Tandfrembrud, indslusning til BH, mor på uddannelse og MØB.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. september 2010

JustAnotherName

En passende overskrift for, hvad der foregår herhjemme lige for tiden .....krydret med minus søvn!

Jeg startede i forgårs på sosu-hjælper uddannelsen. Det virker lovende.
Vi er en stor klasse på 27 elever, og meget spredte i alder.
Jeg tror nu nok, at det skal gå hen og blive en alletiders klasse.
Men sikke TRÆT man bliver, når man er " ny", og skal lære 26 andre elever + diverse lærere at kende, og man bliver bombarderet med informationer og diverse skole-matrialer.

Oveni at jeg er startet på skole, har Celina de sidste dage savlet helt ud over det ekstreme - Det er HELT vildt!! Og fingerne kører rundt inde i munden, mens hun grædende siger "Aaaavvv!!" 

Onsdag aften græd hun non-stop i 3 TIMER, fra kl. 19-22.
Så faldt hun endelig i søvn....30 min, for så at vågne op og græde på ny...
Jeg endte med at tage hende med i vores seng, og hun sov i smørhullet, men fortsat med mange opvågninger, uro og hjertenskærende gråd.

Torsdag morgen var hun vildt glad og virkede frisk igen. Meget besynderligt ovenpå sådan en dum nat. Men jeg skulle i skole, og vi valgte at aflevere hende i VS. og fortalte self. pædagogen om nattens forløb, og bad hende ringe, hvis der var noget.
Celina sov kun 15 min. til middag, og brokkede. Men da hun kom op, var hun igen tilfreds. Senere forsøgte de igen at putte hende, og hun sov 20 min. for så at vågne igen og nægte at ville sove.

Så det blev til 35 minutters middagslur af to omgange i løbet af dagen.
Og om natten havde hun højst sovet 3-4 timer ialt .....ikke i træk.

Hun var selvfølgelig træt. Og om aftenen blev hun igen mere pylret.
Vi gav hende børne-panodil og gav hende noget smertestillende på gummerne.
Men igen hjalp ingenting. Hun sov da hun blev puttet ....i 30 min.
Så græd hun igen, og var utrøstelig   Det ligner hende bare slet ikke.

Jeg besluttede mig for at ringe til vagtlægen, og han bad os komme ind og få kigget på hende. Og det viste sig da også, at hun har fået mellemørebetændelse. Så nu er hun i 7 dages pencilin-kur + vi smører hendes gummer + hun får børne-panodil efter behov.
Og så har farmand haft hende hjemme idag. Hun virker nogenlunde ok, men stadig ret pylret.
Problemet er ikke så meget om dagen, men mere om natten, når hun kommer ned og ligge - selvom vi har hævet sengegærdet, og givet hende alt det vi nu kan for at afhjælpe på smerterne.

Øv det er frustrende, når ens barn er så ked.
Og det er hårdt at være ny på skolebænken, når man næsten ingen søvn har fået de sidste dage.

Bianca er heldigvis glad og tilpas!
Hun skal fra på mandag, have madpakke med i vuggestuen hver dag.
Så går en pædagog med hende, når det er spisetid, og så skal hun ligeså stille sluses ind i sin kommende børnehave-gruppe....
HUN ER SÅ KLAR!    Så det er jo dejligt.
Men stadig venter der en forandring forude, som fylder en del i morens hovede.
Og det vil blive lidt af en forandring for BEGGE pigerne, at de nu skal adskilles, og for Bianca, at hun på én gang bliver STOR ved at skulle i børnehave, og samtidig bliver LILLE fordi hun er den eneste lille én på 3 år.

Men vi må jo bare tage tingene som de kommer - andet kan man ikke

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

msax

Hvor er det surt at have ondt i tænder og øre samtidig - stakkels lille pige. Og dejligt at høre der var en vagtlæge der tog jer alvorligt, jeg syntes nogen gange men høre om det modsatte.

Det er altid vildt spændende at starte på noget nyt, men kan så absolut godt forstå hvis det er ekstra hårdt denne gang, hvor nattesøvnen mangler.

Lækkert at Bianca er klar til BH, så er hun pludselig en stor pige.

Anmeld

3. september 2010

anna-jonas

ÅÅÅhhhh.............Katrine, det er en hård start du har på udd. og hvor er det synd for Celina, at både tandfrembrud og MØB kommer på samme tid. Jeg håber at hun allerede har det bedre, så i kan få en god weekend.

Knus til dig og tøserne.

Anmeld

3. september 2010

JustAnotherName

Tak Mette -ere. Tak for Jeres svar, forståelse og knus - Det varmer

Anmeld

3. september 2010

Jules

Åhhh bette pus da... :( Lider med hende..... Hun er da hårdt ramt... Håber snart det er overstået så i kan få nattero :)

Åh hvor jeg glæder mig til at jeg skal starte på socialrådgiver uddannelsen... Det bliver godt at komme igang med noget man rigig kan "bruge" tll noget....

Dejligt at det bare køre med Bianca :) Det store pigebarn... Håber BH start kommer til at køre som på skinner :)

Knus

Anmeld

3. september 2010

ooo

Sikke en start du har fået på din uddannelse. Det er ikke nemt at begynde på en ny uddannelse generelt, men at starte med søvnunderskud, et barn med mellemørebetændelse og ondt for tænder og et andet barn der skal køres ind i børnehave, det tager jeg hatten af for. Du er SEJ Katrine

(Og jeg skal vist til at lære at tale børn snart - troede først at forkortelsen bh stod for brystholder, og ikke børnehave. Men det kommer med tiden, ik)

Anmeld

4. september 2010

Milka

hvor er det synd for det lille pus!! god bedring ... og hvor er det typisk at sådan noget skal ske midt i alt det andet.

Anmeld

4. september 2010

JustAnotherName

Tak for Jeres svar.

Celina sov heldigvis ok i nat. Dog lidt svært ved at falde i søvn lige først, men sov da heldigvis uden gråd hele natten ....indtil ved 6 tiden 

Hun er efterhånden godt i bedring, nu hvor hun har fået pencilin igår og idag. Så håber jeg, at der ikke bliver mere lige i den kommende tid, så jeg kan fokusere på mit nye studie og have energi til det.

Idag er de ihvertfald 2 almindelige børn jeg har, heldigvis. For jeg er alene med dem begge, da Kenneth er på døgnvagt til imorgen.

Jeg sov lige en time til middag samtidig med børnene idag, for jeg var helt svimmel af træthed!!

Det varmer og opmuntrer med svar fra Jer, så det skal I have tusinde tak for alle sammen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.