opksrift søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. september 2010

charlottekri

hej piger

jeg er på jagt efter den mest ulækre, snaskede, winerbrødsagtige kringleopskrift i kan finde.

jeg bagte en kringle efter gyldendahls kogebog her den anden dag, men hold da op den blev tør!! manden kaldte den for en bedemandskage

og jeg trænger bare sådan til en rigtig snasket kringle!!

hjælp mig piger!!

knus charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

charlottekri

Er der slet ikke nogen?? PIV

Anmeld

3. september 2010

quity

charlottekri skriver:

Er der slet ikke nogen?? PIV

Jo jeg er ved at kigge efter hvor jeg har min opskrift. Den skal nok komme

Anmeld

3. september 2010

charlottekri

quity skriver:

Jo jeg er ved at kigge efter hvor jeg har min opskrift. Den skal nok komme

du er en snut

Anmeld

6. september 2010

charlottekri

tænkte på om der måske ikke var andre der lå inde med en opskrift??  bebe

Anmeld

8. september 2010

quity

Her kommer langt om længe den lovede opskrift. Undskyld vente tiden

Ingredienser:

Grunddej:

300 gr. margerine, kold
50 gr. gær
2 1/2 dl. kold mælk
1 æg
1/2 tsk. salt
2 spsk. melis
ca. 8 dl. mel
Evt. 1-2 tsk. kardemomme

Fremgangsmåde:
Fremgangsmåde wienerbrødsdej:
1: Opløs gæren i lidt af den kolde mælk. Tilsæt resten af mælken og det sammenpisket æg. Bland mel, sukker og salt og kom det lidt efter lidt i gærvæsken. Ælt dejen smidig og glat og lad den hvile koldt i 15 minutter

2: Rul dejen til en aflang firkant, ca. 40x60 cm. på et meldrysset bord. Skær det kolde smør i tynde skiver med en skarp kniv eller en ostehøvl og dæk halvdelen af dejen hermed. Fold den anden halvdel over og tryk godt langs kanterne.

3: Rul igen dejen forsigtigt ud til en aflang firkant og læg den sammen i tre lag. Lad atter dejen hvile koldt i 15 minutter og gentag denne proces 3-4 gange. Lad dejen hvile koldt mellem hver udrulning, så smørret ikke smelter og løber ud.

4: Rul dejen ud og form den efter ønske til en eller flere forskellige typer af wienerbrød.
Når fyldet er kommet i, lad det hæve til ca dobbelt størrelse og bag det ved 225 grader i ca 15 til 20 min.

For at lave den mere snasket, kan du lave dobbelt portion af fyldet.

Vi skal bage og det skal lige have det sidste pift af noget sødt. Så er det tid til at hive remoncen ud. Brunsviger, kanelsnegle, kagemand, wienerbrød, kringler og fastelavnsboller. Det hele er der.

Der findes to slags remonce. Den mørke til brunsviger og kanelsnegle, og den lyse til alt andet.

• 125 g blødt smør
  • 250 g brun farin
  • 2 spsk kanel. Kan undværes. Jeg plejer at bruge det.
  • 2 spsk kagecreme. Kan undværes. Det gør at remoncen ikke tørrer så hurtigt ind. Men jeg kan nu godt lide den knaser.

Den lyse bliver brugt til kringler, som fyld i wienerbrød og fastelavnsboller og alt muligt andet.

• 100 gram sukker
  • 100 gram smør
  • 100 gram marcipan

Rør/pisk indtil remoncen er en tyk blød creme.

Ved den mørke remonce kan du med fordel smelte smørret, så er den nemmere at få fordelt ud over kagen.

Knus nogle makroner. Rør dem rundt med blødt smør til en creme. Beklager men jeg kan ikke lige huske forholdet. Begynd med den mænge makroner du skal bruge, og rør så smør i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.