Anonym skriver:
Barnet er 5 år. Jeg kan ikke tackle hende længere 
Eksempler/ Hun har hugget en saks og har skåret i hendes seng samt smadret vores tv med ridser langs skærmen. Alle hendes tøjdyr er sprættet op omme i ryggen. Hendes humør svinger som vinden blæser og når hun bliver hysterisk og efter mange timers "pædagog"snakken frem og tilbage er der kun en ting der virker. En lussing eller en i måsen. Jeg forstår ikke hvorfor det er det eneste der virker og det gør mig så ked af det! Jeg vil så gerne be om hjælp,men hvad hvis den hjælp jeg søger ender med at fjerne hende? 
Hm...
Ville fjerne alt hun kunne gøre skade med, som det første.
Dernæst genvinde respekt og forståelse, ved at sætte hende i time out på en skammel et død kedligt sted. Og sætte uret på 5 min og gøre det klart hun ikke må fjerne sig derfra før end uret ringer.
Hopper hun af - kaster med skamlen o.lign er det blot tilbage - jep også efter 70 gange.... Dette er en 'magt kamp' mellem hende og dig og det er dig der skal være den stærke og blot sætte hende tilbage på skamlen.
Når hun gør ting hun ikke må, skal der være konsikvens, hun skal vide det hun gør er forkert. Enten i form af time out eller hun mister previliteter (staves?) altså hun mister retten til noget af hendes legetøj og først får det igen, når hun har bevist hun kan være god.
Forstætter hun, tager du blot mere. Om hun så ender med et tomt værelse.
Men tænker også; hvad for en 5 årig pige til at være sådan? den reaktion med stor vrede og ligesom lemlester hendes bamser på den måde?
Ikke for at lyde ond, men kan det være et nødråb på at hun søger opmærksomhed på den måde, fordi hun derved ved at du reagere. Men det ikke en positiv måde at få opmærksomhed.
Tror helt klart hun sidder inde med noget hun ikke kan finde ud af selv at komme ud med.
Det er ingen skam at bede om hjælp, slet ikke.
Anmeld