biler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. september 2010

Millesmammi

nu er det jo sådan at både mig og min kæreste starter med at tage kørekort, i starten af okt. og vi regner da med at bestå, i hvert fald en af os, HELST BEGGE . så er begyndt så småt at kigge på bil, ikke købe endnu, bare kigge .

så ville sådan set bare høre om der er andre her der nogensinde har købt bil, i gul og gratis? og har i haft problemer med bilen, eller har den været som der stod og de sagde ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

NatasjaL

Millesmammi skriver:

nu er det jo sådan at både mig og min kæreste starter med at tage kørekort, i starten af okt. og vi regner da med at bestå, i hvert fald en af os, HELST BEGGE . så er begyndt så småt at kigge på bil, ikke købe endnu, bare kigge .

så ville sådan set bare høre om der er andre her der nogensinde har købt bil, i gul og gratis? og har i haft problemer med bilen, eller har den været som der stod og de sagde ?

vi blev snydr 1 gang derinde og har haft 2 positive oplevelser med at købe bil derinde

Anmeld

4. september 2010

pussepige

Millesmammi skriver:

Min mand er mekaniker og sælger også en bil engang imellem på Guloggratis, han skriver som bilen er, men der er self nogen som ikke er helt ærlige der inde ligesom alle andre steder.. Det bedste ville jo være at tage en med der har forstand på biler.. Og så er det jo heller ikke helt ligegyldig med hvilken bil man skal købe, der er jo mange ting man skal tage højde for.

Anmeld

4. september 2010

Millesmammi

pussepige skriver:

Min mand er mekaniker og sælger også en bil engang imellem på Guloggratis, han skriver som bilen er, men der er self nogen som ikke er helt ærlige der inde ligesom alle andre steder.. Det bedste ville jo være at tage en med der har forstand på biler.. Og så er det jo heller ikke helt ligegyldig med hvilken bil man skal købe, der er jo mange ting man skal tage højde for.

jaja, kigger også kun på lille økonomibiler

Anmeld

4. september 2010

pussepige

Millesmammi skriver:

jaja, kigger også kun på lille økonomibiler

Det er der mange der gør når de skal købe bil de tænker så ikke på om biler er dyr når den skal laves (altså reservedele og sådan) eller om det er en af de biler som bare ruster helt vild...

Det har faktisk også meget at sige hvor man køber bilen henne.. Vi købte engang en fiat punto som havde kørt rundt nede i Esbjerg der skulle min mand mere eller mindre svejse en halv bund i bilen hehe  Og det har meget at sige at den har kørt rundt hvor der er så meget salt i luften pga vandet..

Jeg har selv lige fået "ny" bil.. En Mercedes 190 E. 2,3 det er så en benzin sluger men uha den kører som en drøm selvom den er fra 84'...

Anmeld

4. september 2010

Plysbjørnen

Min mand handler mest biler inde på bilbasen.dk

Men da både dig og din kæreste er helt ny inden for bilkøb, ville jeg råde jer til at tage en med forstand på biler, med ud og kigge... evt. din eller hans far, med mindre i kender en som er mekaniker...

Vi har altid købt biler i max 10000 kr. klasses, og ja forventer ikke andet end at de kan holde max 2 år...

Held og lykke...

Anmeld

4. september 2010

Bom

Man skal være vågen uanset om jeg køber bil på gul og gratis eller hos en forhandler... Alle kan snyde...

Men som de andre skriver så få en fag mand med, eller en som bare har lidt forstand på biler..

Knæk og bræk med kørekortet..

Anmeld

5. september 2010

ooo

Jeg vil som de andre også skriver råde dig til at tage en med der ved en del om biler, så han/hun kan se om det er et godt køb. Ligeledes er det som nævnt også godt at se på hvor meget det ville koste at få reservedele til bilen, og slutteligt er det også vigtigt at tænke på at forsikringen til sådan en bil er dyr. Derfor kan det være en fordel at købe en billig bil, så I ikke behøver at kaskoforsikre den (det betyder at I ikke får noget af forsikringen hvis der eksempelvis er indbrud i bilen) Selve forsikringen skal man have som bilejer, og den er dyr når man start som ny billist.

Håber at du kunen bruge det til noget. Held og lykke med kørekort til jer begge, og med køb af bil.

Anmeld

5. september 2010

Mr.Johansen

Mit råd er som førstegangskøber af bil at skal man købe den privat skal det være nogen man stoler på. ELLERS så køb den ved en autoriseret brugtvognsforhandler da de jo skal give 6 mdr. garanti på bilen. så der er man jo sikret det næste halve år, hvis der sker noget med bilen. hvilket jo kan være svært når det er en privat :-)

men så længe man er "vågen" når man er ude at kigge på bilen og kører en god tur i den. så har man et fint indtryk af den :-) det ville være rigtig godt for jer hvis i kender en med meget forstand på biler der kan tage med ud og kigge på den :-)

Anmeld

5. september 2010

Millesmammi

Mr.Johansen skriver:

Mit råd er som førstegangskøber af bil at skal man købe den privat skal det være nogen man stoler på. ELLERS så køb den ved en autoriseret brugtvognsforhandler da de jo skal give 6 mdr. garanti på bilen. så der er man jo sikret det næste halve år, hvis der sker noget med bilen. hvilket jo kan være svært når det er en privat :-)

men så længe man er "vågen" når man er ude at kigge på bilen og kører en god tur i den. så har man et fint indtryk af den :-) det ville være rigtig godt for jer hvis i kender en med meget forstand på biler der kan tage med ud og kigge på den :-)

det første vi gør, når vi skal købe bil, går vi ned til mazta , for der arbejder jespers farfar, og der kommer også brugte biler, og så kunne det jo være han får rabat, når det er jespers familie der ejer det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.