fondant på flødeskum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.649 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. september 2010

LISBETH:-)

Hjæææææælp

Jeg skal holde barnedåb næste weekend og skal selvfølgelig selv lave kagerne. Meeeeen altså jeg skal lave en med fondant og en med flødeskum (da rigtig mange i min familie ikke kan li' fondanten eller marcipan) Jeg vil jo gerne pynte den med flødeskum med nogen fondant blomster mv. og så er mit ?

Hvor længe før kan jeg mon sætte fondant pynten på flødeskummet uden det går i opløsning/stykker. Mon det går og sætte det på aftenen før de skal spises?

Nogen erfarringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

Snefnug1984

Personligt ville jeg ikke lave en kage med flødeskum udenpå aftenen før.. Jeg har aldrig haft erfaring med, at pynt er gået i stykker pga. flødeskum, hvis det kun er på i kort tid..

Anmeld

3. september 2010

JordbærBlomst skriver:

Personligt ville jeg ikke lave en kage med flødeskum udenpå aftenen før.. Jeg har aldrig haft erfaring med, at pynt er gået i stykker pga. flødeskum, hvis det kun er på i kort tid..

Jeg har afprøvet med flødeskum på aftenen før og det gik fint. Men ved bare ikke med fondanten. Synes jo ikke lige at der er tid til at stå op pynte kagen når dåben er igang :-)

Ellers må de jo bare pille fondanten/marcipanen af :-)

Anmeld

3. september 2010

Snefnug1984

lisbeth2910 skriver:

Jeg har afprøvet med flødeskum på aftenen før og det gik fint. Men ved bare ikke med fondanten. Synes jo ikke lige at der er tid til at stå op pynte kagen når dåben er igang :-)

Ellers må de jo bare pille fondanten/marcipanen af :-)

Okay Synes bare godt flødeskum kan blive tørt af at stå..hih.. kan du så måske ikke vente med at pynte til om morgenen?

Anmeld

3. september 2010

JordbærBlomst skriver:

Okay Synes bare godt flødeskum kan blive tørt af at stå..hih.. kan du så måske ikke vente med at pynte til om morgenen?

ja, det bliver nok lidt tørt men de kan ikke få i pose og sæk :-)

Jo jeg kan vel godt pynte den om morgenen men synes bare der allerede er nok at se til med at gøre 2 børn og en selv klar til kl. 10

Anmeld

3. september 2010

Snefnug1984

lisbeth2910 skriver:

ja, det bliver nok lidt tørt men de kan ikke få i pose og sæk :-)

Jo jeg kan vel godt pynte den om morgenen men synes bare der allerede er nok at se til med at gøre 2 børn og en selv klar til kl. 10

Kunne du så ikke lave noget alternativt pynt end lige noget i fondant? Det smelter jo ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.