Hvad mangler jeg til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2010

henh01

noa pigen skriver:

Ps måske 2 babydyner, syntes selv det er rart med 2 så har du en til barnevognen og en til baby sengen..:0)

Havde overvejet to dyner, men jeg bruger jo voksi pose i barnevognen og derfor kun dyne i sengen. Hvis han skulle tisse på dynen så har jeg junior dynen i reserve.

Bruger alm vatpinde hvis ørene er slemme - egentlig må man slet ikke rense øre på de små. Sokker har jeg og natdragter står på indkøbslisten

Hoved/hale fad gider jeg ikke have da jeg bruger vådservietter og ellers gør engangsklude våde inden jeg pusler

Puha der er virkelig mange ting..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

Angelspot

Har lige læst hele indlægget og puha hvor blir jeg forpustet!! Jeg har kun købt barnevogn og badekar, så jeg kommer da til at skulle shoppe max ind!!

Shit hvor er der meget man skal have

Anmeld

5. september 2010

henh01

Angelspot skriver:

Har lige læst hele indlægget og puha hvor blir jeg forpustet!! Jeg har kun købt barnevogn og badekar, så jeg kommer da til at skulle shoppe max ind!!

Shit hvor er der meget man skal have

Hvor langt henne er du??

Jeg er i uge 30 og har skaffet mig en masse ting fra familie for at undgå at skulle bruge 40000 kr på baby

Anmeld

6. september 2010

Angelspot

Hvor langt henne er du??

Jeg er i uge 30 og har skaffet mig en masse ting fra familie for at undgå at skulle bruge 40000 kr på baby

Jeg er kun i uge 17 så jeg har vel nok masser af tid, men fik da helt stress af at høre hvor meget man skal have

Vi har haft planlagt graviditeten i lang tid så vi har en super god opsparing at tage på, så det blir ikke penge vi kommer til at mangle inden baby kommer, men jeg tænker også lidt på at der kommer en måned eller to hvor alt handler om jul og der har jeg travlt nok i forvejen og så har jeg i princippet meget lidt tid at blive færdig i inden februar

Desuden er det begrænset hvor meget min familie kan hjælpe med brugte ting, da både min lillesøster og mine to svigerinder venter sig og jeg har to veninder som også er gravide, så vi må ud og skaffe det meste selv. Men den blå avis er meget populær hos os

Men det er egentlig rart nok at der eksisterer nogle retningslinjer, for jeg kan rigtig godt lide at have alt klart og parat når dagen kommer, men kan også godt se at mange ting bør man nok først anskaffe sig når situationen opstår.

Men gisp hvor er det dog en jungle

Anmeld

6. september 2010

Corn

Jeg bliver helt forpustet af din liste. Og vil hellere strege noget ud end tilføje.

fx har jeg aldrig haft sutteflasker og erstatning klar. Hvis amningen går i ged (hvis du altså har tænkt dig at amme) så sker det jo ikke indenfor få minutter, så det kan man da vente med at købe, indtil man ved om det er nødvendigt.

Og 6 stofbleer er da nok de første dage

Og meget af det du mangler at købe er da oplagte barsels og dåbsgaver. Du står jo ikke og skal bruge det hele den første tid.

Anmeld

6. september 2010

Mia&Allan

Macaab skriver:

Jeg bliver helt forpustet af din liste. Og vil hellere strege noget ud end tilføje.

fx har jeg aldrig haft sutteflasker og erstatning klar. Hvis amningen går i ged (hvis du altså har tænkt dig at amme) så sker det jo ikke indenfor få minutter, så det kan man da vente med at købe, indtil man ved om det er nødvendigt.

Og 6 stofbleer er da nok de første dage

Og meget af det du mangler at købe er da oplagte barsels og dåbsgaver. Du står jo ikke og skal bruge det hele den første tid.

Godt at se det ikke kun er mig der tænker sådan Hihi..

Her er alt i store træk klar, mangler dog lidt tøj i str 56 ellers kan hun bare komme an den lille prinsesse... Hihi

Anmeld

6. september 2010

Malonde1985

Bliver godt nok også lettere forpustet .. Er i uge 20. nu og har kun købt lidt tøj til babydrengen i maven. Har så godt nok fået puslebord/kommode af en veninde, og selv købt puslehynde, og voksipose er også købt.

Barnevognen går i arv fra babydrengens storesøster , samt babysengen, så synes ik det ser helt så slemt ud med manglerne.. men måske man skulle lave sig en rimelig mangel liste til dn første tid. Gider ikke købe alt fra start af, for man kan ALTID gå ud og købe hvis der er noget man mangler.

Nå ja har faktisk også købt stofbleer - købt dem på TS (småfolk) de skulle være dejlig store og bløde? Ville prøve dem engang og så også købe nogle billigere og hvide på et tidspunkt.. Dem bruger man MASSER af!

Pusletaske har jeg tænkt mig at ønske mig i julegave  og ja så må det ellers gå sin gang.. når man falder over nogle gode tilbud..

Anmeld

6. september 2010

C-Posey

Havde også planer om at finde flere, men leder efter nogen i helt hvide som dem jeg havde til min datter .- de var dejlig bløde.. Men kan ikke finde dem Zink salve har jeg fra min datter, men den trænger nok til en udbytning.

I Jysk har de hvide stofbleer  Ved ikke om du har set dem, men de virker til at være meget fine...

Anmeld

6. september 2010

Nadia&Daniel

Har sendt brev

Anmeld

6. september 2010

Vidunderligeunger

maaaange flere af de der nusse klude - vi har 60  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.