Jeg får kvalme!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2010

Mullemus86

Er udmærket klar over, at smag og behag er forskellig, men får helt ondt i maven over, at nogle mennesker er SÅ racistiske.. De fleste danskere har en fordom eller to over for folk med anden etnisk baggrund, men dét der.. Ville ønske at min lille "blandings-søn", kunne vokse op i et land, hvor alle folk er lige meget værd og har lige meget ret til at være her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

fit_fys

Rosa skriver:

Altså jeg kan jo se at veluddannede og forholdsvist intelligente mennesker også kan have disse holdninger, men primært er det vel folk der er hårdt pressede. Folk der oplever at "de fremmede" kommer og tager vores jobs og damer Men der er fandme langt fra at være sådan typisk dansk lunkenracist ("jeg har som sådan ikke noget IMOD dem - de skal bare opføre sig ordentligt ude i Gellerup, klæde sig som os, tale dansk, uddanne sig og spise rigtig mad") og så til hardcore nazist Eller "vikinger" som de tilsyneladende bilder sig ind at de er

Jeg er fuldstændig enig... Mener bare, at selvom man er højt uddannet kan man godt være "skudt i bolden"... Én ting er at være presset og lidt "lunkenracist", men at skære alle over én kam på den måde og kun se på hudfarve og religion, synes jeg er dybt debilt....

Anmeld

5. september 2010

Tjuls

Rosa skriver:

Fair at smag er forskelligt, men jeg kunne godt tænke mig at spørge dig hvorfor du mener at Danmark forsvinder lidt efter lidt fordi der kommer folk til fra ande lande? Hvordan mener du at i DIN hverdag at der er mindre danskhed sådan helt konkret? Og hvad mener du danskhed er for en størrelse?

I MIN hverdag forsvinder den jo nærmest når jeg træder ud af døren.. Skal man med bussen og have en billet, eller spørge om noget, så er der efterhånden ikke en chaffør der forstår hvad man siger.

Det samme gælder min sygdom. Fx sidste månede da jeg igen skulle opereres, så kom der en læge og han forstod overhovedet ikke hvad jeg sagde. Så jeg skulle vente 1½ time mere, på der kom en dansk læge og vi havde forståelse for hinanden.

I sådanne situationer foretrækker jeg det er en der snakker mit sprog. Så der ikke er misforståelser af nogen art. Så der forsvinder det jeg anser som dansk.. I alle situationer foretrækker jeg egentligt bare det er en jeg kan kommunikere med.

Kan ikke passe man skal til at blive to sproget mindst (engelsk også) i det land man er født og opvokset i, og alle ens tidligere generationer.

Danskhed for mig er ikke blot kommunikation og forståelse, men danskhed for mig er også udseendemæssigt.. Hvid!

At man bor i Danmark, gør ikke en til dansker.. Men igen.. Hver sin mening.

Anmeld

5. september 2010

sarahb

Jeg brækker mig over sådan noget pis, seriøst. Kan man ikke åbne sit hjerte for andre mennesker, kulturer og religion i stedet for at skal gå og føle at danmark forsvinder, hvor jeg synes det faktisk bliver et mere spændende land.
Jeg snakker ikke kun om dem der er kommet fra mellemøsten men også alle de svenskere, latin amerikanere, spanier og indere der fx. er i vores land. Det er da fedt at vi alle sammen kan bo ved siden af hinanden og inspirere hinanden.
Der er selvfølgelig altid nogle der ikke opfører sig ordenligt det er der alle steder og det vil aldrig stoppe. Men så når dem der ikke er født danskere skal smides ud, hvor skal vi så smide alle danskerne hen der laver ligeså meget lort. Dem kunne jeg da også godt undvære i mit land!
Jeg elsker nørrebro og alle de lækre grønthandlere der altid har åbent når man har brug for det. De lækre halal slagtere med lækkert kød, dygtige frisører der ikke tager en milliard for en klipning bare fordi man hedder sthur. Samba cafeer hvor stemningen er i the right latin mood. Pizzariaer der altid er der når du lyster og ikke mindst en dejlig sharwarma og masser af lækre krydderier

Anmeld

5. september 2010

Frk. Himmelblå

De stakkels forhudsforsnævrede, indebrændte, følelsesafstumpede, småpikkede, karsehårsmongoler skal bare ignoreres ihjel.

De lever jo for deres "modstandere"og er nogle dobbeltmoralske multisvigtede blebørn - nu med hagekors som narresutter. Jesus Fårking Christ (eller Udgårds fårking Loke), de er patetiske med tryk på TIS.

Hrmmpppfff. 

Dygtig, dygtig, lille dreng 

Anmeld

5. september 2010

Tjuls

De stakkels forhudsforsnævrede, indebrændte, følelsesafstumpede, småpikkede, karsehårsmongoler skal bare ignoreres ihjel.

De lever jo for deres "modstandere"og er nogle dobbeltmoralske multisvigtede blebørn - nu med hagekors som narresutter. Jesus Fårking Christ (eller Udgårds fårking Loke), de er patetiske med tryk på TIS.

Hrmmpppfff. 

Dygtig, dygtig, lille dreng 

Nu med hagekors som narresutter.

Så du kan kun se et hagekors (Swastika) som et negativt symbol, da det forbindes med Hitler, og nazisme.. ?

Det er da hellere ikke just at "Give plads".. Oprindelsen af et Swastika er faktisk symbolet for lykke, eller for at ønske held og lykke. Hvilket stammer længere tilbage end 1870, så vidt jeg mindes.

Det er lige det, med at glemme tingenes oprindelse.

Udgårds fårking Loke

Det gav så bare mig endnu en grund til, at være stolt af min søn er opkaldt Nordisk, og hedder Loke

Anmeld

5. september 2010

BinaMor

og vi kalder os et moderne samfund.

øv øv

Anmeld

5. september 2010

Tjuls

Mullemus86 skriver:

Er udmærket klar over, at smag og behag er forskellig, men får helt ondt i maven over, at nogle mennesker er SÅ racistiske.. De fleste danskere har en fordom eller to over for folk med anden etnisk baggrund, men dét der.. Ville ønske at min lille "blandings-søn", kunne vokse op i et land, hvor alle folk er lige meget værd og har lige meget ret til at være her.

Mennesker med anden etnisk baggrund er IKKE racistiske?

For det er nok nogen af de største racister jeg har mødt. De fleste kan ikke sige mange positive ord om danskere, eller hvide mennesker i det hele taget.

Fordomme finder du alle steder.. Ikke kun mod racer, men mod alt. Sådan er mennesket koblet sammen.

Anmeld

5. september 2010

sarahb

gabriellasmor skriver:

og vi kalder os et moderne samfund.

øv øv

ja det er skræmmende og virkelig pinligt!!!

Anmeld

5. september 2010

sarahb

Tjuls skriver:

Mennesker med anden etnisk baggrund er IKKE racistiske?

For det er nok nogen af de største racister jeg har mødt. De fleste kan ikke sige mange positive ord om danskere, eller hvide mennesker i det hele taget.

Fordomme finder du alle steder.. Ikke kun mod racer, men mod alt. Sådan er mennesket koblet sammen.

det er helt korrekt. Alle er vel en smule rasicistiske på en eller anden måde. Men seriøst, min mand har pakistanske rødder, er født og opvokset her. Og du aner ikke hvad vi oplever af rasicistiske ting. Det er pinligt! Manden er FØDT her, jo han er mørk og så er man jo ikke danske efter din mening men hvordan helvede skal han føle sig det hvis alle har sådan en mening. Så er det sgu da svært.
Jeg ville ønske hvis jeg flyttede til et andet land at jeg ville blive modtaget med åbent sind og ikke latterlige bemærkninger og skæve øjne. Bare fordi danskeren inden mig måske gjorde noget forkert.
Hvad men adoptiv børn??? bliver de heller aldrig danskere fordi de har en anden hudfarve?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.