jeg har heller aldrig fejlet noget dernede, men blev alligevel gravid udenfor livmoderen for halvandet år siden. Dog mente lægerne at det skyldtes fertilitetsbehandlingen vi var igang med.
jeg fik ikke min menstruation da jeg blev gravid udenfor livmoderen, jeg testede svagt positivt, men blev ønsket tillykke, for en streg er jo en streg! men man har meget mindre hcg i kroppen ved en graviditet udenfor livmoderen og det stiger ikke i de mængder det skal, fordi fosteret jo slet ikke kan gro ordentligt udenfor livmoderen. Jeg begyndte at pletbløde en smule og fordi vi var tilknyttet fertilitetsklinik blev jeg straks scannet. De kunne dog ikke finde fosteret hverken i eller udenfor livmoderen og det var først da jeg mødte op på klinikken med sindssyge mavesmerter og jeg blev indlagt og opereret, at de fandt det i venstre æggeleder. Det lykkedes dem at bevare alting intakt dernede 
Jeg ved ikke om det er arveligt, men prøv at google det eller tal med din læge om det. Der er ikke så meget at gøre, hvis du bliver gravid, en svag positiv test kan stadig betyde en helt almindelig sund og rask graviditet indeni livmoderen, så det er først hvis du får mavesmerter af en grad, hvor du slet ikke er i tvivl om, at der er noget galt og du skal have hjælp NU (de fleste besvimer af smerterne), at de fleste opdager at der er noget galt.
men det sker jo heldigvis kun i sjældne tilfælde!!
Anmeld