brug af ske/gaffel og tallerken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. september 2010

serinasmor

Hej i skønne mødre

som jeg vist har nævnt i flere forskellige tråde herinde har Serina (snart 8 mdr) jo besluttet at hun er en stor pige nu og hun viil derfor ikke mades mere...

hun spiser derfor mad i små bidder der bliver placeret foran hende direkte på bordet ( vi er i den forbindelse blevet de stolte ejere af en voksdug ) det går rigtigt flot og hun spiser rigtig meget på den måde

Dette er dog ikke helt holdbart i længden da vi da engang imellem også gerne vil kunne besøge nogen og spise der uden på forhånd at undskylde over at de er nødt til at vaske deres dug når vi har spist...

så spørgsmålet er ... hvordan lærer vi prinsessen at tallerkenen skal blive liggende på bordet og kun maden på den skal i munden

vi er ved at lære hende at spise med ske/gaffel hvor vi putter noget herpå og lægger den foran hende på bordet så tager hun den selv og og putter den i munden ( ikke altid den "rigtige ende"...men det går da fremad) og mors lille pus er rigtig dygtig ... imorges spiste hun selv havregrød på den måde .. endda næsten uden svineri og HELT uden brok ...

så i skønne damer ... det blev lidt langt ... men til spørgsmålene

hvordan lærer man de små pus at bruge ske/gaffel og tallerken ?

og til de af jer der har prøvet det .. Hvornår brugte jeres guldklump ske/gaffel og tallerken ?

på forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

Pige2009

Jeg har sådan en Tupperware tallerken, der ikke glider af bordet og med kanter. Den er virkelig god Vi havde også et farligt svineri i starten

Anmeld

2. september 2010

serinasmor

Baagøe skriver:

Jeg har sådan en Tupperware tallerken, der ikke glider af bordet og med kanter. Den er virkelig god Vi havde også et farligt svineri i starten

hmm ... har selv 2 tupperware skeer og 2 gafler .. de er rigtig gode .. kunne dog godt bruge nogle flere og helt sikkert også sådn en tallerken som du beskriver ... men det jeg selv har er noget vi har fået i gave ... så hvor køber man tupperware når man ikke lige kender en der kender en der kender en der sælger det ?? 

Anmeld

2. september 2010

serinasmor

dobbelt??

Anmeld

2. september 2010

Diana...

De sviner de smider med det og de leger med det det er deres måde at lære det på det eneste vi kan gøre er at tage det op igen og fortælle den skal blive på bordet.

Vi har ikke gjort noget specielt for at lære Lucas at bruge de 3 ting han har bare fået det og ved jo hvad det skal bruges til at vi jo selv bruger det og har brugt det til dem og så har han ellers bare fået lov til at side med det selv og det er gået rigtig godt. Han startet også tidligt selv.

Anmeld

2. september 2010

Pige2009

serinasmor skriver:

hmm ... har selv 2 tupperware skeer og 2 gafler .. de er rigtig gode .. kunne dog godt bruge nogle flere og helt sikkert også sådn en tallerken som du beskriver ... men det jeg selv har er noget vi har fået i gave ... så hvor køber man tupperware når man ikke lige kender en der kender en der kender en der sælger det ?? 

Du kan gå ind på deres hjemmeside og kontakte vedkommende der står for dit distrikt

Anmeld

2. september 2010

Mor til Frederic og Freya

serinasmor skriver:

Hej i skønne mødre

som jeg vist har nævnt i flere forskellige tråde herinde har Serina (snart 8 mdr) jo besluttet at hun er en stor pige nu og hun viil derfor ikke mades mere...

hun spiser derfor mad i små bidder der bliver placeret foran hende direkte på bordet ( vi er i den forbindelse blevet de stolte ejere af en voksdug ) det går rigtigt flot og hun spiser rigtig meget på den måde

Dette er dog ikke helt holdbart i længden da vi da engang imellem også gerne vil kunne besøge nogen og spise der uden på forhånd at undskylde over at de er nødt til at vaske deres dug når vi har spist...

så spørgsmålet er ... hvordan lærer vi prinsessen at tallerkenen skal blive liggende på bordet og kun maden på den skal i munden

vi er ved at lære hende at spise med ske/gaffel hvor vi putter noget herpå og lægger den foran hende på bordet så tager hun den selv og og putter den i munden ( ikke altid den "rigtige ende"...men det går da fremad) og mors lille pus er rigtig dygtig ... imorges spiste hun selv havregrød på den måde .. endda næsten uden svineri og HELT uden brok ...

så i skønne damer ... det blev lidt langt ... men til spørgsmålene

hvordan lærer man de små pus at bruge ske/gaffel og tallerken ?

og til de af jer der har prøvet det .. Hvornår brugte jeres guldklump ske/gaffel og tallerken ?

på forhånd tak for svar

øvelse gør mester.

ja de sviner lidt - det vælter af ske'en/ gaflen mm. Men det lærer de jo netop af. 

Og tror det kommer helt af sig selv og hun er jo godt på vej.

Vi har en dreng der har svært ved mad, så her foregår meget stadig med klør 5. Hellere 4 pasta skruer med fingerne, end 1 - fordi vi presser ham til at bruge gaffel.

Han mestre dem alle og kan selv smøre smør/leverpostej o.lign på sit brød. 

Anmeld

3. september 2010

serinasmor

Mor til Frederic skriver:

øvelse gør mester.

ja de sviner lidt - det vælter af ske'en/ gaflen mm. Men det lærer de jo netop af. 

Og tror det kommer helt af sig selv og hun er jo godt på vej.

Vi har en dreng der har svært ved mad, så her foregår meget stadig med klør 5. Hellere 4 pasta skruer med fingerne, end 1 - fordi vi presser ham til at bruge gaffel.

Han mestre dem alle og kan selv smøre smør/leverpostej o.lign på sit brød. 

jeg tror nu nok også det nok skal komme man bekymrer sig bare så meget om alt mulig mystisk som mor .. men det må jeg nu nok lære at vænne mig til

det er da flot at din dreng selv kan smøre sit brød det tror jeg ikke min nevø kommer til at gøre før tidligst om et år og han er nu 1 år og 7 mdr.. men han kan selvfølgelig nå at bevise det modsatte .. der er bare på ingen måde tegn på interesse for det endnu

og ja .... her foregår rigtig meget også med klør5 men gaffel og ske er blevet meget spændende så derfor spiser hun for tiden mest når hun får lov at bruge dem

vi forsøger i øvrigt hver aften om hun ikke kan bruge en tallerken men lisså snart hun smider den på gulvet får hun den ikke igen .. måske vi vænner hende til den på den måde ??

Anmeld

3. september 2010

serinasmor

Diana... skriver:

De sviner de smider med det og de leger med det det er deres måde at lære det på det eneste vi kan gøre er at tage det op igen og fortælle den skal blive på bordet.

Vi har ikke gjort noget specielt for at lære Lucas at bruge de 3 ting han har bare fået det og ved jo hvad det skal bruges til at vi jo selv bruger det og har brugt det til dem og så har han ellers bare fået lov til at side med det selv og det er gået rigtig godt. Han startet også tidligt selv.

hmm .. jeg tror egentlig også det er måden at lære dem det på .. stille og roligt .. uden tvang .. men mere bare som tilbud .. så længe man selv bruger tingene korrekt så lærer de vel af at se på os ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.