Frysning af Blåbær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.542 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. august 2010

FruEllingsen

Vi har 2 store buske med Amerikanske blåbær. og det giver mange flere blåbær end vi lige kan spise.

Hvis det er sådan at jeg fryser dem ned skal der så gøres noget ved dem inden. eller kan jeg barfe fryse dem ned som de er??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

L.J.L

Jeg fandt det her

Frysning
Ja, de kan fryses hele uden sukker.
Til moste bær tilsættes ca. 2,5 dl sukker pr. liter bær.
Skal de anvendes hele og rå efter optøning, skal de fryses i en sukkerlage af 4 dele vand og 3 dele sukker.

Anmeld

30. august 2010

birgitte

Vi har 2 store buske med Amerikanske blåbær. og det giver mange flere blåbær end vi lige kan spise.

Hvis det er sådan at jeg fryser dem ned skal der så gøres noget ved dem inden. eller kan jeg barfe fryse dem ned som de er??

bare frys dem som de er evt skyl dem let inden hvis der er jord ell lign på. det smager super nam nam i muffins, blåbærmousse, minipandekager og lign. gid det var mig der havde de buske

jeg plukker altid vilde i mols bjerge og fryser dem direkte!

Anmeld

30. august 2010

DK

Jeg havde fået en masse af min svigermor, der også har dem overalt på deres grund.

Jeg ordnede dem og tørrede dem igen, og så kom jeg dem bare i små pakker med staniol og i fryseren. De er ikke klistret sammen og tør lige så fint op igen! Mine pakker passer præcist til en omgang smoothie

God fornøjelse.

Anmeld

30. august 2010

FruEllingsen

DK skriver:

Jeg havde fået en masse af min svigermor, der også har dem overalt på deres grund.

Jeg ordnede dem og tørrede dem igen, og så kom jeg dem bare i små pakker med staniol og i fryseren. De er ikke klistret sammen og tør lige så fint op igen! Mine pakker passer præcist til en omgang smoothie

God fornøjelse.

Sikke da en god ide.

Anmeld

30. august 2010

FruEllingsen

birgitte skriver:

bare frys dem som de er evt skyl dem let inden hvis der er jord ell lign på. det smager super nam nam i muffins, blåbærmousse, minipandekager og lign. gid det var mig der havde de buske

jeg plukker altid vilde i mols bjerge og fryser dem direkte!

mums. nu bliver jeg jo helt Lækkersulten

Anmeld

30. august 2010

birgitte

Drømmer skriver:

mums. nu bliver jeg jo helt Lækkersulten

jaaaah os mig tror liiige jeg laver en portion muffins hi hi

Anmeld

30. august 2010

oo

jeg fryser rabarber, brombær, hindbær, solbær, hyldebær og ribs hver sommer/efterår, der er i overflod af bær hernede, så det er helt umuligt at bruge dem allesammen på een gang. jeg samler dem i et dørslag og så får de lige en skylle inden jeg hælder dem i fryseposer og i fryseren. De er fine når de blir taget op og smager stadig himmelsk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.