Afvænning af flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.403 visninger
8 svar
0 synes godt om
31. august 2010

Nanna444

Hej med jer

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres erfarringer mht afvænning af flasken. Hvor gamle var jeres børn? Hvordan bar I jer ad? Hvordan tog den lille det ? Og hvordan pokker mestrede I at komme af med aften- og natteflasken ???

Her er bassen nu næsten 9 mrd og vi tænker lidt at begynde at vænne ham af med den inden han starter i vuggestue til november. Men jeg synes stadig at han sover dårligt om natten ( er oppe mellem 2-4 gange &nbsp og falder faktisk bedst til ro i vores seng hvilket er startet her inden for de sidste par uger. Jeg håber virkelig at det er den motoriske udvikling som er i fuld gang, men er det derfor ikke dumt - og endda lidt ondt! - at begynde afvænning af flasken nu ?

1000 tak

Knus og rigtig god dag til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her er Lina 1 år og 5 mdr. og hun får stadigvæk flaske når hun skal sove om aften. Så længe, at hun synes, at det er hyggeligt kan jeg ikke se noget galt i det

Anmeld

31. august 2010

Lene-Oliver

Nanna444 skriver:

Hej med jer

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres erfarringer mht afvænning af flasken. Hvor gamle var jeres børn? Hvordan bar I jer ad? Hvordan tog den lille det ? Og hvordan pokker mestrede I at komme af med aften- og natteflasken ???

Her er bassen nu næsten 9 mrd og vi tænker lidt at begynde at vænne ham af med den inden han starter i vuggestue til november. Men jeg synes stadig at han sover dårligt om natten ( er oppe mellem 2-4 gange &nbsp og falder faktisk bedst til ro i vores seng hvilket er startet her inden for de sidste par uger. Jeg håber virkelig at det er den motoriske udvikling som er i fuld gang, men er det derfor ikke dumt - og endda lidt ondt! - at begynde afvænning af flasken nu ?

1000 tak

Knus og rigtig god dag til jer alle

Jeg havde store problemer med at vende min søn af med flasken især natflasken. Han har aldrig brugt sut så tror det gjorde det endnu sværre. han var omkring 1 1/2 år da han var af med den.

Jeg startede med at han fik 200 ml ugen efter trappede jeg ned til 180, ugen efter 150, ugen efter 110, ugen efter 80. han fik Nan1 og da jeg kom ned på de 110 begyndte jeg med at putte mindre og mindre pulver i så da han var nede på de 50ml var det rent vandt og så syntes han ikke det var sjovt mere.

Nu er han 2år og han putteritual er en godnat historie et lille glas vand og så godnat og sov godt.

Da han fik flaske vågende han mange gange i løbet af natten. Det forsvandt da han kom af med flasken. Han sov pludselig fra kl.19-7 hver nat.

Held og lykke med det 

Anmeld

31. august 2010

BabyStella!

MoarHvidovre skriver:

Her er Lina 1 år og 5 mdr. og hun får stadigvæk flaske når hun skal sove om aften. Så længe, at hun synes, at det er hyggeligt kan jeg ikke se noget galt i det

Min datter er 11 mdr. og havde planer om at stoppe her om en måned, men simpelthen fordi jeg har hørt at de kan få huller i tænderne af mælken...

Men kunne da godt finde på og fortsætte nu, jeg ved hun elsker den flaske

Anmeld

31. august 2010

*Sofie*

Malou fik stadig godnatflasken (som den eneste) da hun startede i DP. Og hun sagde pænt NEJ TAK til den en uge for hun blev 1 år. Så det var ikk mig der sagde stop...Det var hende selv.
Det er seføli helt op til jer hvornår han ska vendes fra...men det skader vel ikk at fortsætte lidt endnu...?
Jeg tænker at han måske stadig har brug for den ?

Anmeld

31. august 2010

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

her var theis 1 år og 2 mdr.

det var kun nat flaske han fik på det tidspunke, jeg valgte at skære ned på den mængde han fik og til sidst fik han kun 70 ml, derfor valgte jeg at tilbyde ham lidt yoghurt og vand i kop i stedet og det har der ikke været nogle problemer i.

Anmeld

31. august 2010

LISBETH:-)

Jeg har ikke læst alle svar. Så undskyld hvis jeg gentager.

Vi trappede ned så Amalie kun fik natflasken. Da hun havde fået kun den i en måned. Stoppede vi helt med flasken. Vi valgte så at sige at kl. 19 fik hun natmad. Altså en portion grød eller noget frugt og 1 glas vand. Vi har ingen problemer haft.

Jeg tror at hun var omkring 1 år da vi stoppede.

Idag hvor hun er 3 år får hun stadig nattemad (det kalder hun det) som består af blandet frugt og 1 glas vand. Hun nægter og gå i seng uden sin nattemad

Anmeld

31. august 2010

Nanna444

1000 tak for alle jeres svar  Det er virkelig dejligt med gode råd. Min SP rådede os faktisk til at droppe natflasken NU! Og derefter trappe ned men henblik på helt at stoppe pga tænder. Så lidt panikagtig blev jeg altså

Anmeld

31. august 2010

Moar'en

Lene-Oliver skriver:

Jeg havde store problemer med at vende min søn af med flasken især natflasken. Han har aldrig brugt sut så tror det gjorde det endnu sværre. han var omkring 1 1/2 år da han var af med den.

Jeg startede med at han fik 200 ml ugen efter trappede jeg ned til 180, ugen efter 150, ugen efter 110, ugen efter 80. han fik Nan1 og da jeg kom ned på de 110 begyndte jeg med at putte mindre og mindre pulver i så da han var nede på de 50ml var det rent vandt og så syntes han ikke det var sjovt mere.

Nu er han 2år og han putteritual er en godnat historie et lille glas vand og så godnat og sov godt.

Da han fik flaske vågende han mange gange i løbet af natten. Det forsvandt da han kom af med flasken. Han sov pludselig fra kl.19-7 hver nat.

Held og lykke med det 

Vi gjorde faktisk det sammen og det virkede glimrende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.