P-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

910 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. august 2010

Sabrina2014

Hej alle :-)

Jeg har været på p-piller mange år, men for ca. 2-3 måneder siden tror jeg det var, stoppede jeg, da jeg synes de gav mig enormt mange humørsvingninger og alt muligt andet besværligt. Derefter brugte min kæreste og jeg kondom, og det har vi nu gjort i de måneder. Jeg startede på nogle p-piller igen, med lov hormon dosis (fik af vide at det ville hjælpe mig), og har taget 2 piller og skal tage den 3 i dag.

Ville bare høre om hvor lang tid, jeg fremover skal beskytte mig, eller om de virker lige med det samme? :-)

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2010

Snefnug1984

SabrinaL skriver:

Jeg har været på p-piller mange år, men for ca. 2-3 måneder siden tror jeg det var, stoppede jeg, da jeg synes de gav mig enormt mange humørsvingninger og alt muligt andet besværligt. Derefter brugte min kæreste og jeg kondom, og det har vi nu gjort i de måneder. Jeg startede på nogle p-piller igen, med lov hormon dosis (fik af vide at det ville hjælpe mig), og har taget 2 piller og skal tage den 3 i dag.

Ville bare høre om hvor lang tid, jeg fremover skal beskytte mig, eller om de virker lige med det samme? :-)

Knus

Hvis du har taget den første pille på 1. mensesdag, beskytter de med det samme

Anmeld

29. august 2010

Sabrina2014

JordbærBlomst skriver:

Hvis du har taget den første pille på 1. mensesdag, beskytter de med det samme

Fik intet afvide med 1. dag. Så den er desværre ikke tager der.

Anmeld

29. august 2010

Sabrina2014

29. august 2010

Ayasmor

hvis man eks. glemmer en pille mener jeg det er op til en uges beskyttelse man siger, så mon ikke det er noget i den stil ved opstart også?? hellere beskyttelse lidt for længe end lidt for lidt

Anmeld

29. august 2010

BabyMus

Står der ikke noget i pakken? Altså den der lille seddel der er med. Mener os det er forskelligt om man er i uge 1, 2 eller 3 hvis man glemmer at tage en, hvad man skal gøre og om den virker. Jeg kan ikke helt huske hvad der står. Men ja, du skulle nok have taget den på den første mens dag, for at det bliver sat "rigtigt" i gang. Det står der i hvert fald, lægen burde også havde sagt det til dig.

Men kan desværre ikke lige huske det. Men I kan jo altid bruge kondom her i den første periode, så burde I da være sikre. (:

Anmeld

29. august 2010

BabyMus

Den første p-pille tages på menstruationens første dag, dvs. 1. blødningsdag. Hvis din

1. blødningsdag f.eks. er en fredag, starter du med p-pillen markeret med rødt og

mærket ‘Fre’. Følg herefter ugedagene i pilenes retning. Hvis du vil starte på dine ppiller

på menstruationens 2.–5. dag, skal du huske at beskytte dig ekstra mod

graviditet (kondom, pessar eller lignende) i de næste 7 dage.

Anmeld

29. august 2010

Sabrina2014

Men, hvad så hvis det slet ikke er imens man har menstruation?

Anmeld

29. august 2010

misslea

Sabrina Lauritsen skriver:

Knus

Dengang jeg startede på p-piller... (ååhh gud, det er jo snart 100 år siden.. hahah)... der kan jeg huske, at jeg fik at vide, at der skulle gå en uge, før det var sikkert!!!

Og er det så ikk noget med, at den første pille skal tages, den dag ens mens den stopper??? Eller er jeg helt galt på den her?

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

29. august 2010

BabyMus

Hmm så tror jeg altså (uden at vide det 100%) at det er helt spildt. Hvis jeg var dig ville jeg nok vente på det kom næste gang, og så tage den første pille der, altså en ny pakke med 21 piller så du kommer ind i den "rigtige" rytme igen. Hvis du er i tvivl, så ringe til din læge. (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.