Opstart af grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

490 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. september 2010

FruEllingsen

Vi regner med at starte op med grød her i næste weekend.

Og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan det gik da i startede med at give grød/mos?

Hvilke måltider skiftede i ud med grød??

Og har i nogle gode råd som i gerne vil give videre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

klmf

Jeg startede slet ikke med at skifte måltider ud - lavede ultrasmå portioner, så han bare kunne smage og øve sig på at få tungen til at køre rigtigt rundt i munden Tror der gik en måneds tid inden han havde færten af det. Jeg er jo den onde ikke-øko mor, så brugte pulvergrød i starten fordi det var så nemt at lave små portioner. Det hjalp meget at vi havde en ske af blød silikone, som var god i munden. Købte den i brugsen...

Men det bedste råd er tålmodighed, he he

Anmeld

5. september 2010

Maise

hejsa. jeg startede ud med at give majsgrød når hun vågnede fra sin formiddagslur. så var hun frisk og glad. brugte skråstol så det løb den rigtige vej. lavede den tynd og let cremet og hun åd som et svin. og 1,5 måned efter var vi oppe på 3 hoved måltider.så det gik nemt for os.

he he jeg er så den onde økomor  og man kan godt lave små portioner i lille gryde svarende til 1dl. ialt. men selvfølgelig ryger der en del ud indimellem. meeeen idag spiser hun meget fast føde og mos og havregrød.

Efter majs gik skiftede imellem det og ridgrød, men vær OBS på forstoppelse af disse to. Min datter blev dernæst meget vild med hirse og boghvedegrød og nu er det KUN havregrøød til morgen og MEGET af det. så putter jeg lidt forskelligt i af frugtgød, kanel, smør eller gulerodsmos. øllebrød kan jeg ikke få i hende, selv med banan, vaniliekorn eller andet går det ikke.

nå men spør endelig jeg har eksperimenteret meget med mad og hun elsker idag meget forskelligt og gerne krydret mad. ellers kan jeg anbefale sundhedsstyrelsens bog fra apoteket med gode råd, opskrifter med mere, den har jeg brugt meget.

held og lykke

Anmeld

5. september 2010

smokin

Maise skriver:

hejsa. jeg startede ud med at give majsgrød når hun vågnede fra sin formiddagslur. så var hun frisk og glad. brugte skråstol så det løb den rigtige vej. lavede den tynd og let cremet og hun åd som et svin. og 1,5 måned efter var vi oppe på 3 hoved måltider.så det gik nemt for os.

he he jeg er så den onde økomor  og man kan godt lave små portioner i lille gryde svarende til 1dl. ialt. men selvfølgelig ryger der en del ud indimellem. meeeen idag spiser hun meget fast føde og mos og havregrød.

Efter majs gik skiftede imellem det og ridgrød, men vær OBS på forstoppelse af disse to. Min datter blev dernæst meget vild med hirse og boghvedegrød og nu er det KUN havregrøød til morgen og MEGET af det. så putter jeg lidt forskelligt i af frugtgød, kanel, smør eller gulerodsmos. øllebrød kan jeg ikke få i hende, selv med banan, vaniliekorn eller andet går det ikke.

nå men spør endelig jeg har eksperimenteret meget med mad og hun elsker idag meget forskelligt og gerne krydret mad. ellers kan jeg anbefale sundhedsstyrelsens bog fra apoteket med gode råd, opskrifter med mere, den har jeg brugt meget.

held og lykke

hvad hedder den bog?

Anmeld

5. september 2010

Maise

Zette skriver:

hvad hedder den bog?

den hedder:

Mad til spædbørn & småbørn - fra skemad til familiemad , 2009 sundhedstyrelsen. koster ca 70-, på apoteket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.