Hormon-ynk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. september 2010

otlitrom

Øv, det er hårdt!! "%&¤ HORMONER!!

Jeg føler jeg ikke kender mig selv, jeg føler mig liv står på pause. Her sidder jeg for anden dag i træk og kigger ud på det gode vejr. Jeg orker ikke bevæge mig ud i det.. Det virker uoverskueligt og jeg bliver trist bare ved tanken.

Jeg er flov over mig selv! Flov over, hvor lidt jeg magter for tiden. Jeg føler mig i en evig søvn, og slet ikke som det aktive menneske jeg engang var. Jeg føler mig inaktiv og trist.. Og så er jeg sikker på vægten stiger. Men no wonder, når man bare sidder her på sin flade. Så skal det jo gå galt.

Igår aftes skulle jeg lave mad til to veninder. De kom forbi til spisning og film. Den ene havde forret med, jeg lavede hovdret, og den sidste havde dessert med. Det tog mig 2 stive timer at lave fyldte peberfrugter. Så lang tid har det aldrig taget mig at lave en frikadellefars før. Jeg var ked af det og afmægtig, da tøserne endelig kom. jeg nåede slet ikke at støvsuge eller dække bord. Det ligner mig på ingen måde, men det er som om min tilværelse er fået fra 4. gear til bakgear.

Mange siger; Jamen man får ingen energi af at sidde stille og lave ingenting. Nej, det er jeg godt klar over. Derfor plejer jeg at gå tr/cykle flere gange om ugen. Men bare af at gå op ad trapperne til 2. sal med en indkøbspose eller vasketøj bliver jeg fysisk dårlig. Jeg får ondt i maven, bliver skide træt, eller får ekstra meget kvalme....

Jeg føler mig som en aktivt sind, låst fast i en mega doven krop. Og øv, hvor har jeg det svært med det Nå ja, og så er jeg pisse ked af at tage på.. Er ligesom stor nok i forvejen.....

ynk ynk ynk fra huskatten, der ikke er en særlig aktiv huskat i huset NS for tiden... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

JustAnotherName

Tillad dig selv at have det sådan.
Man får det bare langt være ved at piske og slå sig selv over det.

Lige nu er du ikke selv i stand til at styre, eller gøre til og fra.
Og din krop fortæller dig signaler som er helt rigtige - Du er træt.
Så hjælper det jo ingenting at tvinge sig selv til at leve op til sit normale aktive niveau, i 4. gear, hvis din krop lige nu fortæller dig, at den har travlt med andre ting, og ikke orker det

Der er forskel på at have en PERIODE i sit liv, hvor det må være sådan, og så på at føre HELE SIT LIV sådan.
Så lad være med at være så hård ved dig selv, søde Anna
Jeg forstår godt din frustration, men du får det bare ikke bedre ved at buhe af dig selv, og blive utilfreds og ked af det.
Ikke at dine følelser er uberettigede, for jeg forstår dig skam godt.

Jeg siger det kun, fordi jeg vil trøste dig, og sige, at du ikke skal være for hård i dine krav til dig selv 

Anmeld

5. september 2010

otlitrom

JustAnotherName skriver:

Så hjælper det jo ingenting at tvinge sig selv til at leve op til sit normale aktive niveau, i 4. gear, hvis din krop lige nu fortæller dig, at den har travlt med andre ting, og ikke orker det

Der er forskel på at have en PERIODE i sit liv, hvor det må være sådan, og så på at føre HELE SIT LIV sådan.
Jeg forstår godt din frustration, men du får det bare ikke bedre ved at buhe af dig selv, og blive utilfreds og ked af det.

Jeg siger det kun, fordi jeg vil trøste dig, og sige, at du ikke skal være for hård i dine krav til dig selv 

Tak Katrine! Det var vist lige det jeg havde brug for at høre. Jeg kan bare ikke acceptere, at jeg ikke kan det samme som før, og det giver nogle slag... Men jeg må bare vænne mig til det

Må hellere acceptere det, for der er 3½ uge tilbage med hormoner...

Anmeld

5. september 2010

oo

åh misser sådan ER det og det er pissehamrende træls og man akn ikke gøre en hujende fis ved det! jeg lukkede helt ned da jeg var i behandling og ville ikke have besøg eller selv tage på besøg...og så blev navlerne min "verden", for jeg kunne slet ikke overskue at skulle se folk i øjnene for jeg havde nok mest af alt bare lyst til at tudbrøle og råbe og skrige om hvor uretfærdigt det var at jeg skulle gå igennem det her for at få en unge.

jeg kan vist ikke rigtig sige noget der kan gøre en forskel i dit energiniveau, jeg vil bare sige, at herinde er der fyldt med damer der tager imod en uanset hvilken tilstand man befinder sig i og vi gider ALTID lytte til dig

Anmeld

5. september 2010

oo

JustAnotherName skriver:

du er så god til at formulere dig!!  

Anmeld

5. september 2010

JustAnotherName

Tjuhl skriver:

du er så god til at formulere dig!!  

Tak!

Og det kommer fra dig, som kan skrive så fantastisk og medrivende.
Så det er en ros jeg tager til mig

Anmeld

5. september 2010

JustAnotherName

kitty skriver:

Tak Katrine! Det var vist lige det jeg havde brug for at høre. Jeg kan bare ikke acceptere, at jeg ikke kan det samme som før, og det giver nogle slag... Men jeg må bare vænne mig til det

Må hellere acceptere det, for der er 3½ uge tilbage med hormoner...

Det er DIG der trænger til at slå fusserne op og blive forkælet i den her tid!

Anmeld

5. september 2010

Ida.

JustAnotherName skriver:

Som taget ud af mine tanker (endnu engang ) - så vil bare sige...øhh hvad var det du skrev sidst....næmli' jow

Og så til Kitty - du vil opdage, at når nu du bliver gravid (som du jo bliver af den her behandling ), så er det bare SÅ vigtigt, at du har lært sig at lytte til de signaler, som kroppen sender dig - og det er en læring du lige nu gør dig...og det er nok slet ikke så tosset. Du er bare NØDT til at acceptere, at din krop lige nu ikke kan magte det, som du gerne vil, at den skal kunne klare - og sådan er det også, når du render rundt med tyk mave på den gode måde  (og også langt før den bliver tyk)

Og ski' så hul i det med vægten - den klarer du, når du bliver dig selv igen

Anmeld

5. september 2010

ooo

Årh søde Kitty, det er ikke sjovt at have det sådan. Jeg vil give de andre ret i, at du skal give din krop lov til at slappe af, og tage det roligt. Det lyder til at det er tiltrængt.

Og med hensyn til vægten, så må det være som det er. Du skal jo alligevel have en stor mave når vi to skal rende rundt og være gravide, remember?Jeg ved godt at det er svært at lægge fra sig, specielt når du også skal høre på det fra din far, men tænk på det fantastiske der kommer ud af det.

Og prøv lige at tænk på det her, - Kitty og Metchen i samme terminsgruppe herinde. Det er vores mål, så hul i vægt og egne og andres forventninger til dig og din krop.

Anmeld

6. september 2010

Barbamama

Uha søde.... Prøv at tage det som et tegn til at geare lidt ned og tillad dig selv for en gangs skyld at slappe helt af. Når du bliver gravid (ja NÅR og ikke hvis), så vil der også komme dage hvor du INGENTING orker andet end at ligge og pive og sove. Og det må man lytte til og acceptere for det er for hårdt at prøve andet. Så søde Anna OP MED BENENE og lad manden forkæle dig. Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.