hvordan tog jeres at starte i dp/vuggestue???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

462 visninger
7 svar
0 synes godt om
5. september 2010

mor-til-vanessa

min datter er lige startet i dp i torsdags. så hun har jo kun været der torsdag og fredag og kun indtil middag. indtil videre tager hun det fint og der er heller ikk noget når hun kommer hjem.

har jo hørt der kommer en reaktion fra dem, når det ligesom går op for dem at det er alvor og her skal de være hver dag.

har jeg haft en reaktion og hvilken.???

hilsen liv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

Millesmammi

mor-til-vanessa skriver:

min datter er lige startet i dp i torsdags. så hun har jo kun været der torsdag og fredag og kun indtil middag. indtil videre tager hun det fint og der er heller ikk noget når hun kommer hjem.

har jo hørt der kommer en reaktion fra dem, når det ligesom går op for dem at det er alvor og her skal de være hver dag.

har jeg haft en reaktion og hvilken.???

hilsen liv

mille er dog ikke begyndt i dp endnu, men jeg tror at hun vender sig hurtigt til det, tror jeg alle gør, og de har det jo nok hyggeligt

jeg tror den er værre med mødrene

Anmeld

5. september 2010

mor-til-vanessa

Millesmammi skriver:

mille er dog ikke begyndt i dp endnu, men jeg tror at hun vender sig hurtigt til det, tror jeg alle gør, og de har det jo nok hyggeligt

jeg tror den er værre med mødrene

ja det har du nok ret i..

men nyder da jeg kan tage ned og træne efter at have afleveret hende

Anmeld

5. september 2010

Millesmammi

mor-til-vanessa skriver:

ja det har du nok ret i..

men nyder da jeg kan tage ned og træne efter at have afleveret hende

ja tror helt klart også jeg kommer til at nyde det, men vil helt klart savne hende alligevel

Anmeld

5. september 2010

JustAnotherName

Det er MEGET forskelligt fra barn til barn, om de reagerer, om det er meget eller lidt, og om det sker hurtigt eller først efter lang tid.

Det er typisk, at barnet græder når man går, når der er gået et stykke tid og det er blevet rutine/hverdag. Det skal jo ske mange gange, før barnet PÅ FORHÅND ved, hvad der kommer til at ske.
Og det afhænger også meget af, hvilken alder barnet har, når det kommer ud i pasning.

Hvis barnet har det godt og er endt et sted hvor det trives, så er reaktionen som regel ret hurtigt overstået igen.
Jeg tror også, især helt i starten, hvor man skal lære at løsrive sig og give slip på sit barn, at det er langt sværrere for os mødre, end det er for vores børn - heldigvis jo da!
....For det vigtigste er jo, at vores kære små guldklumper har det godt!

Anmeld

5. september 2010

BabyStella!

Stella begyndte d. 16. aug., og det går bare så godt med hende. Jeg var der den første dag et par timer med hende, hende selv et par timer 2. og 3. dag og til kl. 14.00 den 4. og 5. dag, hvor der var legestue

Dagplejeren er SÅ glad for hende og siger, hun er så let. Hun leger fint med de andre børn

Nu hvor jeg først skal begynde i skole igen til november, er hun i dagpleje fra kl. 9.00-14.00, nogle gange til lidt længere, hvis jeg skal noget.

Men når jeg begynder i skole er det fra kl. 7.45-14.00, så afleverer og henter manden hende, og torsdag og fredag, når jeg har tidlig fri, henter jeg hende.

Vores dagplejer snakkede om en af hendes venner, som oz er dagplejer. Hun havde en dreng som ikke lavede andet end og græde fra moren afleverede ham, til hun kom og hentede ham igen. Det må bare være svært og frustrende. Både for dagplejeren, men oz for forældrene som må gå fra en grædende søn. De har så aftalt at han kun skal være der et par timer ad gangen indtil han helt har vænnet sig til det.

Men håber da, det kommer til og gå godt med din datter

Anmeld

5. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Her har der intet været og han har gået i dp i 16 mdr nu - aldrig grædt ved afl.

Han er kun utilfreds når han skal med hjem, han elsker at være hos hende og er 120% tryg ved at være hos hende.

Anmeld

7. september 2010

mor-til-vanessa

tak for jeres svar.

indtil videre går det rigtig godt med hende, der er slet ikke noget så det er super dejligt. det er jo selvfølgelig også kun 3.dagen idag. men idag skal hun være der helt til kl 2 fordi de skal i legestue.

hilsen liv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.