Nanna444 skriver:
Hej med jer 
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres erfarringer mht afvænning af flasken. Hvor gamle var jeres børn? Hvordan bar I jer ad? Hvordan tog den lille det ? Og hvordan pokker mestrede I at komme af med aften- og natteflasken ??? 
Her er bassen nu næsten 9 mrd og vi tænker lidt at begynde at vænne ham af med den inden han starter i vuggestue til november. Men jeg synes stadig at han sover dårligt om natten ( er oppe mellem 2-4 gange

og falder faktisk bedst til ro i vores seng hvilket er startet her inden for de sidste par uger. Jeg håber virkelig at det er den motoriske udvikling som er i fuld gang, men er det derfor ikke dumt - og endda lidt ondt! - at begynde afvænning af flasken nu ?
1000 tak
Knus og rigtig god dag til jer alle
Jeg havde store problemer med at vende min søn af med flasken især natflasken. Han har aldrig brugt sut så tror det gjorde det endnu sværre. han var omkring 1 1/2 år da han var af med den.
Jeg startede med at han fik 200 ml ugen efter trappede jeg ned til 180, ugen efter 150, ugen efter 110, ugen efter 80. han fik Nan1 og da jeg kom ned på de 110 begyndte jeg med at putte mindre og mindre pulver i så da han var nede på de 50ml var det rent vandt og så syntes han ikke det var sjovt mere.
Nu er han 2år og han putteritual er en godnat historie et lille glas vand og så godnat og sov godt.
Da han fik flaske vågende han mange gange i løbet af natten. Det forsvandt da han kom af med flasken. Han sov pludselig fra kl.19-7 hver nat.
Held og lykke med det 
Anmeld