Nogen der vil dele deres erfaring... opstart af vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. juli 2008

fam.4xc

Catrine skal starte i Vuggestue når hun blir 10 mdr - jeg selv skal starte job op når hun er 11 mdr, så vi har god lang indkøring... Hun skal starte i samme vuggestue som storesøster gik i og det gor jo selvfølgelig en vis tryghed, MEN Caroline var jo 2 år da hun startede, så 1000 tanker er begyndt at melde sig...

- gir de flaske?? Hun spiser morgenmad, rugbrød, frugt osv men får stadig en flaske eller 2 i løbet af dagen ud over morgen og aften flasken...

- lægges de til at sove når de er trætte ?? eller følger de de større børns rytme med at de sover fra 12-14....

- hjælper de dem i søvnen?? Catrine falder ik i søvn selv men ved at trilles en tur i barnevognen eller ved at ligge i arm i sengen (dejligt så sover moren også en lille lur:-) )

Osv...osv,....

Så jer med erfaring - DEL UD :)

Når hverdagen melder sig 1.november skal pigerne afsted ca 06.30 , ca 3 dage om ugen og blir hentet igen 15.15 - føj det er længe!
Andre med sådan en hverdag og hvordan får I det til at hænge sammen sådan at det giver jer og ungerne den bedste hverdag??
Vi har aldrig prøvet det med at sku aflevere tidligt eller til en bestemt tid, da jeg indtil jeg gik på barsel med lillesøster arbejdede som aftenvagt og derfor ku holde Caroline hjemme meget og aflevere når vi gad :-o
Men nu skal jeg så - efter eget valg - tilbage som dagvagt og det sætter tanker igang...

Kh Camilla der synes hverdagen er ved at melde sig meget hastig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2008

charlottekri

jeg tror lige at jeg følger med på denne tråd... min datter skal begynde i dagpleje 1. september næsten 8 mdr gammel (første barn) og jeg har lidt de samme spørgsmål... min bliver dog ammet (lidt et større problem) samtidig med at jeg er ved at starte 3. måltid op...
håber det er i orden med dig fam.4xc (?)
(H)

Anmeld

17. juli 2008

charlottekri

og er der nogen derude der har erfaringer med direkte opstart i dagpleje??? hun skal starte samtidig som jeg starter på arbejde... :S

Anmeld

17. juli 2008

fam.4xc

helt i orden med mig:P

Anmeld

17. juli 2008

Siber

Hej Camilla,

ja hverdagen kan komme lige pludselig, tiden flyver jo afsted!

Her er et par fif fra mig, og erfaringer, men jeg vil jo lige sige at det er forskelligt fra sted til sted!

I "min" vuggestue gir de flaske (man skal bare have det hele med selv) også hvis hun stadigvæk får grød!
De ligges til at sove når de er trætte, Johanna får stadigvæk (hvis der er behov for det) en formiddagslur og middagslur! Men efterhånden vænner de sig til de andres rytme. Men det er os som forældre der bestemmer, og selvfølgelig siger de så i vs hvis de synes det er unødvendig med den ekstra lur!
Det der med at blive trillet i søvn går de ikke. Men det er som om at det er noget andet når det er vs, så gør de det på deres måde, og det vænner børnene sig hurtigt til, mor gør på en måde, vs på en anden! Men fortæl dem endelig hvordan i gør, det er kun jer der kender jeres barn bedst!

For at få hverdagen til at hænge sammen, ja så er alt pakket og klart om aftene. Madpakker, tasker, tøj lagt frem osv. så hænger vores hverdag bedre sammen!

Jeg er nødt til at løbe, men skriv endelig igen hvis du vil vide mere!

Knus Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.