildt. Nu kan jeg godt mærke at det går stærkt.

Men, hun virker stadig som en på 3 mrd., hun griner ikke med lyd på, hun er mega træt og umedgørlig efter kl. 16.30 - selvom hun lige har sovet.......

Hun spiser stort set en hel portion grød til formiddag/frokost og vand i en tudekop. Det går rigtig godt. Hun har ikke svært ved at komme af med prut.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvornår jeres babyer grinte med lyd, og hvornår de finder os andre morsomme - og endelig er det kun os, som har en utilfreds baby omkring vores egen spisetid????

Hej fra Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

Bayze

Eliza/lykke skriver:

Elizabeth bliver 4 mrd på lørdag... hvor vildt. Nu kan jeg godt mærke at det går stærkt.

Men, hun virker stadig som en på 3 mrd., hun griner ikke med lyd på, hun er mega træt og umedgørlig efter kl. 16.30 - selvom hun lige har sovet.......

Hun spiser stort set en hel portion grød til formiddag/frokost og vand i en tudekop. Det går rigtig godt. Hun har ikke svært ved at komme af med prut.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvornår jeres babyer grinte med lyd, og hvornår de finder os andre morsomme - og endelig er det kun os, som har en utilfreds baby omkring vores egen spisetid????

Hej fra Lone

Hhmm, min Anthon er også lidt over 4 måneder. Han griner hvert fald med lyd på - klukler højt og får deciderede grineflip  det er SÅ sjovt når det sker. Det har han gjort nogle uger nu. Han er meget opmærksom på sine omgivelser og på andre mennesker og griner meget af adre mennesker. Taler jeg fx i telefon ligger han ofte og griner het vildt af mig. jeg ser åbenbart meget morsom ud

Hvordan humøret er om aftenen afhænger meget af hvordan han har sovet i løbet af dagen. Hvis han har sovet godt, så er han i super humør om aftenen og der er ingen uro. Hvis han har sovet skidt i løbet af dagen kan han være ret urolig og meget utilfreds - ikke så mærkeligt. Den største udfordring med Anthon er hans søvn og det svinger het utroligt med den. Virkelig fra den ene esktrem til den anden. Men der er dage og nætter hvor jeg simpelthen ikke får lukket et øje fordi han er urolig og kun powernapper. Og så er der nætter hvor han sover igennem og dage hvor hans lure er 3 timer....

Vi har også taget hul på grøden og det kører altså ikke HELT på skinner. Lidt ligesom søvnen, nogle dage spiser han veltilpas en hel portion og andre dage bliver han ked af det og vi må stoppe nærmest inden vi får begyndt. Overvejer faktisk om jeg skal holde et par ugers pause og så begynde igen, han er jo ikke så gammel hvad grødspisning angår... Det går fint med at drikke af kop, altså almindelig kop uden tud, det synes han af en eller anden årsag er mægtig sjovt...

Det er jo meget forskelligt hvornår det enkelte barn kan og har lyst til de forskellige ting. Du skal ikke bekymre dig, din pige skal nok komme efter det altsammen

Anmeld

6. september 2010

serinasmor

hejsa .. jeg kan desværre ikke huske hvornår serina grinte med lyd første gang .. kun at hun grinte af mor der nøs..

du skal ikke være så bekymret ..lige pludselig kan hun det hele og du får svært ved selv at følge med

med hensyn til en baby der er sur når i skal spise så har vi så absolut været der .. ISÆR når hun havde sovet dårligt i løbet af dagen... nu ved jeg jo ikke hvor jeres datter er mens i spiser ... men her var serina mest på gulvet på en dyne(det har hun altid været.. nu hvor hun er mobil er det blot uden dyne) hvis ikke det passede damen kom hun ofte op på skødet af mor imens mor spiste med en hånd .. det hjalp at få hende op så hun kunne følge med i hvad der foregik ... så kunne hun jo også se hvorfor mor og far ikke lige legede med hende ligenu når nu det var det hun havde lyst til

nu hvor hun spiser sammen med os andre har vi selvfølgelig ikke den slags problemer længere... hun kan dog stadig blive sur hvis det går for langsomt med maden ... det sker også mest på dage hvor hun har sovet dårligt ... den søvn er altså vigtig

Anmeld

6. september 2010

MariaJ

Johanna griner heller ikke rigtigt med lyd på og hun blev fire måneder for en uge siden. Hun har sin helt egen måde, for når noget er sjovt stopper hun hånden så langt ind i munden hun kan, og siger det jo sig selv at der ikke kommer lyde ud. Jeg tror også bare du skal tage det helt roligt. Det hele kommer i deres eget tempo og de er jo allesammen forskellige. Johanna har været helt vildt hurtig til nogle ting (holde hovedet, pludre og gribe ting fx), men er ret langsom til andre ting (som fx at grine højt). Så længe de bliver ved med at lære nye ting, tror jeg ikke det er så vigtigt hvilken rækkefølge de gør det i. Er der andre ting, der får dig til at tænke, at din datter virker yngre end hun er?

Johanna er altid i bedst humør først på dagen og er tit pylret fra ud på eftermiddagen. De har jo også deres egen døgnrytme, og deres egne tidspunkter at være glade og aktive eller stille og indadvendte på. Johanna er tit pylret, hvis hun egentlig trænger til ro, og nogle gange bliver hun glad for bare at ligge lidt under et tæppe med sin sut. Vågner din datter selv af luren og eftermiddagen? Måske er hun ikke helt udhvilet?

Maria

Anmeld

6. september 2010

Tulle28

Eliza/lykke skriver:

Hej fra Lone

Nu er min datter 5 mdr. og der er altså heller ikke rigtig kommet lyd på endnu - højst et HÆ HÆ eller et højt hvin:-) Meeeen jeg glæder mig til det kommer!

Og så kan jeg kun tilslutte mig de andre mht. søvn, har søvnen været dårlig en dag, ja så er humøret det også og vice versa.

Det skal nok komme alt sammen, nogle børn er bare lidt langsommere i optrækket end andre - sådan en har jeg, til gengæld har hun to tænder:-)

Knus Tulle

Anmeld

7. september 2010

Snuffler25

Da Nicolaj var næsten 4 måneder, grinede han højt for første gang så gik der et par dage før han gjorde det igen, men nu kommer det næsten dagligt.. - dog virker det ikke så "kontrolleret" fra hans side, altså han virker stadig lidt overrasket når det kommer hihi. Men det starter i hviiiin og høje skrig af fryd og så pludselig kommer de små kluk-grin og jeg ELSKER det Det ska nok komme for din lille pige.. når hun er helt "oppe og ringe" over et eller andet, så bare prøv at hænge i med at være sjov, ka være hun pludselig syns det så morsomt at lyden kommer ud haha

Mht. pjevseri og brokkeri ved aftensmadtid - oh yes.. det er som om nicolaj VED at nu ska mor og far sidde ned og spise og sludre lidt og så pjevser han. Vi er begyndt at give ham hans grød mens vi spiser - det har hjulpet på det, det syns han vist er meget sjovt/hyggeligt

Anmeld

7. september 2010

Lærke90

Eliza/lykke skriver:

Hej fra Lone

Det med aftensmaden er noget vi kender til her.

Freja er godt nok noget ældre (8,5mdr) men det er et helved lige fortiden at have hende med til bords, fordi hun hellere vil skubbe sig helt ud fra bordet og prøver derefter at kravle ud af stolen, mens hun hviner og skriger højt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.