Simpelthen så forvirret :d !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. august 2010

Sabrina2014

Jeg har siddet og kigget så mange fantastiske kager herinde igennem.. Jeg forstår virkelig ikke hvordan I gør?

Så vil håbe på at nogle kan svare på mine spørgsmål;

Når I laver en kage, hvordan søren skærer i den ud i fx en hello kitty form? Har i en syg fantasi der kan huske hvordan den ser ud?

Og MMF, hvordan virker det?

Indhold.. Hvordan finder man gode kager? Og skal man bruge sådan noget mousse? Og hvis man gør, skal det mousse - eller toblerone creme - eller sådan set noget andet end bare ''kagedejen'', skal det være bestemte steder i kagen? Altså.. Skal en kage bygges op på en bestemt måde?

Jeg er så forvirret, og ville sådan ønkse at jeg kunne selv, så derfor jeg vil gerne sætte mig lidt ind i hvordan SØREN i laver det! Både udseende, men så sandelig også inde i kagen.. Jeg kender kun til kager man klasker ned i en bradepande og så er det det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

Dot D

Jeg kiggede på et billede af Hello Kitty og så skar jeg ud i frihånd. Med hensyn til indhold i kager, så laver jeg næsten altid tre bunde og mellem de to nederste putter jeg chokoladecreme af en art og mellem de to øverste kommer jeg min bærmousse. Chokoladecremen er tungere end bærmoussen, derfor kommer den nederst Prøv dig lidt frem med smag, men en sikker hitter er tobleronecreme og hindbærmousse i en lækker chokoladekage

Anmeld

29. august 2010

Dot D

Sabrina Lauritsen skriver:

Jeg har siddet og kigget så mange fantastiske kager herinde igennem.. Jeg forstår virkelig ikke hvordan I gør?

Så vil håbe på at nogle kan svare på mine spørgsmål;

Når I laver en kage, hvordan søren skærer i den ud i fx en hello kitty form? Har i en syg fantasi der kan huske hvordan den ser ud?

Og MMF, hvordan virker det?

Indhold.. Hvordan finder man gode kager? Og skal man bruge sådan noget mousse? Og hvis man gør, skal det mousse - eller toblerone creme - eller sådan set noget andet end bare ''kagedejen'', skal det være bestemte steder i kagen? Altså.. Skal en kage bygges op på en bestemt måde?

Jeg er så forvirret, og ville sådan ønkse at jeg kunne selv, så derfor jeg vil gerne sætte mig lidt ind i hvordan SØREN i laver det! Både udseende, men så sandelig også inde i kagen.. Jeg kender kun til kager man klasker ned i en bradepande og så er det det.

Glemte lig det med mmf.... Det virker IKKE for mig... Jeg bruger færdig fondant og indfarver det med pastafaver

Anmeld

29. august 2010

Sabrina2014

Dot D skriver:

Jeg kiggede på et billede af Hello Kitty og så skar jeg ud i frihånd. Med hensyn til indhold i kager, så laver jeg næsten altid tre bunde og mellem de to nederste putter jeg chokoladecreme af en art og mellem de to øverste kommer jeg min bærmousse. Chokoladecremen er tungere end bærmoussen, derfor kommer den nederst Prøv dig lidt frem med smag, men en sikker hitter er tobleronecreme og hindbærmousse i en lækker chokoladekage

Men.. jeg er måske lidt dum, men jeg bliver nødt til at spørge, er de der 3 bunde, så chokoladekagen, eller mener du at cremen er chokoladekagen? Forstår godt du lægger det mellem de nederste, og så mousse imellem de andre, men hvor søren kommer chokoladekagen ind i det? Undskyld min uvidenhed, men vil ikke starte sådan en projekt før jeg forstår det

Anmeld

29. august 2010

Dot D

Men.. jeg er måske lidt dum, men jeg bliver nødt til at spørge, er de der 3 bunde, så chokoladekagen, eller mener du at cremen er chokoladekagen? Forstår godt du lægger det mellem de nederste, og så mousse imellem de andre, men hvor søren kommer chokoladekagen ind i det? Undskyld min uvidenhed, men vil ikke starte sådan en projekt før jeg forstår det

Spørg endelig, ingen dumme spørgsmål jo.... tag den nederste bund(chokoladekage) så kommer du tobleronecreme på, så den næste kagebund, derpå kommer du hindbærmousse og tilsidst den sidste kagebund. Så skal det hele smøres med en smørcreme af en art, jeg bruger ofte en chokoladesmørcreme, det gør man for at få kagen helt glat og fin inden mmf/fondant kommer på. Sådan laver du en kage

Anmeld

29. august 2010

Susan1978

du bager en høj chokoladekage - bag den i en rund springform i stedet for i en bradepande også lader du den blive helt kold..  og deler den så i 3 bunde med en god franskbrødskniv

så har du dine kagebunde.. 

du kan også prøve at købe nogen hos bageren eller bare i en butik første gang.. 

Anmeld

29. august 2010

Sabrina2014

Jeg forstår det endelig! Mange tak for jeres hjælp

Anmeld

29. august 2010

Dot D

Jeg forstår det endelig! Mange tak for jeres hjælp

Velbekomme, du spørger bare, hvis der er andet du vil vide, du må også gerne sende PB, hvis jeg skal svare på noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.