Håber der er nogen her med kanin, eller som kender til kaniner....bare lidt mere end vi gør.
I morges var Annika og jeg ude at gå en tur, og vi finder så en kanin i vejkanten. Det vil sige, halvt inde i en indkørsel. Der sidder bare helt stille, og jeg går så op til huset hvor den med stor sandsynlighed bor, men der var ingen hjemme. Jeg følte mig virkelig utilpas ved bare at gå fra den, men jeg kunne jo ikke have den med i klapvognen.... Da vi kom hjem besluttede jeg mig for at hente kattetransportkassen på loftet, og så satte jeg den i cykelvognen og cyklede derefter op til stedet hvor kaninen sad. Den sad på det nøjagtig samme sted da jeg kom tilbage! Utrolig tam var den også - jeg kunne bare bære den ind i kassen uden problemer, og så cyklede vi ellers hjem :)
Så tog jeg ud og købte hø og lidt foder. Den har friske gulerødder, agurk og vand. Indtil videre bor den stadig i transportkassen da vi jo ikke har andre muligheder. Vores katte synes den er lidt for spændende.... :S
Den sidder bare og kigger. Vi har haft den ude her til aften hvor den kunne få lov at udforske og snuse sig omkring, men det gjorde den ikke. Jeg sad længe og aede den på mit skød.
Vi har hængt en seddel op i den lokale Brugs + jeg har været oppe ved huset to gange mere idag og til aften for at se om de var kommet hjem. Jeg frygter de er taget på ferie! Og jeg har været rundt hos naboer og genboer. Ingen åbner døren for mig, så vi er helt på bar bund hvis ikke der er nogen der kontakter os.
Vi står og skal på ferie på lørdag det er sgu lidt dårligt timet. Men vi er også meget opsatte på at finde dens ejere, eller hvis det kommer dertil, et andet hjem. Men for dælen.... Stakkels kanin, og stakkels familie der måske savner den, øv.
Hvad kan vi gøre mere?? Hvordan er tegnene på en kanin der trives? Hvad med ørerne, hvordan skal de helst vende for at humøret er godt? Alt sådan noget vil jeg gerne vide.... Så hjælp :'(
Anmeld