rytme hos nyfødt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.051 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. august 2010

MarieMor

ville gerne høre jer andre erfarne mødre om det er okay at prøve at give en lille nyfødt en rytme med at sove og spise ??

jeg har en lille dreng på 3 uger som de første 2 uger faktisk havde en helt fint rytme med at sove, spise og være vågen men pludselig forsvandt den helt og han har den sidste uge været meget urolig og ked i sine vågne perioder..

så efter at have funderet lidt har mig og kæresten snakket om at de to ting måske hænger sammen ?? så idag vil jeg prøve at styre det hele lidt så der kommer til at være et system igen . altså så han spiser ca. hver 4. time ..

men er det okay at prøve at rykke med hans spisetider og ligge ham til at sove når han begynder at vise de første tegn på træthed istedet for at lade ham falde i søvn selv ??

-skal lige siges at jeg lige giver ham 5 min hvis han bliver sulten indimellem ( vil jo heller ikke sulte drengen&nbsp  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2010

Eliza/lykke

MarieMor skriver:

ville gerne høre jer andre erfarne mødre om det er okay at prøve at give en lille nyfødt en rytme med at sove og spise ??

jeg har en lille dreng på 3 uger som de første 2 uger faktisk havde en helt fint rytme med at sove, spise og være vågen men pludselig forsvandt den helt og han har den sidste uge været meget urolig og ked i sine vågne perioder..

så efter at have funderet lidt har mig og kæresten snakket om at de to ting måske hænger sammen ?? så idag vil jeg prøve at styre det hele lidt så der kommer til at være et system igen . altså så han spiser ca. hver 4. time ..

men er det okay at prøve at rykke med hans spisetider og ligge ham til at sove når han begynder at vise de første tegn på træthed istedet for at lade ham falde i søvn selv ??

-skal lige siges at jeg lige giver ham 5 min hvis han bliver sulten indimellem ( vil jo heller ikke sulte drengen&nbsp  

Hej du

Jeg har en pige på 3½ mrd, og jeg har også en søn på 9 år med ADHD. En rytme for os herhjemme har været nødvendigt at få så hurtigt som muligt.

Elizabeth har været nem fra starten, hun får flaske. Da hun var 3 uger, havde hun ikke nogen rytme - bortset fra at hun spiste og sov med 4 timers interval. Nogen gange op til 6 timer mellem måltiderne. Hun var slet ikke vågen mere end 10 min..

Men jeg har fra starten forsøgt at styre hende ind på lidt rytme. Og det er lykkes ret godt. Da hun var 5 uger gammel, havde hun næsten den rytme, som hun har i dag. Lidt flere måltider den gang, men nu har hun selv fjernet nogle af dem, så hun har 4 måltider nu på de "rigtige" tidspunkter.. morgenmad, frokost, eftermiddagsmælk/aftensmad og godnatflaske.

Hos nogle børn kommer der af sig selv, hos andre børn skal de styres lidt.

Men jeg synes ikke, at der er noget galt i at forsøge og se hvad der sker. Men det er benhårdt arbejde

Anmeld

31. august 2010

patella

MarieMor skriver:

Min erfaring og hvad jeg har hørt er at det ikke er så godt at begynde for tidligt at give dem en rytme. Altså de sir til når de har behov for mad, tryghed og søvn og det skal man lytte til når de er så små. Pludselig kommer rytmen af sig selv.

Det du skriver med at han var nem den første tid og så blev mere urolig er meget normal. Det var vores dreng også men det gik i sig selv igen. Vi var meget frustrerede, for vi var bange for at vi så aldrig kunne få en rytme, men det kom der.

Jeg er af den overbevisning at man når de er så små, skal lytte til dem og ikke prøve at ændre for meget på det, da det er alt for tidligt. 

Anmeld

31. august 2010

XXSS

MarieMor skriver:

En nyfødt har endnu ingen rytme, det får de først henad de 2 måneder og frem... De skal bare have lov til at sove lige indtil de vågner og vil have mad

Anmeld

31. august 2010

CamillaT89

patella skriver:

Min erfaring og hvad jeg har hørt er at det ikke er så godt at begynde for tidligt at give dem en rytme. Altså de sir til når de har behov for mad, tryghed og søvn og det skal man lytte til når de er så små. Pludselig kommer rytmen af sig selv.

Det du skriver med at han var nem den første tid og så blev mere urolig er meget normal. Det var vores dreng også men det gik i sig selv igen. Vi var meget frustrerede, for vi var bange for at vi så aldrig kunne få en rytme, men det kom der.

Jeg er af den overbevisning at man når de er så små, skal lytte til dem og ikke prøve at ændre for meget på det, da det er alt for tidligt. 

Enig  

Anmeld

31. august 2010

MarieMor

patella skriver:

det kan godt være du/i har ret ..

men da han faktisk måske har taget lidt for meget på, var der en læge der sagde at det kunne være en god idé at prøve at holde ham nede på kun at spise 6 gange om dagen/natten . så vi er nok nødt til at prøve at styre ham lidt .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.