Skruk indkøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.048 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. september 2010

thilde-tusindfryd

Er simpelthen så skruk, at jeg ikke kan lade være med at købe en masse baby-ting. Men kan godt ind imellem være bekymret for, hvad jeg skal gøre, hvis det nu slet ikke lykkes mig at blive gravid. Har allerede to mislykkede graviditeter bag mig, og desværre var der ikke bid denne gang, men det var også første ægløsning efter sidste graviditet.

Har købt en del baby-tøj allerede og fået en masse fra min mor fra loftet, som jeg selv har haft på engang for 40 år siden  Det er altså bare helt specielt at tænke på at skulle klæde sit eget barn i det tøj, man engang selv har haft på i den alder.

Men altså som sagt, jeg har efterhånden fået samlet mig noget allerede. 8 sparkedragter, 8 små trøjer, underbukser og trøjer, huer, overtrækbukser, pænt tøj osv. Og imorgen får jeg endnu mere + en tremmeseng.

Er jeg for hurtig ude ?

Har I andre også skruk-feber ?

Tænker jo, at det er bedre at være klar i tide, end at skulle ud og købe en masse i sidste øjeblik, når man går med oppustet mave og bare har lyst til snart at få det overstået. Og når den lille først er der, har man jo hverken tid eller overskud. Især fordi jeg ved, at jeg skal være alene med barnet, har jeg et behov for at have de ting, jeg skal bruge i god tid. For jeg får nok at gøre med bare at være opmærksom på den lille og klare hverdagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

thilde-tusindfryd

Tænker at man altid kan sælge det hele igen, hvis det virkelig sku' være, at det ikke lykkedes for een

Anmeld

2. september 2010

maria87

jeg har ligesom dig, været meget meget tæt på at Købe sutteflasker og sutter, og babytøj hvis jeg virkelig faldt for noget....

men har kunne lade være, men det er pga kæresten, han vil synes jeg var fuldstændig åndsvag at begynde at høbe de ting til en baby som ikke er på vej endnu....

såå... jeg vil bare sige jeg kan følge dig 100 `% men jo synes måske du er lidt for hurtigt ude pga du altså kan blive mere og mere utålmodig med hvornår det sker osv...

men altså.... ja jeg kunne sgu selv finde på det hehe krydser for du snart ser 2 strejer håber os snart det sker for os

Anmeld

2. september 2010

bullerbassen

Sådan havde jeg de også inden jeg blev gravid første gang .

Ventede tvillinger og havde tøj nok til dem inden jeg blev gravid. De var også længe vente og var igennem flere behandlinger før det lykkes.. Da lillebror kom ( også ved behandling ) købte jeg ikke nået før jeg var halvvejs...

SElvfølgelig er det tidligt at købe inden man er gravid , ville bare sige med mit indlæg at du bestemt ikke er den eneste

Held & lykke med projektet - håber det snart lykkes for dig

Anmeld

2. september 2010

Laulund87

Jeg købte ikke noget, selvom jeg havde lyst..

Tror nu det er normalt og mange gør det

Men måske du snart skulle holde, ellers er der jo ikke noget at købe når du bliver gravid

Anmeld

2. september 2010

thilde-tusindfryd

Nej...det er selvfølgelig rigtigt, at man ikke skal tage alle glæderne på forhånd

Nu er det jo nok også, fordi jeg rent faktisk HAR været gravid. To gange inden for et år ! Den ene endte bare med en SA og den anden var et vindæg og måtte skrabes ud

Første gang nåede jeg til 10. uge. Anden gang kun til 8. uge. Men man når jo at planlægge en del i den tid  simpelthen fordi man glæder sig så meget og ikk kan lade være.

Så nu har jeg bare givet los for købetrangen. Er træt af at gå og vente. Og tænker så....jeg kan sgu bare sælge det igen, hvis det er. Men jeg kan da godt se på andre, at de trækker lidt forundret på øjenbrynene

Tror bare ikke man forstår det, når man ikke selv har prøvet det.....man blir bare træt af at vente på et tidspunkt.

Anmeld

2. september 2010

Laulund87

thilde-tusindfryd skriver:

Nej...det er selvfølgelig rigtigt, at man ikke skal tage alle glæderne på forhånd

Nu er det jo nok også, fordi jeg rent faktisk HAR været gravid. To gange inden for et år ! Den ene endte bare med en SA og den anden var et vindæg og måtte skrabes ud

Første gang nåede jeg til 10. uge. Anden gang kun til 8. uge. Men man når jo at planlægge en del i den tid  simpelthen fordi man glæder sig så meget og ikk kan lade være.

Så nu har jeg bare givet los for købetrangen. Er træt af at gå og vente. Og tænker så....jeg kan sgu bare sælge det igen, hvis det er. Men jeg kan da godt se på andre, at de trækker lidt forundret på øjenbrynene

Tror bare ikke man forstår det, når man ikke selv har prøvet det.....man blir bare træt af at vente på et tidspunkt.

Op i numsen med hvad andre tænker. Du skal gøre det hvis du har lyst!

Og ja, det kan jo altid sælges igen, men det bliver da ikke nødvendigt, er jeg sikker på

Anmeld

2. september 2010

thilde-tusindfryd

Nu skal det måske også lige med, at det også er fordi, at jeg køber det meste brugt. Har ikke så mange penge, at jeg bare kan gå ud og købe nyt. Det tager noget længere tid at finde det gode, det man skal bruge, brugt. Så derfor er jeg igang nu.

Også fordi, der er så mange ting at sætte sig ind i først. Fx hvilken autostol skal man købe, hvilke mærker er gode, hvad får man for pengene osv. Hvilken barnevogn skal man købe, hvilket behov har man, hvad kan man få osv.

Det tager alt sammen tid, som jeg ikke har, når barnet først er der. Og faktisk har jeg heller ikke tid nu  her det næste halve år pga. studiet. Så jeg får nok først rigtig tid til det igen til januar.

Anmeld

2. september 2010

thilde-tusindfryd

Laulund87 skriver:

Op i numsen med hvad andre tænker. Du skal gøre det hvis du har lyst!

Og ja, det kan jo altid sælges igen, men det bliver da ikke nødvendigt, er jeg sikker på

Jah, det tænker jeg også, sådan for det meste......men da jeg fortalte min mor idag, at jeg skal op og hente en tremmeseng i middelfart imorgen, så rystede hun bare på hovedet

Men altså mor.......jeg fik den for 200 kr. !!

Ja men det kan hun altså slet ikke se noget fornuftigt i.....

Anmeld

2. september 2010

Laulund87

thilde-tusindfryd skriver:

Jah, det tænker jeg også, sådan for det meste......men da jeg fortalte min mor idag, at jeg skal op og hente en tremmeseng i middelfart imorgen, så rystede hun bare på hovedet

Men altså mor.......jeg fik den for 200 kr. !!

Ja men det kan hun altså slet ikke se noget fornuftigt i.....

Nej det er nok svært at forstå, men hvis du har det nemmere med det hele ved at købe de forskellige ting, så er det jo bare sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.