Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Hmmm... kan da komme med egne erfaringer
Ved min datter tvivlee jeg slet ikke på at jeg ville i mødregruppe. Jeg tænkte det var godt at komme ud blandt andre med samme problemstillinger som mig, og måske nogen, der havde større børn og dermed erfaringer jeg kunne trække på. Jeg endte så i en gruppe på 8, hvor vi var 3 førstegangsmødre og 5 flergangsmødre. Alle flergangsmødrene kendte hinanden i forvejen, og de 2 andre førstegangsmødre kendte også hinanden lidt - Jeg synes det kan være svært at lære nye at kende, og derfor havde jeg utroligt svært ved at"bryde ind" og blive en del af gruppen. Oveni det var jeg en typisk usikker 1. gangsmor, så følte ikke jeg havde meget at byde ind med, og når jeg havde følte jeg ikke, at jeg blev taget seriøst af de andre. Samtidig var jeg på SU og havde hverken råd, tid eller interesse for mærketøj, som var et kæmpe emne hver eneste gang vi mødtes, så følte mig virkelig overflødig.
Med min søn var jeg derfor meget i tvivl om jeg gad det en gang til. Jeg tog chancen og er lykkelig i dag for det. Ingen af os kender hinanden i forvejen, vi er 4 andengangsmødre og 2 førstegangsmødre. Jeg er selv mere rolig omkring min baby end første gang, ikke så nærtagende osv. Der bliver også snakket mærketøj her, men slet ikke i samme stil, ogmodsat enkelte i min første gruppe, kan vi godt købe støvler, tøj eller andet til vores børn i H&M, Kvickly, Føtex osv. uden at nogen mener det er børnemishandling
Så jeg var en af dem, der denne gang ikke havde den vildeste lyst til en MG, men er alligevel rigtig glad for at jeg gjorde det. Min første MG skal samles i oktober efter ca. 1 års pause, og helt ærligt er jeg ikke helt sikker på, at jeg har lyst til at møde dem igen.
Anmeld