Det der med grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

291 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. august 2010

FruEllingsen

Nu har jeg læst flere steder at børn ikke skal have grød før at de virker intresseret/før de viser at de er klar til det.

Men hvordan kan man se om de er klar til det. er det ved at prøve sig frem. eller er der nogle bestemte tegn på det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

L.J.L

Jeg tror det er når de viser tegn på at de ikke gider/bliver mætte nok af mælken alene. Hvis du eks. synes at du giver overdrevet meget flaske/ammer hele tiden. Og ellers kan man så småt starte med at introducere grøden ved 4 mdr. alderen. Men kun hvis du fornemmer at han ikke har nok i mælken

Anmeld

30. august 2010

Henri84

Nå baby begynder at vågne mere om natten for at spise, og når de begynder at vise interesseret i jeres mad... Her sidder hun f.eks. og følger maden, åbner munden og forsøger nærmest at kaste sig frem efter den når vi spiser

Anmeld

30. august 2010

FruEllingsen

Henri84 skriver:

Nå baby begynder at vågne mere om natten for at spise, og når de begynder at vise interesseret i jeres mad... Her sidder hun f.eks. og følger maden, åbner munden og forsøger nærmest at kaste sig frem efter den når vi spiser

Ej hvor sødt. Kan lige forestille mig det

Anmeld

30. august 2010

FruEllingsen

linselouise skriver:

Jeg tror det er når de viser tegn på at de ikke gider/bliver mætte nok af mælken alene. Hvis du eks. synes at du giver overdrevet meget flaske/ammer hele tiden. Og ellers kan man så småt starte med at introducere grøden ved 4 mdr. alderen. Men kun hvis du fornemmer at han ikke har nok i mælken

okey.

I øjeblikket spiser han hver 3 time. 5 gange i døgnet. og sover fra 19- 6.30.

Så det kører vel fint som det skal, uden at vi behøves at tænke på grød endnu?

Anmeld

30. august 2010

Henri84

Drømmer skriver:

Ej hvor sødt. Kan lige forestille mig det

Ja det er ret sødt og lidt sjovt

Anmeld

30. august 2010

L.J.L

Drømmer skriver:

okey.

I øjeblikket spiser han hver 3 time. 5 gange i døgnet. og sover fra 19- 6.30.

Så det kører vel fint som det skal, uden at vi behøves at tænke på grød endnu?

Så ville jeg ikke spekulere så meget over det Det er næsten bedre at man venter så længe man kan med skemaden, for det kan også give bagslag at starte før han er klar til det.

Anmeld

30. august 2010

FruEllingsen

linselouise skriver:

Så ville jeg ikke spekulere så meget over det Det er næsten bedre at man venter så længe man kan med skemaden, for det kan også give bagslag at starte før han er klar til det.

Super. Rart at høre...

Der er nemlig sååå mange der har kommenteret at nu skal vi da også til at begynde med skemad. det må da være på tide, og ting i den dur. Så bliver man jo helt i tvivl om det er rigtig at vente.

Men det er ikke helt dumt det vi havde besluttet så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.