Åh nej.... Blødning på 3+3 - skal jeg være nervøs??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.532 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. september 2010

Bruus

Hej Alle

Min kæreste og jeg har truffet den lykkelige beslutning at vi vil være forældre. Jeg smed p-pillerne d.4.august, fik min menstruation d.9.august. Testede positiv ÆL d.22. og d.23. august, altså på dag 14, lige efter bogen. Mine brystvorter har ændret sig en del og er meget ømme og følsomme. Men nu i dag på 3+3 er jeg begyndt at bløde her til morgen, og det niver lidt i underlivet. Blødningen er ikke kraftig. Jeg er selvfølgelig nervøs for at det er min mestruation som kommer nu, lidt uregelmæssigt, da det i så fald er første "rigtige" mestruation efter p-pille stop. I så fald er jeg ikke gravid ( ... Min kæreste og jeg havde sex i går aftes, og jeg tænker om det kan være grund til den lille blødning. Skal jeg være nervøs? Er der andre som har prøvet det?? Ved i hvor stor sandsynligheden for SA er, hvis man bliver gravid i første cyklus??

På forhånd tak for den håbefulde,

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

SoffiLine

MDybvad skriver:

Hej Alle

Min kæreste og jeg har truffet den lykkelige beslutning at vi vil være forældre. Jeg smed p-pillerne d.4.august, fik min menstruation d.9.august. Testede positiv ÆL d.22. og d.23. august, altså på dag 14, lige efter bogen. Mine brystvorter har ændret sig en del og er meget ømme og følsomme. Men nu i dag på 3+3 er jeg begyndt at bløde her til morgen, og det niver lidt i underlivet. Blødningen er ikke kraftig. Jeg er selvfølgelig nervøs for at det er min mestruation som kommer nu, lidt uregelmæssigt, da det i så fald er første "rigtige" mestruation efter p-pille stop. I så fald er jeg ikke gravid ( ... Min kæreste og jeg havde sex i går aftes, og jeg tænker om det kan være grund til den lille blødning. Skal jeg være nervøs? Er der andre som har prøvet det?? Ved i hvor stor sandsynligheden for SA er, hvis man bliver gravid i første cyklus??

På forhånd tak for den håbefulde,

Mette

Hejsa

jeg blødte helt frem til uge 10+0 og troede det var min mens, men det var det ikke. man kan sagtens bløde selvom man er gravid.

krydser fingre for dig 

knus soffi 11+6

Anmeld

2. september 2010

MichelleL

Hej...

Der kan jo være flere grunde.

OG det værste er jo den der tid man "venter" på at blive gravid.

Jeg har selv været den igennem, der var ikke noget værre at se end ens mensturation.

Syntes du skal kontakte lægen med dette , da der kan være flere årsager.

Det skal nok gå..

Anmeld

2. september 2010

Bruus

Tak skal I have for hurtigt svar! Det er betryggende at læse. Jeg håber at det bare er en lille blødning og at jeg kan blive glædeligt overrasket om en uges tid

Anmeld

2. september 2010

LouiseNielsen

Hejsa....

Indtil jeg var 19 fulde uger henne ca blødte jeg også efter vi havde sex..... Også begyndte det igen i slutningen af graviditeten!

Tror det har meget med dine slimhinder er mere følsomme i starten og slutningen, så jeg (LÆS) tror ikke du skal være nervøs...

Men så længe du ikke bløder meget eller har ondt vil jeg ikke mene der er grund til bekymring....

Kram

Anmeld

2. september 2010

VIPpigen

Jeg tænker lidt om det kan være HVIS du er gravid (har et befrugtet æg) om det så er fordi det sætter sig fast, der går en lille uge fra æggeløsning til det sætter sig fast, og du har gået ca 1½ uge siden. Så det kunne være derfor din krop arbejder, og dine slimhinder er irriteret.

Håber på den er der for jer. Her gik det hurtigt, havde mens lige efter pillestop, og derefter kom der 2 mere, og så var testen positiv

Anmeld

2. september 2010

oo

det kan være implantationsblødning, altså en mindre blødning der kan forekomme når ægget sætter sig fast, hvilket det - hvis du blir gravid denne måned - burde gøre omkring nu.

det kan også være du bare er øm i skeden og du har fået en mindre rift efter sex og derfor bløder lidt, der sker jo alle mulige hormonelle forandringer når man stopper med p-piller.

det kan selvfølgelig være din menstruation der kommer nu, som ikke lige har fundet sin normale cyklus efter p-pillestop.

men det kan også være lidt blod fra sidste cyklus der presses ud, fx fordi du er ved at blive gravid eller blot fordi du er stoppet med p-pillerne. i så fald forhindrer denne blødning IKKE dit æg i at sætte sig fast jeg havde selv sådanne blødninger  efter jeg havde været gravid udenfor livmoderen, og det forhindrede ikke et nyt æg i at vandre ned og sætte sig fast det helt rigtige sted

Anmeld

2. september 2010

Bruus

Mange tak for jeres svar! De er til megen hjælp! ... Jeg bløder stadig. Men blodet er mere tyndt i det, hvis i forstår Det gør altså en anelse ondt dernede. Men ikke helt som menstruationssmerter (er det ok det gør lidt ondt?). Jeg må vel bare se tiden an. Hvis det fortsætter og bliver kraftigere, er det vel dét. Men man har lov at håbe på det bliver ved det som det er nu. Vi får at se om en lille uges tid. Jeg skriver lige herinde i tråden hvad det bliver til

Knus

Anmeld

2. september 2010

Muffinmus

øv øv, men når du kun er 3+3 anses det slet ikke som en gravidtiet som sådan.. Men måske et befrugtet æg. vil ikke sige det er normalt at bløde, men 30 % gør det uden at der er noget galt. REsten af tilfældende er der noget galt.

Så test igen om 2-3 dage, er den meget mere positiv er den nok derinde i god behold, er den svagere eller slet ikke positiv, så var det en bio.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.