Da min svigermor blev 77 år idag, og kvinden jo har ALT, så var det ret svært at finde på en gave... Men pludselig slog det mig, vi ringer da til hende og siger at hun ikke skal lave dessert, for så laver vi da en flot kage til hende! Som sagt så gjort, dog efter megen arbejde, slid og slåskampe, for det er altså ikke liiige det nemmeste når ens tålmodighed er lig 0 
Kagen er jo absolut INTET i forhold til de kager, som I kagedamer laver, og I vil helt sikkert lægge mærke til alle fejlene - men jeg vil så også sige at det kun er mit 2. forsøg med fondant! Det som ser så legende let ud, det er faktisk pisse besværgeligt, når man ikke ejer nogen form for tålmodighed - når så MMF'en driller, fordi den enten er for blød, eller for tør, og roserne begynder at revne, og "betrækket" revner når man tager det på kagen, så er helvede løs, og ikke mindre end 7 gange var kagen ved at ryge direkte ud i skraldespanden! Heldigvis har jeg verdens dejligste mand, som hjalp med at lave roser og blade idag, og fik mig beroliget, og datteren (på 4 år) trådte også til som hjælper 
Det er drømmekagebunde med tobleronecreme, hindbærmousse og pyntet med chokoladecreme da MMF'en drillede i bunden (var altså ikke meningen at det skulle på, og det "svedte" helt vildt for mig).
Men svigermor var lykkelig og vildt imponeret over den, og det samme var resten af familien - og de lagde jo ikke mærke til fejlene, da det er første gang de har set sådan en kage (udover dem i Cake Boss) 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld