Billige madretter, kom frisk med opskrifter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

653 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. september 2010

DkzMariia

Goddag, de' damer!

Som overskriften siger - hvis i har en opskrift på en billig madret, så kom frisk med den! Vi skal nemlig igang med en sparerunde herhjemme, så vi kan få sparet op til jul, 1års fødselsdag, lillebror/søsters ankomst og barnedåb engang til maj/juni måned!

Om det er en opskrift i selv har strikket sammen, googlet og kopieret eller har fra jeres bedstemødre, jamen alt er velkommen! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

Fru.Mäes <3

DkzMariia skriver:

Goddag, de' damer!

Som overskriften siger - hvis i har en opskrift på en billig madret, så kom frisk med den! Vi skal nemlig igang med en sparerunde herhjemme, så vi kan få sparet op til jul, 1års fødselsdag, lillebror/søsters ankomst og barnedåb engang til maj/juni måned!

Om det er en opskrift i selv har strikket sammen, googlet og kopieret eller har fra jeres bedstemødre, jamen alt er velkommen! 

Spaghetti i pande/wok:

Til 2 voksne mennesker, f.eks. herhjemme:

Kogt spaghetti - god håndfuld, og de skal knækkes inden de koges.

1 løg - snittes i små fine stykker.

Pølser - 5-8 styks. alt efter hvor vild man er med pølser.

Ketchup.

Løgene svites på panden, sammen med pølserne. Så de får en gylden brun farve. Når spaghettien er kogt, skal vandet hældes fra også tilsættes på panden/wok´en - så skal de vendes sammen og stegea lidt på panden.. 5 min. inden retten er færdig tilsættes der ketchup..

WUPTI - så er der serveret

Det er en NEM og ikke mindst BILLIG ret.. Så bare et forslag herfra

Anmeld

3. september 2010

sarahb

Kylling i citron

2 Peberfrugter skåret i skiver
8 gulerødder i stave
2-4 kyllinge filetter
5 dl. boullion
1 spsk majs stivelse
1 dåse majs
2 fed hvidløg
1 tsk sukker
1 tsk salt
1 dl citron saft
olie
sesamfrø.

svits kyllingen og put den i en gryde med gulerødder, majs og peberfrugt i 10 min.
put boullion og hvidløg i og lad det koge 10 min. bland derefter majsstivelse og citron og hæld ved og lad det koge i 5-7 min. Drøs svitset sesam frø over og sever med ris.

Super billigt hvis man køber de poser med 1000 grams frostne kyllinge filetter og de store poser ris hos grønthandleren.

Anmeld

3. september 2010

aarhusmor

Vandgrød

3 dl grødris, 3 dl vand. Koges op i nogle minutter. 9 dl vand hældes over og varmes op til det lige koger og så tages det af. Det hele pakkes ind i dynen og står pakket ind, til man kommer hjem fra arbejde.

Så varmes det op og små koger i 10 min, med æbler i tynde både og rosiner (ca. 2 æbler) (Hæld bare mere vand i, så det kan koge lidt)

serveres med lidt sukker på.

-----

Det samme gælder risengrød. samme opskrift, bare med 1 liter mælk, før det kommer under dynen. Og det serves med kanelsukker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.