fondant nybegynder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.622 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. september 2010

larven_

hej i kreative piger.

Jeg er helt nybegynder indefor kage bagning, og vil da lige hører om nogle ting.

jeg har en ide om at lave min først lagkage med fondant på.

Er det bare at lave en gaske almindelig lagkage fx. bund og flødeskum med knuste rutebiler og bund og fyld og bund til sidst?

eller er der nogen der bager en kage og lægger fondant på efter?

kan man så bruge smørcreme til at smører den med til alle slags lagkager? eller hvad bruger man ellers til at gøre den jævn med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

eirene

Du kan lave hvilken som helst slags kage også en lagkage.  Smør den med smørcreme så den bliver jævn og holder fugten fra fyldet væk fra fondanten. Og så ellers bare fondant på. God fornøjelse.

Du kan med fordel se videoer om emnet på youtube.

Anmeld

2. september 2010

Pige2009

larven_ skriver:

hej i kreative piger.

Jeg er helt nybegynder indefor kage bagning, og vil da lige hører om nogle ting.

jeg har en ide om at lave min først lagkage med fondant på.

Er det bare at lave en gaske almindelig lagkage fx. bund og flødeskum med knuste rutebiler og bund og fyld og bund til sidst?

eller er der nogen der bager en kage og lægger fondant på efter?

kan man så bruge smørcreme til at smører den med til alle slags lagkager? eller hvad bruger man ellers til at gøre den jævn med?

De fleste inkl. mig selv bruger fyld med husblas, da fyldet ellers kan have en tendens til at løbe ud. Jeg smører også kagen op med smørcreme både for at gøre den glat, men også for at fyldet med frugt ikke smelter fondanten eller MMF'en.

Hvis du vil have det nemt første gang, så bare bag en ganske almindelig chokoladekage og læg derefter fondant eller MMF på, når den er kølet af

K.h. Linda

Anmeld

2. september 2010

larven_