Chokoladekage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. september 2010

Lullaby

Godt piger. Jeg skal bage en dobbelt chokoladekage på fredag, jeg har KUN varmluft og af en eller anden grund kan jeg bare ikke bage en chokoladekage. Så derfor, har i en opskrift på en kage der bare ikke kan gå galt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

3drenge

Den bedste opskrift på chokoladekage/muffins (14 store). Den er supernem og er dejlig saftig i flere dage

250gr. mel
225gr. sukker
50gr. kakao
1 tsk. vaniliesukker
1 tsk. natron
50-100gr. hakket chokolade

De tørre ingredienser blandes i en skål

1½ dl. mælk
2½ dl. natural yougurt/tykmælk eller lign.
1 dl. margerine
1 æg

De våde ingredienser blandes med en ske i en skål og hældes over i de tørre og der røres sammen.

Min ovn er rigtig dårlig, så kan ikke sige hvor længe den skal bage, bare indtil den er færdig

Anmeld

1. september 2010

Lullaby

3drenge skriver:

Den bedste opskrift på chokoladekage/muffins (14 store). Den er supernem og er dejlig saftig i flere dage

250gr. mel
225gr. sukker
50gr. kakao
1 tsk. vaniliesukker
1 tsk. natron
50-100gr. hakket chokolade

De tørre ingredienser blandes i en skål

1½ dl. mælk
2½ dl. natural yougurt/tykmælk eller lign.
1 dl. margerine
1 æg

De våde ingredienser blandes med en ske i en skål og hældes over i de tørre og der røres sammen.

Min ovn er rigtig dårlig, så kan ikke sige hvor længe den skal bage, bare indtil den er færdig

Hvornår ved du om den er færdig?

For sidste gang jeg prøvede var den snasket i midten..

Anmeld

1. september 2010

3drenge

Ja det problem har jeg også, da vores ovn vist er gået i stykker. Den vil ihvertfald ikke bage mine kager i midten lige pludselig

Plejer at sætte den i en kold ovn på varmluft 150' og så mærker jeg med fingerne/strikkepind, synes ikke det plejer tage så længe, men kan desværre ikke sætte min på, det er jo meget forskelligt fra ovn til ovn.

Kan desværre ik hjælpe dig mere, men opskriften er den bedste jeg nogensinde har haft på chokoladekage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.