Gener ved ægløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.063 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. september 2010

Frk.S

Nu er jeg jo lige stoppet med p-piller, med henblik på at blive gravid (gerne hurtigst muligt )

Jeg er begyndt at gå og have lidt ondt i maven, samt en smule kvalme og ondt i hovedet - generelt utilpas.

Jeg tog den sidste p-pille d. 20. august, fik mens d. 24. august, stoppede med mens. d. 29. august (hvor vi så har haft sex jævnligt siden).

Eftersom det er så kort tid siden at jeg stoppede er det jo temmelig sikkert ikke graviditet jeg kan mærke. GID det var! Men kan det være ægløsning? Har i smerter/andre gener ved ægløsning? Jeg selv har været på p-piller de sidste ca. 11 år, og havde jo dermed ikke ægløsning. Før det husker jeg ikke at have haft andet end smerter lige op til mens.

Jeg har også hørt at man kan blive utilpas bare af at stoppe med pillerne. Har i erfaring med det.?

Jeg ville jo håbe at det er ægløsning allerede. Men jeg synes ikke jeg vil begynde på ægløsningstest når vi kun lige er gået i gang med at forsøge.

Jeg håber godt nok ikke det kommer til at tage ret lang tid for os, når jeg allerede er så utålmodig nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

sa82

min krop var osse helt mærkelig efter jeg stoppede med ppiller her i januar. var temlig utilpas de første 2 måneder. med mavekramper, og kvalme.

har osse gener ved ægløsning, har ondt i  underlivet, føles som krampe, får lidt niv der osse, og så døjer jeg med lidt små kvalme osse, kan osse ha hovedpine. og har aldrig døjet med det før da jeg var på ppiller, så det er da lige en tilvæningssag : )

Anmeld

2. september 2010

Chalala85

P-pillestop kan gøre mange mærkelige ting ved kroppen.. jeg fik selv kvalme, oppustet mave og hovedpine. Tror måske det er de ting du mærker!?

Der kan gå lidt tid før kroppen lige har fundet sig til rette igen.

Jeg for der ikke går længe før i får de 2 streger

Anmeld

2. september 2010

Mellepige

jeg har også kunne mærke nogle ændringer. ( har taget p-piller i ca 4 år, stoppede for 6 md siden ) Mange flere smerter under mens og op til - især i den ene side af æggestokken, og desværre også fået meget mere uren hud - så jeg må pleje huden lidt mere en jeg plejer :-)

Anmeld

2. september 2010

thilde-tusindfryd

Jeg har i de sidste ti år ca. haft nogle kraftige smerter omkring ægløsning, især eller mest fra min højre æggestok. Det er nogle jagende smerter, som gør frygtelig ondt. Forskellige læger siger, at det kan være enten en blødning eller væske udløb ifm ægløsning ud i bughulen.

Har aldrig taget p-piller.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.