Daimcreme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.084 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. september 2010

Silas&Mille

Der er sikkert nogen der har spurgt om dette tidligere, men har brug for et ret hurtigt svar:

Kan man nedkøle daimcreme hurtigere hvis man skal bruge det meget snart ?

Har lige lavet den, og stilt den i køleskabet men den skal jo helt stå i min 8 timer , kan det gøres hurtigere uden det skader piske-evnen?

Det er kæresten der har bestilt chokolade kage i aften og vil så overraske ham ved at putte daimcreme i, han elsker nemlig daim

Håber på et hurtigt svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

SHERO

MoriSverige skriver:

Der er sikkert nogen der har spurgt om dette tidligere, men har brug for et ret hurtigt svar:

Kan man nedkøle daimcreme hurtigere hvis man skal bruge det meget snart ?

Har lige lavet den, og stilt den i køleskabet men den skal jo helt stå i min 8 timer , kan det gøres hurtigere uden det skader piske-evnen?

Det er kæresten der har bestilt chokolade kage i aften og vil så overraske ham ved at putte daimcreme i, han elsker nemlig daim

Håber på et hurtigt svar

Jag har aldrig ladet mine cremer stå så længe i køleskabet, eller jo første gang. Jeg putter det i en frysepose og i fryseren, og så ryster jeg den en gang i mellem til den er helt kold og så pisker jeg den... Har ikke oplevet det har gjort nogen forskel om den har stået natten over, eller kølet 30-50 min i fryseren...

Anmeld

4. september 2010

Silas&Mille

Tullen85 skriver:

Jag har aldrig ladet mine cremer stå så længe i køleskabet, eller jo første gang. Jeg putter det i en frysepose og i fryseren, og så ryster jeg den en gang i mellem til den er helt kold og så pisker jeg den... Har ikke oplevet det har gjort nogen forskel om den har stået natten over, eller kølet 30-50 min i fryseren...

Fantastisk 

Så får det lige lov til at stå lidt i køleren og så ryger det i en fryse pose og videre i fryseren.

Tusind tak for hurtigt svar 

Anmeld

4. september 2010

Maja_4000

Hvordan laver man daimcreme ? 

Anmeld

4. september 2010

Silas&Mille

Maja_4000 skriver:

Du tager 200 g Daim og 1/4 liter piske fløde

Smelter det sammen i en gryde og så skal den køles ned.

Derefter kan den piskes stiv.

Har aldrig prøvet at lave det før, så håber det går godt 

Men ellers finde du en masse spændende opskrifter til kager osv i tråden Kun til Opskrifter (eller hvad den nu hedder)

Anmeld

4. september 2010

Maja_4000

MoriSverige skriver:

Du tager 200 g Daim og 1/4 liter piske fløde

Smelter det sammen i en gryde og så skal den køles ned.

Derefter kan den piskes stiv.

Har aldrig prøvet at lave det før, så håber det går godt 

Men ellers finde du en masse spændende opskrifter til kager osv i tråden Kun til Opskrifter (eller hvad den nu hedder)

Deler du så bare en almindelig chokoladekage ? :b

Min kæreste er også vild med daim .. Og han fortjener lidt ekstra idag :p Måske jeg skulle gå i netto :p

Anmeld

4. september 2010

Silas&Mille

Maja_4000 skriver:

Og så er der forresten en tråd med et kagehæfte man kan få tilsendt på mail. Det er rigtig godt og med masser af tips og gode råd til at komme i gang med kage bagningen og eventuelt lave kager som de 'professionelle' kagefruer der er her på siden

Anmeld

4. september 2010

Silas&Mille

Maja_4000 skriver:

Deler du så bare en almindelig chokoladekage ? :b

Min kæreste er også vild med daim .. Og han fortjener lidt ekstra idag :p Måske jeg skulle gå i netto :p

Jeps. Det er i hvert fald planen for i dag

Jeg har fundet en lækker opskrift fra Masterchef Australia som er lavet med rigtig chokolade og ikke kakao

http://www.masterchef.com.au/processor-chocolate-cake.htm

Anmeld

4. september 2010

Maja_4000

MoriSverige skriver:

Jeps. Det er i hvert fald planen for i dag

Jeg har fundet en lækker opskrift fra Masterchef Australia som er lavet med rigtig chokolade og ikke kakao

http://www.masterchef.com.au/processor-chocolate-cake.htm

Den lyder god :p Tror sgu jeg smutter i netto :b

Anmeld

4. september 2010

Silas&Mille

Maja_4000 skriver:

Den lyder god :p Tror sgu jeg smutter i netto :b

Lyder som en god plan ...

De kloge siger jo at vejen til mandens hjerte er gennem maven 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.