Chokoladekage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. august 2010

Lullaby

Ej. Nu har alle mine forestillinger om hvilken god kagekone jer er da bragt til skamme for en simpel chokoladekage kan jeg slet ikke finde ud af

Har altid brugt den guideline at når man stak en gaffel i kagen var den færdig hvis ikke der sad dej på. Min chokoladekage fik over en time og den var fyldt med kagesnask.

1½ time, så tog jeg den ud. Og da den var kølet ned så var den gennembagt, troede jeg. For lige så snart vi skar i den var midten helt snasket STADIGVÆK!

Alle andre kager sidder i skabet men chokoladekager kan jeg bare slet ikke bage!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

quity

Lullaby skriver:

Ej. Nu har alle mine forestillinger om hvilken god kagekone jer er da bragt til skamme for en simpel chokoladekage kan jeg slet ikke finde ud af

Har altid brugt den guideline at når man stak en gaffel i kagen var den færdig hvis ikke der sad dej på. Min chokoladekage fik over en time og den var fyldt med kagesnask.

1½ time, så tog jeg den ud. Og da den var kølet ned så var den gennembagt, troede jeg. For lige så snart vi skar i den var midten helt snasket STADIGVÆK!

Alle andre kager sidder i skabet men chokoladekager kan jeg bare slet ikke bage!

Æv hvor træls. Kender det udemærket, har selv stået i den situation, det er bare surt,

Sender dig lige et bage .

Anmeld

29. august 2010

birgitte

tænker det kan være du bruger for lille en form til en stor portion dej... det forlænger nemlig bagetiden og gør det svært for kagen at "følge med" i midten prøv evt at fordele dejen i to forme eller i en større form har virket for miig

håber du finder tri´cket og at det vil lykkes for dig!

Anmeld

31. august 2010

Susan1978

du skulle ha brugt en varmefordeler..   Det er et trick jeg har lært herinde. 

http://www.alttilkager.dk/product.asp?product=1834

jeg bruger dog en flowernail i stedet. 

vender den på hovedet nede i kagen.. så skulle den ikke blive smattet i midten eller brændt i kanterne.

Anmeld

31. august 2010

Lullaby

Susan1978 skriver:

du skulle ha brugt en varmefordeler..   Det er et trick jeg har lært herinde. 

http://www.alttilkager.dk/product.asp?product=1834

jeg bruger dog en flowernail i stedet. 

vender den på hovedet nede i kagen.. så skulle den ikke blive smattet i midten eller brændt i kanterne.

Jamen det link er til en kage der er over 25 cm. Og min var knap 10?

Anmeld

31. august 2010

Susan1978

Ja så ved jeg sørme ik - måske er din ovn kaput ?

Anmeld

31. august 2010

Lullaby

Susan1978 skriver:

Ja så ved jeg sørme ik - måske er din ovn kaput ?

Helt ny...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.