Aargh.. Nu ringer vi sgu til lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

728 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. september 2010

hiili

Nu har min mand og jeg prøvet at få nr 2, i et år og der er intet sket. Vi har en dreng på 6 år.

jeg har ret regelmæssig mens og har prøvet med ÆL-test og de har også været positive. Jeg har ikke testet hver måned, da jeg synes det var lidt overflødigt, bare jeg vidste ca hvornår jeg have ÆL.

Så nu skal vi prøve at få hjælp fra lægen, ringer sgu i næste uge, når min mand er hjemme.

det er så frustrerende at der ikke sker noget, føler at det er mig der er i udu' og der er total babyboom alle steder. Nu må det snart være min tur!!  Det værste er at jeg er så skruk at jeg allerede har købt mønstre på babytøj, elsker at sidde og sy. fordelen er så at jeg har en dejlig niece på 6 mdr. jeg så kan forkæle lidt med hjemmesyet tøj.

Hvad har i andre gjort og hvordan holder i "hovedet koldt" for jeg synes snart jeg har nået bunden...

Aarghh.. hvor er det godt man kan komme herind og få luftet sine frustrationer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

Silas&Mille

Tjaaa... hvordan holder man hovedet koldt når man virkelig ønsker det??? Rigtig godt spørgsmål, ved heller ikke rigtig hvordan jeg egentligt overlevede de 2 år og 3 måneder det tog os bare at blive gravide med vores den første som gerne skulle ankomme i januar

Det er sindsygt hårdt at se andre gå rundt med store flotte maver, barnevogn osv. Men vi kæmpede bare på og først da vi droppede tanken om at det kunne ske naturligt for os skete det

Tænker selv at det mentale for mig var med til at sige niks, ikke endnu... Vi havde efter 2 års lagengymnastik besluttet os til at stoppe og så få en tid hos lægen og blive undersøgt. Det fik vi så ikke lige gjort da der var så meget der skulle ordnes og så WUPTI så var jeg pludselig gået 9 dage over tiden og er nu 22+0

Anmeld

2. september 2010

Sujan

Ja jeg kunne også godt tænke mig at vide hvordan man holder det ud... vi har prøvet i 16 mdr... regelmæssig mens, ÆL kommer som den skal.. tester heller ikke for ÆL mere fordi jeg kan mærke når den er der... ih hvor er det hårdt når det man ønsker sig aller mest er et lille barn.. ih hvor ville det være dejligt hvis man bare kunne gøre noget for det lykkes... men desværre. Jeg må bare væbne mig med tålmodighed og håbe på det nok skal lykkes for os en dag

Anmeld

3. september 2010

oo

du skal bare være opmærksom på, at I ikke er berrettiget til hjælp fra staten, hvis I skal i fertilitetsbehandling. når man allerede har et barn sammen, så skal man betale fuld pris for det næste. hvis du derimod har et barn og finder en ny mand og I ikke kan få et barn, SÅ kan du få hjælp fra staten igen.

altså lidt endnu.

jep - reglerne stinker mere eller mindre

Anmeld

3. september 2010

Lillefe

Sujan skriver:

Ja jeg kunne også godt tænke mig at vide hvordan man holder det ud... vi har prøvet i 16 mdr... regelmæssig mens, ÆL kommer som den skal.. tester heller ikke for ÆL mere fordi jeg kan mærke når den er der... ih hvor er det hårdt når det man ønsker sig aller mest er et lille barn.. ih hvor ville det være dejligt hvis man bare kunne gøre noget for det lykkes... men desværre. Jeg må bare væbne mig med tålmodighed og håbe på det nok skal lykkes for os en dag

Hvis i har prøvet så lang tid har i så ikke været hos lægen?, du skal være opmærksom på at de nye regler om hjælp til at få barn til næset år.. så jeg ville nok skynde mig hos lægen..

Anmeld

3. september 2010

hiili

Hej og tak for alle jeres svar.

Vi har bare ikke overvejet at der skulle være noget galt, men nu er vi jo heller ikke helt unge længere

Nu ringer vi mandag, tror jeg det må blive til og så må vi se hvad hun siger og håbe på det bedste..

men de regler om hjælp til barnløshed er da ikke helt nemme at hitte rundt i..

Anmeld

3. september 2010

hiili

Nå nu nåede jeg officielt bunden, med et ordentligt brag.

endnu en veninde er gravid, en ups'er ovenikøbet. Jeg ved godt at jeg burde være glad på hendes vegne, men jeg blev meget overrasket, jeg tror ikke engang jeg fik ønsket tillykke.

resten af dagen har jeg bare kæmpet for at lade være med at græde og nu kan jeg bare ikke holde det inde længere..

synes bare at det er så uretfærdigt.. snøft..

Anmeld

3. september 2010

Sujan

Perl skriver:

Hvis i har prøvet så lang tid har i så ikke været hos lægen?, du skal være opmærksom på at de nye regler om hjælp til at få barn til næset år.. så jeg ville nok skynde mig hos lægen..

Nej vi har ikke været ved lægen... Min kæreste er ikke meget for at gå til lægen da jeg blev gravid for 5 år siden på p-piller.. Vi valgte af forskellige årsager en abort. Så han mener det nok skal ske..

Hvis jeg virkelig gerne vil til lægen er jeg sikker på han nok skal følge med... Ja så overvejer at ringe til lægen og blive undersøgt, men har hørt at de fleste helst tjekker mandens sæd først. Men må se.. Jeg har et par operationer jeh først skal have overstået.. Så bestiller nok en tid hos lægen om en måneds tid.. Er bare næsten sikker på at svaret er at vi er uforklareligt barnløse og så er vi lige vidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.