Jeg har fundet en kanin - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.001 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. juli 2008

Mary

Håber der er nogen her med kanin, eller som kender til kaniner....bare lidt mere end vi gør. I morges var Annika og jeg ude at gå en tur, og vi finder så en kanin i vejkanten. Det vil sige, halvt inde i en indkørsel. Der sidder bare helt stille, og jeg går så op til huset hvor den med stor sandsynlighed bor, men der var ingen hjemme. Jeg følte mig virkelig utilpas ved bare at gå fra den, men jeg kunne jo ikke have den med i klapvognen.... Da vi kom hjem besluttede jeg mig for at hente kattetransportkassen på loftet, og så satte jeg den i cykelvognen og cyklede derefter op til stedet hvor kaninen sad. Den sad på det nøjagtig samme sted da jeg kom tilbage! Utrolig tam var den også - jeg kunne bare bære den ind i kassen uden problemer, og så cyklede vi ellers hjem :) Så tog jeg ud og købte hø og lidt foder. Den har friske gulerødder, agurk og vand. Indtil videre bor den stadig i transportkassen da vi jo ikke har andre muligheder. Vores katte synes den er lidt for spændende.... :S Den sidder bare og kigger. Vi har haft den ude her til aften hvor den kunne få lov at udforske og snuse sig omkring, men det gjorde den ikke. Jeg sad længe og aede den på mit skød. Vi har hængt en seddel op i den lokale Brugs + jeg har været oppe ved huset to gange mere idag og til aften for at se om de var kommet hjem. Jeg frygter de er taget på ferie! Og jeg har været rundt hos naboer og genboer. Ingen åbner døren for mig, så vi er helt på bar bund hvis ikke der er nogen der kontakter os. Vi står og skal på ferie på lørdag det er sgu lidt dårligt timet. Men vi er også meget opsatte på at finde dens ejere, eller hvis det kommer dertil, et andet hjem. Men for dælen.... Stakkels kanin, og stakkels familie der måske savner den, øv. Hvad kan vi gøre mere?? Hvordan er tegnene på en kanin der trives? Hvad med ørerne, hvordan skal de helst vende for at humøret er godt? Alt sådan noget vil jeg gerne vide.... Så hjælp :'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2008

heaven

Allerførst vil jeg sige jeg er så glad for du har taget den til dig/jer..... er selv kanin-ejer:P

Måske kunne du slå husets add - og dermed ejer jo - op i tlfbogen og dermed tjekke, om de er der.... det kunne jo være der var omstilling på tlf eller noget, hvis de er på ferie.....
ellers lyder det helt rigtigt, det du gør... den hører klart til en familie når den er så tam osv.... godt du kæler med den og at den har mulighed for at komme ud at rende lidt.... den turde nok ikke lige der i starten, fordi alt er så nyt....
Nå, men hvad gør du når i skal på ferie... jeg tror jeg ville ringe til en dyrlæge eller et internat eller en dyrforening af en eller anden art, og hører om de har mulighed for at tage over... Nej ved du hvad.... Ring til en god dyrhandel, der kan sælge den videre.... Tror faktisk ikke en dyrlæge, vil tage over når jeg tænker mig om....
Nu ved jeg ikke hvad det er for en slags kanin, men den jeg har er en dværgvædder - de har lange øre der skal hænge nedad, og de har dejlig glat og blød pels... Der findes også f.eks "løvehoveder" - de skal have opadrettet ører og har tendens til mere kort og mere filteret pels... Altså når vi snakker godt humør og "veltilpashed". Og så skal du selvfølgelig huske mad, vand og hø og gulerødder f.eks.... de kan IKKE TÅLE ICEBERG I MAVERNE, hvis du skulle finde på den slags.... kinakål er vores VILD med.. og mælkebøtter er altid godt...

hrum.... var den mon hjælp???

Igen - det er så godt du ikke bare lod den sidde, for ja; den er nok temmelig bange og vil som kæle-kanin ikke kunne leve længe i det fri.. særligt ikke hvis ejerne er på ferie...

Opdater lige ikke???, og skriv endelig igen, hvis der er noget..

Jannie

Anmeld

14. juli 2008

M&F&C

Min chef fandt også en kanin i vejkanten - og kontaktede dyreinternatet, hvor de bare fik besked på at de kunne få den aflivet. Men nu har jeg ikke meget styr på det med kaniner ? De er ikke øremærkede vel ? Altså så man kan se om der er ejere på den ? Bare en tanke :$

Der er ikke mulighed for at måske lukke den ind i noget garage der hvor i har fundet den ? og så med lidt mad ? - og måske sætte nogen venner eller familie på sagen når i selv tager på ferie. Altså bare lige køre op og kigge til den.

Tror dog den trives meget godt med den gode behandling i har givet den. Og som du selv skriver - du har kunnet sidde og kæle med den.

Held og lykke med søgningen !!!

(H) Malene, som synes i har gjort det helt rigtige

Anmeld

15. juli 2008

Mary

Tusind tusind tak for jeres svar begge to! (H) Rart med lidt opbakning!

Gode nyheder - efter at have været rundt i området herude for at ringe på døre, fandt vi endelig ejerne til vores lille ven kaninen :) Så jeg cyklede afsted med den så den kunne komme hjem. Pyhhh, hvor er jeg lettet, synes bare ikke lige jeg kunne overskue flere husdyr :D

Anmeld

15. juli 2008

Rasmine

Spiser den???
:P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.