I sidste uge skulle jeg have børnene med til lægen da Ida skulle have sin 5 måneders vaccination og Marcus skulle til 2 års undersøgelse. Jeg havde taget min mor med da Martin havde fået meldt sig til at hjælpe med at tømme sandkasser i vuggestuen, og jeg syndes det var lige hårdt nok med to børn alene til lægen.
Han startede med at tjecke Marcus. Han undersøgte ham godt igennem og alt så fint ud. Da han plottede Marcus nye vægt og højde ind (82 cm og 10,8 kg) kunne han jo så konstatere at Marcus falder på kurven. Han sagde at børn jo er meget forskellige og da Marcus virker som en glad og harmonisk dreng skulle vi ikke gøre så meget ved det. Jeg fortalte at han har taget 400 gram på 2 måneder (efter at vi har ændret hans kost) og lægen sagde at så længe han taget på er alt ok. Men han vil bare gerne for en sikkerheds skyld have Marcus til en kontrol vejning i december så han selv kan se han taget på.
Herefter gik min mor ud med Marcus og så var det Idas tur. Lægen målte Ida 2 cm længere en sundhedsplejesken og da jeg fortalte hvordan hun havde reageret sidst hun var her rynkede han på panden. Jo, Ida falder også lidt på kurven, men hun er jo en lille prop med massere af elastikker, så han syndes bestemt at hun overreagerede. Det fik han da heldigvis også skrevet i barnetsbog så sundhedsplejesken kan se det næste gang hun kommer.Han sagde også at der er noget der tyder på at vores børn bare er under gennemsnittet og da Martin og jeg også er små er der ikke noget mærkeligt ved det

Mth. vaccinen så græd hun meget denne gang da hun blev stukket

Heldigvis var hun rimelig nem at træste og om aftenen fik hun en smule feber. Den varede ca. et døgn. Så værer var det heller ikke.
Lige en lille update herfra.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld