En undersøgelse i det ansete tidsskrift Dermatology¹ viser, at brugen af Exomega creme og lotion i 6 uger kan nedsætte behovet for steroid behandling af svær atopisk eksem, også kaldet børneeksem, med hele 42 %. Undersøgelsen omfatter 162 børn under 1 år.
Atopisk eksem rammer omkring 25 % af alle børn under syv år. Eksempatienter har en defekt hudbarriere. Det betyder at fugten fordamper og efterlader tør hud, hvor allergifremkaldende stoffer og bakterier nemt kan trænge ind og fremprovokere eksem. Det er derfor vigtigt at mindske fordampningen fra huden og øge hudens beskyttende egenskaber.
A-Derma Exomega serien er specielt udviklet til tør, irriteret og skadet hud. Serien er baseret på naturlige aktive ingredienser som ekstrakt fra Rhealba® havre, der giver huden ny fugt og dæmper kløe og irritation, og Omega 6 fedtsyrer fra kæmpenatlysplanten, der genopbygger hudens naturlige forsvar. Plus B3-vitamin, der nedsætter risikoen for bakterieangreb.
Da det er vigtigt at holde huden ren for at undgå infektioner, dækker Exomega serien hele spektret fra vask til pleje af tør, irriteret hud. En mild sæbefri vaskeolie, en irritationsdæmpende hårshampoo, en genopbyggende og helende bodylotion, og en plejende og beskyttende creme. Shampoo, lotion og creme er uden parfume og parabener. Serien fås kun på apoteket.
Jeg sælger ud da jeg mangler lidt plads i mine skuffer og ja havde glemt at tjekke sidste dag da jeg var på apoteket og købte bare, men nu svømmer vi i den gode creme... Så i får lige en god pris så køb endelig så jeg får lidt mere plads...
Har 6 stk tilbage af denne creme
Exomega Creme 200 ml..Vejl. pris kr. 152,50
Jeg sælger dem til 99kr pr. stk + porto
Majbritt
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld