Øv hvor jeg synes det er trist og egoistisk..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. september 2010

Bondepigen

Min svigerfar døde jo for en uge siden, og O's bror X sagde, at han nok skulle sørge for begravelsesplanlægning med en bedemand og opsige diverse ting som lejlighed, tlf osv., da O var helt opløst i gråd.

Vi går så og venter på at høre fra X, og O kontakter ham af og til for at høre hvor langt han er nået... De aftaler nogle forskellige ting omk. kors og kiste, og vi venter så på at høre mere.

Vi (O & jeg) ved godt at begravelser er dyre, da mine forældre for 2 år siden arrangerede min fætters begravelse. De sørgede endda for at gøre det så billigt som muligt, og alligevel pænt... Det løb op i 30.000.

Deres far har næsten lige foræret X 32.000 kr, så der er ikke mange penge på kontoen, men han har en bil som skal sælges, så der er der i hvert fald til begravelses omkostninger.

Både os og X har ingen penge, hvilket jo ikke er noget problem, når svigerfar jo faktisk selv betaler for det.

MEEEN i dag ringede X og sagde at han syntes deres far skal begraves i de ukendtes grav. Først havde vi forstået det som om, han mente han skulle brændes, hvilket ikke var hvad han ville ønske. Men der tog vi fejl af hinanden...og så alligevel. X blev vist ret chokeret over, hvor dyrt det er, så nu vil han bare have det gjort så billigt som OVERHOVEDET muligt, da svigerfar jo ikke er her mere og så er det åbenbart ligemeget (lyder det i hvert fald til).

Men O ønsker ikke at gå imod sin fars ønske (ønsker jeg heller ikke, men jeg vil helst ikke blande mig)... og han vil gerne have en sten eller noget på graven, hvor vi kan gå hen og mindes ham...

Så sagde X og konen at de ikke ville stå for det og skrive under på noget, for så kommer de til at hæfte for det, hvis ikke der er nok. Og når O stillede så mange krav, så kunne han stå for det... OG DET SIGER DE NU!!!! EN HEL UGE EFTER AT MIN KÆRE SVIGERFAR ER DØD... han burde jo være begravet nu...

Jeg tilbød O, at jeg kunne tage mig af det hele, så det blev ordnet, for jeg synes ikke svigerfar kan være tjent med at skulle vente så længe. X tænker kun på hvor mange penge der bliver tilbage lyder det til... han snakker hele tiden om sin gæld, men come on vores gæld er altså større end hans.

De kom op at skændes i tlf, da O ikke ønsker at gå imod sin fars ønske, så de endte med at smide røret på... Og altså helt ærligt, på den måde bliver han jo aldrig begravet... Sagde så til O at han skulle skrive en besked til X om at vi godt kan tage os af det.. men nej nej det skulle han nok gøre... Han er ikke nem at blive klog på... Han spurgte så om O havde flere krav... og O skrev så til ham, at han ikke havde andre krav...han kunne gøre det så billigt han ville, bare deres far får en sten og ikke bliver brændt.

Jeg synes simpelthen det er SÅ sørgeligt at TO kun TO, søskende ikke engang kan blive enige om hvordan og hvorledes. Ved at der tit bliver splid over sådanne ting, men troede kun det var når der var en søskendeFLOK og ikke et søskendePAR.

Det piner mig at tænke på at svigerfar måske følger med i det her på en eller anden måde... Men X vil jo selv klare det, så må jeg jo lade være....håber bare at der kommer lidt skred i tingene nu...

Vi har talt om at O evt skal frasige sig arven så X får det hele, så kan han da tygge lidt på den... og komme af med lidt af sin gæld....

Men øv jeg synes det er trist sådan noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

JustAnotherName

Meget øv !!!    Men desværre vist faktisk slet ikke så ualmindeligt endda. Det er forfærdeligt, at elskede søskende kan ende i strid, når de allermest burde holde sammen. Men jeg har hørt flere lignende eksempler før ....og hvor der går grim sport i at ave mest og søskende kan ryge i totterne på hinandenunder fordelingen ...rystende altså, og usmageligt!

Trist at det skal være sådan - og lige midt i, at man er i sorg også.
Øv...!!!

Anmeld

1. september 2010

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Meget øv !!!    Men desværre vist faktisk slet ikke så ualmindeligt endda. Det er forfærdeligt, at elskede søskende kan ende i strid, når de allermest burde holde sammen. Men jeg har hørt flere lignende eksempler før ....og hvor der går grim sport i at ave mest og søskende kan ryge i totterne på hinandenunder fordelingen ...rystende altså, og usmageligt!

Trist at det skal være sådan - og lige midt i, at man er i sorg også.
Øv...!!!

Ja, det er så. Jeg ved det osse fra mit eget liv desværre, hvor nogen i familien (onkler & tanter) droppede kontakten fuldstændigt til hinanden i ca. 25 år...men endelig er stridsøksen begravet... Det var osse på tide...

Anmeld

1. september 2010

JustAnotherName

bondepigen skriver:

Ja, det er så. Jeg ved det osse fra mit eget liv desværre, hvor nogen i familien (onkler & tanter) droppede kontakten fuldstændigt til hinanden i ca. 25 år...men endelig er stridsøksen begravet... Det var osse på tide...

Min svigermor har heller ikke et godt forhold længere til sin søster og bror, da deres mor døde for knap 5 år siden. Det er trist sådan noget.

Anmeld

1. september 2010

Bondepigen

JustAnotherName skriver:

Min svigermor har heller ikke et godt forhold længere til sin søster og bror, da deres mor døde for knap 5 år siden. Det er trist sådan noget.

Ja... suk!!! Men de to brødre her har så aldrig haft et godt godt forhold til hinanden, men har da altid kunnet være sammen hos deres far, men har aldrig opsøgt hinanden, så Emma kender dem ikke.. ej heller hendes to kusiner... X mødte først Emma for en uge siden, men de sendte da en lille barselsgave... ligesom jeg sender julekort til tøserne fra os... Men ellers er der ikke noget.. En gang hver tiende år eller noget kan det være de ringer for at ønske hinanden tillykke med fødselsdagen......

Troede dog helt bestemt at de kunne finde ud af det her, men nej... Håber bare de kan lade være med at blive uvenner igen...i det mindste til EFTER begravelsen....

Anmeld

1. september 2010

Bondepigen

Nå nu viser det sig, at de nok kan få 9400,- i begravelseshjælp ved kommunen... (Har jeg lige undersøgt for dem, for X undersøger jo ikke rigtig noget)... Måske de så kan finde ud af at give ham en ordenlig begravelse?!!

Anmeld

1. september 2010

anna-jonas

Det er jo en klassiker..........at der opstår splid og fjendskab, når en nær pårørende dør. Jeg håber at O får sine "krav" opfyldt, så han kan få sagt ordentlig farvel til sin far.

Knus til både dig og O.

Anmeld

1. september 2010

Bondepigen

Anna-jonas skriver:

Det er jo en klassiker..........at der opstår splid og fjendskab, når en nær pårørende dør. Jeg håber at O får sine "krav" opfyldt, så han kan få sagt ordentlig farvel til sin far.

Knus til både dig og O.

Tusind tak, det håber vi osse...

Anmeld

1. september 2010

TbCp

Åha altså... hvorfor er det i sådanne situationer at nogle skal vise deres grimme ansigter...

Jeg var, desværre, ikke med til at arrangere min søsters begravelse, selvom jeg nok var en af dem der kendte hende bedst.... men valgte at holde munden lukket af frygt for at noget af det samme ville ske, som hos jer.

Håber der snart kommer lidt skred i tingene og at din svigerfar kan få den begravelse som han selv ville have ønsket!

Anmeld

1. september 2010

Bondepigen

Åha altså... hvorfor er det i sådanne situationer at nogle skal vise deres grimme ansigter...

Jeg var, desværre, ikke med til at arrangere min søsters begravelse, selvom jeg nok var en af dem der kendte hende bedst.... men valgte at holde munden lukket af frygt for at noget af det samme ville ske, som hos jer.

Håber der snart kommer lidt skred i tingene og at din svigerfar kan få den begravelse som han selv ville have ønsket!

Nu har X truffet aftale om begravelsen. Det bliver på mandag selv om vi faktisk har haft en tid til vores dejlige tøs i et år til tjek på Århus universitetshospital... men pyt, vi flytter aftalen med sygehuset...

Men hvordan det bliver har vi ikke fået af vide, for han var vist temmelig gal i skralden og råbte af O. Gad vide om vi får det af vide inden mandag..

Men nu er der truffet beslutninger, så må vi se hvad der sker. Håber bare X efterkommer svigerfars ønske...

Man kan jo altid skændes videre, når lejligheden skal tømmes....suk!!! Nej, vi vil ikke skændes om noget som helst af det... Synes det vigtigste har været begravelsen...at få hans ønsker igennem som det mindste.

P.S. Forstår godt du ikke blandede dig i din søsters begravelse, for der har dine forældre jo været der til at tage de store beslutninger...og du har sikkert ikke kunnet magte det på det tidspunkt...?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.