Ferie: Bus fra lufthavn til hotel - autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.285 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. august 2010

RumlesMor

Hej.

Svigermor har inviteret os til Tenerife sidst i september, og nu hvor vi nærmer os begynder tankerne at kredse om hvordan og hvorledes...

Jeg har ikke tidligere rejst med baby på flyrejse. Min datter var 1½ år første gang hun fløj, så det var noget lettere at  planlægge.

Men her er vores søn kun 5 mdr., og jeg tænker på hvordan vi får ham transporteret til ud til lufthavn og fra lufthavn til hotel?

Svigermor har arrangeret en minibus (9 pers) til at køre os i lufthavnen og på ferieøen skal vi køre i en af de store busser.

Hvad har I gjort?

Har I siddet med dem på skødet, taget egen autostol med, lejet en autostol dernede - men hvad så herhjemme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

sarahb

her både i usa, dubai og prag har de siddet på skødet. Har det egentligt dårligt med det, men det var sådan det var. I danske busser sidder de heller ikk i autostol hvis man tager dem op af barnevognen.

Anmeld

30. august 2010

RumlesMor

Synes også det er lidt tricky...

Kunne jo sagtens bruge vores egen autostol i bussen til lufthavnen, men hvad skal jeg så gøre med den derefter?

Og på Tenerife bliver det måske en bustur på i alt 20 min (selvfølgelig kan der ske en ulykke), men jeg er jo heller ikke spændt fast...så tænker jeg vil bære ham (have ham siddende) i min vikle/slynge?

Anmeld

30. august 2010

Tut

RumlesMor skriver:

Synes også det er lidt tricky...

Kunne jo sagtens bruge vores egen autostol i bussen til lufthavnen, men hvad skal jeg så gøre med den derefter?

Og på Tenerife bliver det måske en bustur på i alt 20 min (selvfølgelig kan der ske en ulykke), men jeg er jo heller ikke spændt fast...så tænker jeg vil bære ham (have ham siddende) i min vikle/slynge?

Jeg er tidligere rejseleder (på tenerife) og de gange jeg har haft familier med spædbørn med, så har baby'erne bare siddet på skødet.

Anmeld

30. august 2010

RumlesMor

Tut skriver:

Jeg er tidligere rejseleder (på tenerife) og de gange jeg har haft familier med spædbørn med, så har baby'erne bare siddet på skødet.

Pudsigt med den samme ø

Jaa...ved ikke rigtig....men det er jo nok sådan det ender. Ved slet ikke hvordan jeg skulle gribe det an med at arrangere en autostol dernede?? Det kan vel næsten ikke lade sig gøre... 

Anmeld

30. august 2010

Anja

Ja, desværre sidder børnene bare på skødet.

Vi har dog flere gange haft held med at tage en taxa i stedet, da flere af dem har autostole stående i bagagerummet.

Anmeld

30. august 2010

RumlesMor

Anja skriver:

Ja, desværre sidder børnene bare på skødet.

Vi har dog flere gange haft held med at tage en taxa i stedet, da flere af dem har autostole stående i bagagerummet.

Taxa - hjemme eller på ferien?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.