Æggeløsning hvornår gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.271 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. september 2010

Anonym trådstarter

hej der ude.

jeg sad igår og diskuterede med min veninde om hvornår man rent faktisk skal have sex for at have den største chance for at blive gravid.

jeg har fået min mens i dag og det varer ca imellem 28 og 30 dag. Dvs at jeg vel ca  har ægløsning om 14 dage. Men da min mand rejser den 11, så tænkte jeg hvad er chancen for jeg bliver gravid hvis vi har sex den 11 om aftenen?

Håber at høre fra jer kloge kvinder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

aarhusmor

Jamen beregningsmæssigt er det rigtigt at hvis du har sex på dag 11, så er der større chance for at blive gravid. Det hænger sammen med at sæd kan holde sig i livmoderen op til en 4-5 dage.

Men min erfaring (den personlige) er at man aldrig kan beregne en ÆL. De kan lige så godt komme sidst i cyklus som i første del og derfor ville jeg ÆL teste.

Men stod jeg i din situation, ville jeg have sex, så mange gange som muligt i tiden lige op til at han skal afsted.

Anmeld

2. september 2010

Anonym trådstarter

Er der slet ikke andre der har erfaringer med mit spørgsmål??

Anmeld

2. september 2010

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jamen beregningsmæssigt er det rigtigt at hvis du har sex på dag 11, så er der større chance for at blive gravid. Det hænger sammen med at sæd kan holde sig i livmoderen op til en 4-5 dage.

Men min erfaring (den personlige) er at man aldrig kan beregne en ÆL. De kan lige så godt komme sidst i cyklus som i første del og derfor ville jeg ÆL teste.

Men stod jeg i din situation, ville jeg have sex, så mange gange som muligt i tiden lige op til at han skal afsted.

Nå ja det kan være den kommer tidligere end normalt. Men min æggeløsning plejer at være på 14 dagen, da jeg har testet.

Anmeld

2. september 2010

Maise

sex hver 3 dag imellem mens er hvad fertillitetsklinikken anbefaler. hverkenmere eller mindre.

Anmeld

2. september 2010

Anonym trådstarter

Maise skriver:

sex hver 3 dag imellem mens er hvad fertillitetsklinikken anbefaler. hverkenmere eller mindre.

okay.  Så kan sæden holde sig oppe i mig i et par dage. Så jeg måske kan blibe gravid når vi sexer den 11.

Anmeld

2. september 2010

Maise

Anonym skriver:

okay.  Så kan sæden holde sig oppe i mig i et par dage. Så jeg måske kan blibe gravid når vi sexer den 11.

ja sæd kan overleve i op til 4-5 dage, men hav sex 3 dage før den 11 og så den 11, det ville være det bedste, for så er det den bedste sædkvalitet han levere den 11. Han skal helst ikke drikke generalt når i prøver at lave baby, for forringer kvaliteten en del, samt selvfølgelig rygning også. Har han været syg inden for de sidste 3 mdr. kan det også påvirke sædkvaliteten. Udløsning hver 3 dag giver den bedste sæd.

Anmeld

2. september 2010

Anonym trådstarter

Maise skriver:

ja sæd kan overleve i op til 4-5 dage, men hav sex 3 dage før den 11 og så den 11, det ville være det bedste, for så er det den bedste sædkvalitet han levere den 11. Han skal helst ikke drikke generalt når i prøver at lave baby, for forringer kvaliteten en del, samt selvfølgelig rygning også. Har han været syg inden for de sidste 3 mdr. kan det også påvirke sædkvaliteten. Udløsning hver 3 dag giver den bedste sæd.

Super, må håbe det lykkes at det overlever de dage så jeg har chance. min kæreste er nemlig væk i 2 mdr.

Anmeld

2. september 2010

Maise

Anonym skriver:

Super, må håbe det lykkes at det overlever de dage så jeg har chance. min kæreste er nemlig væk i 2 mdr.

Arghh ja det ville være fedt hvis det kunne lade sig gøre. hmm øv at han skal være væk så længe, hvis du ikke bliver gravid, så gå ud og fyr den af, for inden du ser dig om så er du gravid og så står livet pænt meget stille først i 9mdr. og dernæst 1 års tid -taler af erfaring

Anmeld

2. september 2010

Anonym trådstarter

Maise skriver:

Arghh ja det ville være fedt hvis det kunne lade sig gøre. hmm øv at han skal være væk så længe, hvis du ikke bliver gravid, så gå ud og fyr den af, for inden du ser dig om så er du gravid og så står livet pænt meget stille først i 9mdr. og dernæst 1 års tid -taler af erfaring

smil ja det er rigtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.