hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

426 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2010

Anonym trådstarter

Hvis man kontakter kommunen og fortæller at man er ved at opgive sit barn som er svær at håndtere,-og at man når det bliver nødvendigt-slår barnet før det forstår at det har lavet noget forkert,- blir man så tilbudt hjælp eller fjerner de barnet? Jeg elsker mit barn men jeg er ved at gå til indeni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

sarahb

puha, den er svær.
Og har så ondt af dig ved at læse dette. Det gør mig virkelig ked af det...
Men uanset hvad løser vold intet, og kan ofte gøre situationen værre med tiden og der er jo ikke lovligt at slå sit barn..
Må jeg spørge hvor gammel barnet er???

Anmeld

4. september 2010

Anonym trådstarter

Barnet er 5 år. Jeg kan ikke tackle hende længere

Eksempler/ Hun har hugget en saks og har skåret i hendes seng samt smadret vores tv med ridser langs skærmen. Alle hendes tøjdyr er sprættet op omme i ryggen. Hendes humør svinger som vinden blæser og når hun bliver hysterisk og efter mange timers "pædagog"snakken frem og tilbage er der kun en ting der virker. En lussing eller en i måsen. Jeg forstår ikke hvorfor det er det eneste der virker og det gør mig så ked af det! Jeg vil så gerne be om hjælp,men hvad hvis den hjælp jeg søger ender med at fjerne hende?

Anmeld

4. september 2010

Laulund87

Anonym skriver:

Eksempler/ Hun har hugget en saks og har skåret i hendes seng samt smadret vores tv med ridser langs skærmen. Alle hendes tøjdyr er sprættet op omme i ryggen. Hendes humør svinger som vinden blæser og når hun bliver hysterisk og efter mange timers "pædagog"snakken frem og tilbage er der kun en ting der virker. En lussing eller en i måsen. Jeg forstår ikke hvorfor det er det eneste der virker og det gør mig så ked af det! Jeg vil så gerne be om hjælp,men hvad hvis den hjælp jeg søger ender med at fjerne hende?

Puha. I har vist begge brug for hjælp og kommunen fjerner hende ikke bare..Du skal bede om hjælp for du er kommet så langt ud at den eneste løsning du ser, er at slå Og det er ikke en løsning!

Måske familierådgiver og psykolog? Det må kommunen klart kunne hjælpe med..

Anmeld

4. september 2010

sarahb

Anonym skriver:

det virker på mig og jeg har ingen erfarring eller udd. inden for det fag, men at hun er besværret adfærds mæssigt og at hun har nogle ting der skal arbejdes med psykologisk. Jeg synes du skal gå til lægen og bede om en børne psykolog og fortælle hvordan hun er rent adfærdsmæssigt og at du står magtesløst. Det kan være hun er blevet vant til at køre dig helt derud og at hun udøver vold bliver straffet med vold.
Jeg har det virkeligt dårligt både for dig og din datter, for du elsker uden tvivl din datter enormt men samtidig er det også bare fandens synd for din datter hun skal leve et liv med at stræbe efter negativ opmærksomhed. Og gøre skade på ting.
Hun må gå med noget inden i det gør at hun er sådan og det er helt sikkert noget der gør hendes pisse ked af det også, for ingen børn vil være så negative for egen fri vilje..

Anmeld

4. september 2010

Elizabeth Nuñez

Der findes sådan nogle familiecentere i de forskellige kommuner der hjælper til med alle slags problemer der nu kunne være i familien. Og det er ganske gratis rådgivning, og for det meste psykologer der sidder med dette. Du kan evt. prøve at søge på din egen kommunes hjemmeside, der plejer at være noget info omkring hvor man kan henvende sig hvis man har behov for hjælp.

For kære du, vold føre intet godt med sig, og du har tydeligvis behov for hjælp når du føler dig så magtesløs. Jeg er sikker på at du ikke ønsker at skade dit barn ellers havde du ikke råbt om hjælp, men prøv at se om der ikke er noget på din kommunes hjemmeside. Det er der som regel.

Kærligst Elizabeth

Anmeld

4. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Hm...

Ville fjerne alt hun kunne gøre skade med, som det første.

Dernæst genvinde respekt og forståelse, ved at sætte hende i time out på en skammel et død kedligt sted. Og sætte uret på 5 min og gøre det klart hun ikke må fjerne sig derfra før end uret ringer.

Hopper hun af - kaster med skamlen o.lign er det blot tilbage - jep også efter 70 gange.... Dette er en 'magt kamp' mellem hende og dig og det er dig der skal være den stærke og blot sætte hende tilbage på skamlen.

Når hun gør ting hun ikke må, skal der være konsikvens, hun skal vide det hun gør er forkert. Enten i form af time out eller hun mister previliteter (staves?) altså hun mister retten til noget af hendes legetøj og først får det igen, når hun har bevist hun kan være god. 

Forstætter hun, tager du blot mere. Om hun så ender med et tomt værelse.

Men tænker også; hvad for en 5 årig pige til at være sådan? den reaktion med stor vrede og ligesom lemlester hendes bamser på den måde?

Ikke for at lyde ond, men kan det være et nødråb på at hun søger opmærksomhed på den måde, fordi hun derved ved at du reagere. Men det ikke en positiv måde at få opmærksomhed.

Tror helt klart hun sidder inde med noget hun ikke kan finde ud af selv at komme ud med. 

Det er ingen  skam at bede om hjælp, slet ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.